Wentylator chlodnicy - ciągla praca!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiatam, mam problem z wentylatorem chłodnicy! Wcześniej sie nie załączal wcale i autko mi sie grzalo w korkach, po wymianie termostatu (chyba to było niepotrzebne) i czujnika plynu chlądzącego zaczol się kręcić! tylko teraz kręci się cały czas odrazu po przekręceniu kluczyka w stacyjce!!! czytałem na formum że to nie ten czujnik io dlatego tak jest, ale jestem przekonany w 100 % że to ten!
co proadzicie??? moze ktoś mial podobne problemy?
z góry dzieki za każdą informacje

aha, moje autko to Escort 1,8 16V 1996r!!!
  
 
No wielkiej filozofii w tym obwodzie nie ma - może po prostu trafiłeś na wadliwy czujnik (a własciwie nie czujnik, tylko włącznik termiczny)...

Odepnij kable od czujnika i sprawdź na zimnym silniku, czy włącznik jest rozłączony. Jeśli jest załączony, to go wykręć i wywal do śmietnika albo wymień tam, gdzie kupiłes na dobry.
Sprawny czujnik na zimno powinien być rozłączony, a załączać się przy temperaturze podanej na obudowie (rzędu 80 - 90 stopni).

Oprócz tego sprawdź, czy jak zdejmiesz kable z czujnika i przekręcisz kluczyk, to wentylator się włącza czy nie. Ozywiście nie powinien, ale uszkodzenie może być nie tylko w czujniku (np. przetarte, zwarte kable).

Aha - i jeszcze jedno - wentylator powinen działać przy wyłączonym zapłonie (chyba, że się mylę i w tym akurat modelu jest inaczej). Więc już samo to, że wiatrak włącza się jak przekręcasz kluczyk jest podejrzane... Ale ludzie potrafią w elektryce takie cuda narzeźbić, że mnie już nic nie zdziwi...

Jak będziesz miał permanentnie kłopoty z wentylatorem (nowy włącznik pali się po kilku dniach) to być może ktoś podłaczył wiatrak bezpośrednio - nie przez przekaźnik... Taki układ nie ma szans działać.....

Pozdrawiam!
Marcin
  
 
Z tego co wiem to wentylator nie działa bez zapłonu bodaj ze w esach do 95r.
  
 
W MKIII z 85 roku działa bez włączonego zapłonu....
  
 
Witam
miałem identyczny przypadek, wentylator kręcił się od razu po przekręceniu kluczyka (na nie odpalonym silniku)
W moim przydatku przyczyną tego był uszkodzony przekaźnik wentylatora (znajduje sie koło akumulatora, Mk 7 - 1.8D) udało mi sie kupić taki z rozbitego diesla mk 6 i działa do dziś tak jak należy czyli prawie rok czasu.
Pozdrawiam
  
 
moze masz klimatyzator wlaczony?