Skrzynia mtx 75 a zwykla ib5 roznice i wersje

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam a wiec jak to jest z tym mtxem?? to jest jakas specjalna konstrukcja skrzynki czy co ?? W jakich modelach wystepowala?? Wiem ze rs xr3i i td to na bank ale i przewijal sie tez watek tej skrzynki w 1,8 16V rda. Po czym w ogole rozroznia sie te skrzynie z zewnatrz?? jakies oznaczenie jakis numer symbol cokolwiek? Mam essa z 92 roku 1,8 16 v 105 km 77 kw i nie wiem czy u mnie znajduje sie mtx ?
Pozdrawiam!!!
  
 
masz "podciagany" wsteczny?
  
 
Nie, wsteczny jest do prawej i do tylu nic nie podciagam ani nie wpycham po prostu jak bym 6 wrzucal.
Pozdrawiam!!!
  
 
No i właśnie to oznacza, że nie masz mtx-a.
  
 
Aha rozumiem dzieki, A wie ktos moze jaka jest roznica w konstrukcji tych skrzyn?? Bo z tego co wiem to wlasnei focus 1 st ma skrzynie 3 walkowa podobno jakas prototypowa to moze z tymi mtxami tez tak jest?? Ale przeca mtx 2 walkowy jest.
Pozdrawiam!!!
  
 
Cytat:
2008-04-29 23:06:37, dulin7 pisze:
Witam a wiec jak to jest z tym mtxem?? to jest jakas specjalna konstrukcja skrzynki czy co ?? W jakich modelach wystepowala?? Wiem ze rs xr3i i td to na bank ale i przewijal sie tez watek tej skrzynki w 1,8 16V rda. Po czym w ogole rozroznia sie te skrzynie z zewnatrz?? jakies oznaczenie jakis numer symbol cokolwiek? Mam essa z 92 roku 1,8 16 v 105 km 77 kw i nie wiem czy u mnie znajduje sie mtx ? Pozdrawiam!!!



Były w 1.8 RDA jeśli to XR3i.
  
 
Cytat:
2008-04-30 22:05:31, Wojo pisze:
Były w 1.8 RDA jeśli to XR3i.


A nie w RQB?
  
 
Cytat:
2008-04-30 22:42:38, siekier82 pisze:
A nie w RQB?



Nie, w RQB były zawsze, bo RQB to tylko XR3i jak wiadomo, a jeśli chodzi o RDA to w "zwyklakach" była zwykła skrzynia, a w XR3i mtx.
  
 
Cytat:
2008-04-30 23:27:10, Wojo pisze:
Nie, w RQB były zawsze, bo RQB to tylko XR3i jak wiadomo, a jeśli chodzi o RDA to w "zwyklakach" była zwykła skrzynia, a w XR3i mtx.



a ja mam XR3i RDA i zwykła siedz,to znaczy że nie orginał?
XR3i wychodziły chyba w różnych wersjach,bo np.powinny być u mnie z tyłu tarcze a są bębny
  
 
Cytat:
2008-05-01 00:36:29, marimar pisze:
a ja mam XR3i RDA i zwykła siedz,to znaczy że nie orginał? XR3i wychodziły chyba w różnych wersjach,bo np.powinny być u mnie z tyłu tarcze a są bębny



Powinieneś mieć mtx'a, a jeśli chodzi o bębny to masz OK, bo tarcze były w RQB.
  
 

Aha, to wyciąłem z katalogu z roku 1992.
  
 
skrzynia mtx ma byc podobno troszke mocniejsza i trwalsza od ib5
-ale z tym to róznie bywa
montowana była w modelach o wiekszej mocy i momencie
-TD RS XR3i
w zaleznosci od typu wystepuje w trzech wersjach przełozeń
rs,xr -3.81 chyba a diesle 3.51 i 3.57 -tez chyba
sprzegło jest wieksze,przeguby wewnętrzne inne i wsteczny jest podciągany(mozna to zdemontować)

ib5 tez występuje w kilku wersjach przełożeń

  
 
Cytat:
2008-05-01 10:13:41, Wojo pisze:
Powinieneś mieć mtx'a, a jeśli chodzi o bębny to masz OK, bo tarcze były w RQB.



Chyba jednak nie koniecznie,bo ja też mam XR3i 105KM i nie mam MTX'a.Owszem bębny to norma w 105KM,a jak w sklepie powiesz,że chcesz bębny do XR3i to się dziwnie patrzą bo myślą,że wszystkie miały tarcze i wogóle,że 130KM.
  
 
według mnie Xr3i nawet 105 KM zawsze miało skrzynie Mtxa !!!! ale mogę sie mylić
  
 
Ok to moze zapytam jeszcze czy idzie dostac gdzies uszczelke skrzyni pod dekiel widoczny po zdjeciu lewego kola? Cieknie mi tam dosyc ostro, jaki ewentualnie wlac olej tam? Wiem ze ten co teraz jest ma kolor czerwony a wiec stntetyk tak? Co Wy lejecie do skrzyni?
Pozdrawiam!!!
  
 
Cytat:
2008-05-03 18:15:14, dulin7 pisze:
Ok to moze zapytam jeszcze czy idzie dostac gdzies uszczelke skrzyni pod dekiel widoczny po zdjeciu lewego kola? Cieknie mi tam dosyc ostro, jaki ewentualnie wlac olej tam? Wiem ze ten co teraz jest ma kolor czerwony a wiec stntetyk tak? Co Wy lejecie do skrzyni? Pozdrawiam!!!


od kiedy kolor oznacza ze to syntetyk?
lac warto esso,najlepszy olej do skrzyni
testowany w naprawde cięzkich warunkach i się sprawdza
  
 
właśnie, ostanio dowiadywałem się w autoryzowanej stacji obsługi forda w wa wie na temat oleju, pod samochód który ma ciężko, po pierwsze do mtx75 wchodzi 3,2 litra po tak mi powiedziano po chyba 100zł litr...
a tak wogóle to mi powiedział ze olej wymienia się przy naprawie skrzyni a tak to tylko dolewa, co mnie troszke zdziwiło, bo gdzieś to juz kiedyś słyszałem, i że najlepiej dolać taki jak sie ma, u ciebie prawdopodobnie atf, taki co się wlewa do wspomagania, trzymaj numer do gościa który ma sklep z częsciami orginalnymi do forda, ew-car 22 679-90-31 lub 604-807-807, wie raczej wszystko
  
 
do skrzyni fordowski 75w90
KLIK olej
do mtx75 tez
  
 
Cytat:
u ciebie prawdopodobnie atf, taki co się wlewa do wspomagania,


Ze co?? Serio to olej atf? jest czerwony, ale czy to nie zaszkodzi tej skrzyni? Bo sadzac po 'ulepszeniach' wprowadzonych przez poprzedniego wlasciciela to mnie juz nic nie zdziwi, ale co radzisz? przy wymianie tej uszczelki spuscic ile sie da tego oleju i odessac np. i zalac takim jak powinien byc a wiec jakies 75w90 czy tylko dolac atfa? Uszczelnienie planowalem przeprowadzic dopiero po wakacjach ale cos mi sie nie podoba praca skrzyni i ten wyciek, szczegolnie 3 i 4 jak wrzucam to z takim dziwnym oporem, nie zeby byl to jakis wielki opor ale nie jest moim zdaniem tak jak powinno byc
Pozdrawiam!!!
  
 
nie lej zadnego atf

atf jest do skrzyn automatycznych i wspomagania