Jak zamontować wentylator chłodnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Planuję wyminę „wiskozy” na wentylator elektryczny w omedze A. Niestety u mnie w chłodnicy nie ma standardowego miejsca na termostat.

Mam pytanie ktoś ma jakiś pomysł gdzie i jak to zamontować ?
Może ktoś już robił taką przeróbkę ?

Pozdrawiam
  
 
na dolnym wężu chłodnicy montujesz trójnik w którym montujesz czujnik temperatury. wentylator musi mieć zasilanie bezpośrednio z akumulatora lub innego miejsca gdzie jest stale napięcie. czujnik steruje załączeniem wentylatora i to wszystko
  
 
Będę dorabiał taki trójnik u ślusarza.. Jeśli był byś zainteresowany to daj znać.. Jak zamówie dwa to na pewno będzie taniej!
  
 
Po przemyśleniu, stwierdziłem, że zastosuje trójnik z elementów instalacji miedzianych CO, znalazłem już w necie katalog i upewniłem się że można użyć trójnika 42*22*42 mm, w mniejszy otwór wlutuję redukcję z gwintem wewnętrznym, reszta tak samo jak w opisie kolegów.

Serdecznie dziękuje za podpowiedzi. Teraz wiem, że nie tylko ja nie potrafię się powstrzymać od ulepszania omy

Pozdrawiam
P. S.
Oczywiście zdam relacje z tego ja mi poszło
  
 
Cytat:
2004-11-14 20:15:10, Wojtek_Z pisze:
Po przemyśleniu, stwierdziłem, że zastosuje trójnik z elementów instalacji miedzianych CO, znalazłem już w necie katalog i upewniłem się że można użyć trójnika 42*22*42 mm, w mniejszy otwór wlutuję redukcję z gwintem wewnętrznym, reszta tak samo jak w opisie kolegów. Serdecznie dziękuje za podpowiedzi. Teraz wiem, że nie tylko ja nie potrafię się powstrzymać od ulepszania omy Pozdrawiam P. S. Oczywiście zdam relacje z tego ja mi poszło



a ja uwazam ze seryjne rozwiazanie jest calkiem ok, nie przypadkiem wisko jest stosowane w duzych amerykanskich silnikach np jeep
  
 
I ja tak mysle po co dlubac,przerabiac i kombinowac skoro jest to dobre
  
 
Wszystko się zgadza, jest tylko małe ale, działająca nowa "wiskoza" jest ok a niedziałająca "wiskoza" kuż ok nie jest. Nowa kosztuje ok. 300 pln.

  
 
i zabiera ze 2KM-a to już jest 0,076sec. do setki szybciej

kosztuje to te 300zł ale już działa 15 lat......ale ja nie wiem czy bym sie wykosztował jeszcze raz na wiskoze(poszła rok temu)...pewno bym sie zastanowił nad elektrycznym wentylatorkiem

pozdr
  
 
Cytat:
2004-11-15 13:58:20, omegafan pisze:
i zabiera ze 2KM-a to już jest 0,076sec. do setki szybciej



A nie zatonowiłeś się ile zabiera działający "drugi wiatrak" ?
W/g mnie dużo ...szczególnie jeśłi chodzi o MV6 .
  
 
Cytat:
2004-11-15 20:53:54, PiotrS pisze:
A nie zatonowiłeś się ile zabiera działający "drugi wiatrak" ? W/g mnie dużo ...szczególnie jeśłi chodzi o MV6 .



Taaaa.

Lepszy działający wiatraczek, niż "przypadkiem" odpięte kable (+ wyjęte pół bagażnika).

Strasznie tu szybko ostatnio: i na filmach i w tekstach... I jakieś latające strzałki nad niektórymi - Omen 2004 czy jak?

Właściciel wątku proszony o niereagowanie na te dygresje - zrozumiałe dla adresata.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Cytat:
2004-11-16 09:20:07, Prowo pisze:
Taaaa. Lepszy działający wiatraczek, niż "przypadkiem" odpięte kable (+ wyjęte pół bagażnika). Strasznie tu szybko ostatnio: i na filmach i w tekstach... I jakieś latające strzałki nad niektórymi - Omen 2004 czy jak? Właściciel wątku proszony o niereagowanie na te dygresje - zrozumiałe dla adresata.



Taaa adresat robi wszystko aby przestać być drugi albo trzeci.
Pół bagażnika to dwie skrzynki jedna z narzędziami a druga z płynami.
Ci co są z przodu muszą się pilnować, taka już kolej rzeczy .
  
 
Wracając do wątku to najprościej na chłodnicy zamontować wiatrak od Fabi.. Montuje się go na trzech śrubach na wylot chłodnicy!!! Dobry patent Prostszego nie znam!
  
 
Cytat:
Taaa adresat robi wszystko aby przestać być drugi albo trzeci.



Trzeci

Piwo za pogonienie "tego pierwszego" mozesz postawic na zlocie... inaczej na pudlo bys sie nie zalapal
  
 
Hehe, Dra z Tobą to lubię.
Nie wiem w jakich konkursach startowaliśmy ale ostatnio i przedostatnio byłem drugi . Nie napiszę pierwszy tylko dlatego bo trzy razy pod rząd ten sam wynik poparty jedną lub dwiema długościami jest dość wymowny .
Zresztą mogę być nawet piąty .
I tak pytanie na koniec "czemu ja zawsze mam najwięcej przejazdów???" pod rząd, zaczyna mnie to coraz mniej bawić.
Wcześniej chyba z 12, ostatnio też z 12 albo i więcej.
E, dupa tam każdy się chce sprawdzić a ja nie marudzę tylko jeżdzę bo to lubię .
  
 
Cytat:
E, dupa tam każdy się chce sprawdzić a ja nie marudzę tylko jeżdzę bo to lubię


A ja Ci nie odmawiam, o ile Astra albo u Rysia na pokladzie sie kulac nie musze.

PS. Next time Cie zloje na gazie
  
 
a ja też moge sie z wami próbować pościgać ???????

plizzzzzz
  
 
Cytat:
a ja też moge sie z wami próbować pościgać ???????



Wpisowe 3 kraty piwa
  
 
Cytat:
2004-11-16 22:25:43, DrA pisze:
A ja Ci nie odmawiam, o ile Astra albo u Rysia na pokladzie sie kulac nie musze. PS. Next time Cie zloje na gazie



No dobra może być, choć musze przyznać za dopiero pod koniec 4 byłem z przodu na tym twym gazie. Więc wiele nie brakuje .
Ja już wiele nie poprawię, dłub co by było lepiej .
  
 
Cytat:
2004-11-16 22:34:06, DrA pisze:
Wpisowe 3 kraty piwa



ale przed wyścigiem mogę je wystawić z kufra co by kilkudziesięciu kg nie wozić
  
 
Z tego co wywnioskowałem, to wojtek_z nie masz czujnika włączającego wiatrak a nie termostatu. Czyżby ci się nazwy pomerdały. Nie wszystkie Omy miały czujniki w chłodnicy tylko te z klimą (z tego co się orientuję). Zamiast kombinować z trójnikami, to może zakup chłodniczkę z czujnikiem a swoją sprzedaj. Może rozwiązanie nie bardzo szybkie ale skuteczne. A jeśli chodzi o wiatrak, to ja założyłem od BX'a ustawiając go za grillem przed chłodnicą (2 otwory na pasie przednim i jedna śruba od góry).