MotoNews.pl
8 Jaką grubość ma naba?? (211910/45) - NT
  

Jaką grubość ma naba??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może ktoś podskoczyć do garażu i zmierzyć mi ile ma naba od nasady do miejsca gdzie przykręca się kierownicę grubości???

będę bardzo wdzięczny bo jestem własnie w trakcie robienia z starej kierownicy i jak zrobię to dam fotorelację )

  
 
mniejwięcej wiem i to bedzie zrobione dobrze lepiej nawet niż oryginalna naba a z resztą nie ważne chciałbym tylko wiedzieć jaką ma grubość???
pozdr
  
 
jak nie możesz odpowiedzieć na moje pytanie to po co wogóle piszesz.... Ja chcę tylko wiedzieć grubośc bez zbednych komentarzy a jak by było na allegro to bym nie pytał

pozdr.
  
 
tez bylem w trakcie robienia naby... ale coraz wiecej w trakcie robienia robilo sie problemow ktore stawialy cale przedsiewziecie w zlym swietle...
dzisiaj podczas gwintowania tej czesci naby do ktorej przykreca sie kierownice pekl mi gwintownik i nie idzie go wyciagnac!! i powiedzialem sobie dosc!! koniec z patentami!! w cholere odzaluje i kupie sobie nabe!!

w miedzyczasie najbardziej przerazalo mnie to czy wyjdzie mi prosto, tzn. czy kierownica nie bedzie chodzila jak jakjko bo jednak to wszystko musi byc idealnie rowne...

a i oryginalnie prety w kierownicy nie sa spawane tylko zgrzewane, zeby metal nie stracil swoich wartosci... wiec samo to juz daje troche do myslenia...
  
 
Jak zrobie to pokażę a te naby z allegro to 3 blaszki pospawane do 2 pierścieni i to jest niby solidne?? ja będę toczył pierścień i będzie to wszystko ładnie zpasowane i poskręcane ale własnie szukam ile ma naba grubości bo nie wiem ile tego pierścienia utoczyć żebym potem nie obijał rękami o zespolony albo zebym nie miał za daleko.
  
 
Cytat:
2008-04-29 20:13:31, mmbu pisze:
nowa naba z atestem jak sie poszuka 40, kiera 20+gwintownik+ tarcze do diaxa+stracony czas..... ile to wychodzi?????? brak poczucia bezpieczenstwa-bezcenny



satysfakcja ze zrobionej naby - bezcenne
  
 
Cytat:
2008-04-29 20:11:47, bolid20 pisze:
Jak zrobie to pokażę a te naby z allegro to 3 blaszki pospawane do 2 pierścieni i to jest niby solidne?? ja będę toczył pierścień i będzie to wszystko ładnie zpasowane i poskręcane ale własnie szukam ile ma naba grubości bo nie wiem ile tego pierścienia utoczyć żebym potem nie obijał rękami o zespolony albo zebym nie miał za daleko.



Ale to zależy jaką będziesz mieć kierownice. One mają najróżniejsze odsadzenie. A nabę też sobie zrób pod Twoje preferencje, jakie są odległości do pedałów, kierownicy i fotela, tak, żeby pozycja była optymalna, pod kierownicę. Ja miałem kierę prawie płaską kumpel ma z odsadzeniem 15cm bo mu tak dużo wygodniej.... Potem będziesz dobierał kierownice i jeszcze pierścienie kupował jak coś nie przymierzysz do siebie. A bo ja wiem jaki masz nogi i ręce i pozycję za kierą? Fotel też ma olbrzymie znaczenie, jaki masz, ja to miałem dopasowane do Sparco, który był bardzo nisko.

Moja naba miała na oko z 8 - 10cm. Do zespolonego było daleko, ale nie o to chodziło


  
 
a ja wlasnie sobie kupilem nabe MOMO za 49zl i mam juz gdzies te wiercenie, dorabianie, kombinowanie... jak bedzie za daleko kierownica to juz latwiej dorobic jakis pierscien dystansowy nic cala nabe spawac
  
 
Cytat:
2008-04-29 20:27:09, mmbu pisze:
na czyms takim to mozna w KJSach jezdzic IMO a nie po ulicach



I po to to auto robiłem...
  
 
No też nie powiem żebym nim w ogóle nie jeździł po ulicach, imprez sportowych trochę mało, toru koło Krk brak.... możliwości są jakie są.

Dla jasności, żeby wrzucić kierunek, nie trzeba było ściągać łapy z kiery, było dalej niż w serii, ale kwestia tylko przyzwyczajenia. U kolegi już jest gorzej... Ale auto głównie na KJS.
  
 
Cytat:
2008-04-29 20:29:52, mmbu pisze:
zgadzam sie, w pierscieniu wiercisz dziury np na CNC, a w nabie masz mocowanie kiery jest roznica,



własnie na CNC będzie to robione tak dla ścisłości. I nie wiem dlaczego negujesz kazdy mój post przecierz jestem swiadomy i robie to dla siebie a na toczeniu i frezowaniu i wierceniu znam się trochę a mój brat jest frezerem własnie CNC i on mi to będzie wiercił. Także o moje bezpieczeństwo sie nie martwcie.

Dzięki Wojo łanie takiej odpowiedzi oczekiwałem więc zrobię na 9cm i bedzie git a najwyzej tak jak mówisz dam pierścień.
bo kierownica bedzie własnie prawie płaska.


Wiem wszystko co potrzeba można zamknąć
  
 
krzysiuek jak masz czas to poskocz do mnie moja ma z 6cm sprawdzisz sobie jak ci sie siedzi itp.. ewentualnie skorygujesz...

a kolega mmbu widze bardzo chce cos napisac ale nie ma zabardzo koncepcji co tez mam robioną nabe i jezdze juz rok i jeszcze zyje (ledwo ale zyje) a do kolegi mmbu znajdz mi oryginalna nabe do mk7 z poduszką pozdro.