Naturalna hamownia - wyniki i pytanie do Was

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nad morzem znalazłem "kawałek" zapasowego lotniska i dopiero
teraz pościgałem się. Uwarunkowania takie : kierowca, czyli ja,
bez praktyki ścigacza; obciążenie w bagażniku + pomiar czasu
to około 100 kg. Wyniki przyśpieszania do 100 km/h :
LPG - 16 sek. Pb - 15,5 sek. Wyniki te trochę różnią się od
danych katalogowych (silnik 1.. I teraz pytanie do Was : czy przy
takich uwarunkowaniach wyniki są "do przyjęcia" czy też
zacząć zgłebiać temat silnika i jego mocy ?
Niestety muszę przyznać się do tego, że po przejechaniu
5 tys. km (w raczej trudnych warunkach), ubyło mi 0,5 l oleju
(zmieniłem na Mobil 1).
  
 
Sporo

Do ilu kręciłeś ?
  
 
Zamiast silnik 1.8 wyszła jakaś "buźka", czy tylko u mnie ?

Robiłem tak : jedynka i 2,5 tys. obrotów - wysprzęglenie;
dochodziłem do 5.5 tys. i zmieniałem bieg (aż do III).
  
 
Jedynke lepiej pociągnąć do 6 tys. Dwójkę do 5.5-5.8 tys. i wrzucić trójkę.

Wiesz do ilu spadały Ci obroty po zmianie biegu ?
  
 
16 sekund dla silnika 1.8 to za dużo

Powinno być góra 12,5 sekundy....
  
 
Wiem.
I tu mam wątpliwości. Obroty nie spadały mi do 2,8 tys (tu gdzie
występuje maksymalny moment obrotowy) lecz były wyższe (przełożenia skrzyni biegów, które nie wiem jakie są).
Więc jestem przekonany, że rozpędzałem auto w sposób
nieoptymalny. Jednak myślę, że brakowało mu mocy.
Stąd moje pytanie do Was, którzy chyba robiliście takie
eksperymenty : czy to to jest moja nieumiejętność czy też
szukać przyczyny gdzie indziej (obciążenie auta, silnik wymaga
przeglądu) ?
  
 
Najlepiej, żeby obroty nie spadały ponizej 3.5 tys.

Więc tutaj mogłeś stracić cenne sekundy. Miałeś spadek obrotów około 2.5. A to trochę za dużo

Może na początek zresetuj kompa (odł. aku) i jeździj trochę dynamiczniej, po kilku dniach powtórz testy w podobnych warunkach
  
 
Daddy - generalnie i teoretycznie, najoptymalniejsze pod względem przyspieszenia jest zmiana biegów przy obrotach kiedy silnik osiąga moc maksymalną...
Z praktyki wiadomo, że w zależności od auta i skrzyni czasem lepsze efekty da przekroczenie obrotów mocy maksymalnej, ale i tak nie więcej niż o 200 obr/min.
Wpływ na czas przyspieszenia ma także szybkość zmiany biegów, ale to już oczywiste.

Dla przykładu: mój 1,5 z wtryskiem gassu ma do 100 12,9 sek
  
 
Zoltar !
Sugerujesz, że komputer "przyzwyczaja się do sposobu jazdy"
i potem nagła zmiana nie jest w stanie wytrącić go z równowagi ?
  
 
Cytat:
2003-08-04 15:21:05, daddy pisze:
Zoltar !
Sugerujesz, że komputer "przyzwyczaja się do sposobu jazdy"
i potem nagła zmiana nie jest w stanie wytrącić go z równowagi ?


Tak sadzę. Zobacz, spokojna jazda przez powiedzmy 50 tys. km i następnie kilkanaście minut ostrej jazdy. Chyba to pierwsze ma sporą przewagę. Nie zawadzi zresetować. O ustawienia gazu się nie bój. One się nie kasują