Bezcenna nauka -przestroga

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no więc w zeszłym roku w maju zajeździłem silnik w ciągu jednej próby jeżdżąc w pyle - slilnik zadymił na niebiesko i tak juź zostało, poniekąd z mojej winy bo nie nasączyłem filtra jacky jakimś specyfikiem do tego- kiedyś o tym pisałem. Silnik okazał się całkowicie zużyty i nieopłacało się naprawiać. Kupiłem nowy i straciłem sezon na przygotowanie auta (wymiana motoru i jeszcze budy bo już była podmęczona). W tym sezonie zaliczyłem 1 start i wczoraj postanowiłem poćwiczyć na znajomym placu - myślałem że kuż mu nie zaszkodzi tym razem i myliłem się pół godziny jazdy i mój idealny silniczek puszcza niebieskie obłoczki = strata kolejnego sezonu . Wnoski:
1 ucz się na błędach -najlepiej cudzych
2 nie uźywaj stoźka jacky na sucho
3 najlepiej nie jeździj w pyle
dla mnie przyszła chwila zwątpienia bo mam na dzisiaj dość tego w związku z tym możecie spodziewać się niebawem wyprzedaży gratów na gięłdzie o ile zdobędę sie na rozberanie go na części, albo zmotywuję się i wpakuję w tą kupę złomu kolejne kilka(naście) stówek. Jak macie jakieś sposoby na taką sytuację to jestem otwarty na propozycje.
  
 
4 Nigdy nie wolno za dużo pic przy spawaniu wydechu czy składaniu silnika-z własnego doświadczenia

A jak już kopci to może gaźnik sie rozregulował,nie raz tak miałem,po regulacji obłoki dymu już się nie pojawiły.
  
 
no ale on dymi na niebiesko jak będę miał do niego jeszcze siłe to posprawdzam jeszcze kompresję bo dzisiaj nie dałem rady. -narazie przeglądam allegro w poszukiwaniu silnika albo jakiegoś japońca (swift, justy)
  
 
Piotrek mój dohc kopci jak stary diesel ale jedzie jak trzeba,dzisiaj na rajdzie aż sam się zdziwiłem,że ten stary dohc jeszcze tak się napędza.Jak chce to niech sobie kopci,byle zapie**ala
  
 
ale ipa :/ , czyli ten filtr taki dupny był? filtr powietrza to najważniejsza część eksploatacyjna silnika...powiedzą Ci to nawet serwisanci kosiarek spalinowych.
qrnb-zapodawaj zwykly seryjny filtr może? a co do zmiany auta to jak już szukaj czegos RWD albo AWD
  
 
Cytat:
2008-05-01 20:34:10, grnb pisze:
Jak macie jakieś sposoby na taką sytuację to jestem otwarty na propozycje.


No jeśli chodzi o sytuacje psychiczną to polecam dobre pół litra
  
 
To i ja sie wypowiem.
Mialem igle silnik (2.0 dohc na wtsysku) po kapitalce zalozylem stozek zadnej znanej firmy i tak jak pisze grnb po 10 tys zaczal pic olej i letko kopcic po zdjeciu glowicy silnik wygladal jak by mial przejechane 150 tys a nie 10.Te filtry sa tylko dla ozdoby wogole nie wlapuja pylu i stad takie szybkie zuzycie ten pyl potem dziala jak papier sciernyi wszystko zuzywa sie 10 razy szybciej. Od tamtej pory jezdze tylko na orginalnym filtrze i tyle ,zadnych stozkow i innych udoskonalen .
  
 
podstawowa sprawa

filtry "tuningowe" dzialaja dzieki zmniejszeniu oporow ssania

sa po prostu rzadsze

zeby dzialaly poprawnie ( fitrowaly ) musza byc nasaczone olejem
i jedyne jakie warto zakladac to bawelna albo pianka ( pipercross )

papierowe to szit
  
 
Cytat:
2008-05-06 17:00:49, Pyksel pisze:
No jeśli chodzi o sytuacje psychiczną to polecam dobre pół litra



ale przed startem ?
  
 
ja mam na wlotach i pod dolotem założoną mate filtracyjną do okapów kuchennych i nic złego sie nie dzieje, polecam
  
 
1 zmiany auta nie będzie
2 może jednak uda mi się pojechać tychy w niedzielę jak kupię silnik i bezproblemowo zdążę go zainstalować
3 co do fitra to nie zmieniałem bo musiałbym przerabiać dolot ale teraz wiem że warto

[ wiadomość edytowana przez: grnb dnia 2008-05-07 00:10:33 ]