MotoNews.pl
  

OPELSCANNER

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy OPELSCANNER jest naj... w tej chwili do diagnozy opla, czy coś innego rozważyc. Co potrzebuje jescze poza instalacją oprogramowania. Czy ktoś może mi opisac dokładniej. Jakie kable? Interfejs? co tam jeszcze. Czy na usb kabel jest by połączyc z lapem moję ome z 2002 2,2 dti. Z góry dziękuje za porady. Może ktos mi sprzeda zestawik.
  
 
O klasę wyżej plasuje się OP-COM. poczytaj jeszcze tutaj
  
 
CDIF/2 widziałem ten program coś niesamowitego ! nie jakieś tam bzdety ! ale tródno dostępny ... mieć coś takiego HOHO !
  
 
No dobra, ale dla czego? Jeśli oba programy zdiagnozują bóle opla to po co mi gadający CDIF/2 jeśli wystarczy coś tańszego. Czy powinienem?
  
 
Powinieneś czytać regulamin. To na 1000%. Co do drugiego sam sobie odpowiedziałeś.
  
 
opelscanner jest OK, diagnozowałem swoje auto wiele razy nim. Jest jednak ograniczony. Nie ma w nim Twojego silnika 2.2dth, jest tylko 2.0dth. Jednak, chcąc zdiagnozować swoj silnik możesz to zrobić przez 20dth - czyta parametry rzeczywiste podając jednocześnie wartości prawidłowe. Polecam. Sprzedaje go piwek na OKP i wcale dużo nie kosztuje - ok. 350zł.
  
 
Ja podłączałem różne interfejsy i najlepszy jest ten od piwka z OKP, ale przy moim silniku niestety są spore opóźnienia w czytaniu parametrów rzeczywistych - przy programie Opelscanner (wina oprogramowania).
Rewelacyjny natomiast jest program CDIF/2, on czyta idealnie parametry rzeczywiste, jego opóźnienie jest praktycznie niezauważalne (tylko skąd wziąć ten program, oprócz legalnego źródła...)
Teraz kwestia do czego potrzebujesz tego scanera - do jakiego silnika i dla jakich czynności?? Jeśli do benzyniaka i bez względu na czynności jakie chcesz wykonać, to bierz od piwka z OKP, Jego interfejs działa idealnie z opelscanner-em (nie wiesza się).
OP-COM można łatwo zwiesić i tylko wymiana na następną sztukę rozwiąże problem (do następnego razu).


[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2008-04-06 20:30:51 ]
  
 
1.Czy CDIF/2 uruchomi sie na interface Piwka? Mam duze watpliwosci.
2.Piwek tak samo jak I Viaken nie sa wlascicielami oprogramowania wiec OpelScanner jako soft jest nielegalny. Tak wiec bardzo malo osob posiada najnowsza wersje programu. Jak bedziesz kupowal zapytaj sie czy daje wersje 067 a nie 065.
3.Op-Com jest duzo lepszy, chociaz original kosztuje 3000zl. Za 900 jest chinszczyzna ktora nie zawsze jest kompatybilna z programme I autami.
Jesli szukasz czegos do prostej diagnozy auta (bez zadnych zmian, oprocz ustawiania obrotow) I nie przeszkadza Ci wolne dzialanie przy dieslu to OpelScanner jest dobry.
  
 
SEWCIO,ja jako początkujący chcę sie "wdrożyc" w diagnostykę i zacząc na swoim oplu, więc preferowałbym coś taniego. poczytałem o CDIF/2- niezłe cudo ale to jeszcze nie dla mnie, poza sym dużo siana na to potrzeba. Pewnie w przyszłości się tym zainteresuje. W tej chwili to mam omege z 2002 z silnikiem 2,2 DTI i sprzęcik do bezbłednej diagnozy mi wystarczy.
  
 
Gkla, robiłeś już trochę w elektryce samochodowej?
  
 
Zmieniam żarówki... A ty mi powiesz bym nie robił tego na czym się nie znam. Przeszkadza ci to? Ciekawi mnie ten temat i chciałbym się zając bo na przykład nie moge trafic na osobe która sie zna na tym (elektryk lub mechanik). Dla przykładu: Opowiadają o wymianie przekaznika lub ustawianiu świec żarowych, co nie prowadzi do niczego. Wydatki, wydatki... A tutaj szukam porady a nie wymądrzania sie i sugestii w stylu "czytaj regulamin"
  
 
no i po co sie tak unosic? Nie wiesz nawet jaka bylaby odpowiedziec i juz sie nakrecasz. Niestety jak pada haslo "czytaj regulamin" to juz jest bardzo zle i nalezy sie zastanowic gleboko za drugim razem jak i gdzie sie zamieszcza posta.
Ja tez na elektronice w ogole sie nie znam, ale kolega Omegolot bardzo mi pomogl, wiec proponuje zazyc nerwosolu i policzyc do 100
  
 
Kolego gkla im tańszy interfejs tym większe wkurwienie z jego użytkowania , nie mówiąc już o nauczeniu się czegokolwiek na nim.
Oczywiście kupowanie sprzętu za kilka tysięcy w celach edukacyjnych też mija się z celem.

Leży mi zbędnie S-Tech-Obd , kosztuje 1400zł i jest beznadziejny , coś tam robi ,ale każde auto po trochu i totalne bzdury podaje , o tańszych już nie wspomnę . Aktualnie mam Launcha za 8 tyś i Europe robi nieźle , ale rewelacji nie ma , a sprzęt naprawde dobry kosztuje 22tyś i jest to najtańszy model GUTMANa.

Oczywiście tylko do Opla coś wybierzesz od 500zł do 1000zł , ale najlepiej przed kupnem sprawdź czy nie ma problemów z połączeniem się z twoim autem i czy wskazuje różne parametry prawidłowo ,a nie " Błąd - uszkodzone uszczelki drzwi kierowcy "



[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2008-04-08 17:17:48 ]
  
 
Kolego gkla he he he, spokojnie.... Daleki jestem od odradzania Ci czegokolwiek. Zadałem pytanie celem wybadania na jakim jesteś poziomie wyedukowania; coś już tam wiesz, czy może jesteś zupełnie zielony (bez obrazy) . To taka diagnostyka . Komputer i interfejs/czytnik diagnostyczny nie służy do naprawy samochodu, lecz do lokalizacji usterki.

Luknij na inne fora "diagnostyczne" , atmosferka niczego sobie, jak Cię wyczują , że świerzak jesteś i ledwo kumasz temat, nic Ci nie powiedzą (no chyba , że za cyfrę), pogonią Cię "do warsztatu". Ja coś już tam wiem, ale widzę jak daleka jeszcze droga przedemną. Powodzenia.
  
 
A czy opelscanerem odczytam parametry silnika 2.5td 95r
  
 
Cytat:
2008-04-10 09:19:08, arieleb pisze:
A czy opelscanerem odczytam parametry silnika 2.5td 95r




da ale odczyt silnika jest co pare sekund niestety nie na biezaco
  
 
No to naczytałem się już.. Doszedłem do wniosku że wystarczy mi coś do odczytania błędów. Nie ma sensu pchac się w koszty. Teraz, pytanie czy OBD2 czy Euroscan odczyta prawiłowo wszystkie modele i silniki. Dla mnie najważniejszy 2,2 dti.
  
 
A czy ma ktoś może nowszą wersję OpelScannera niż 1.01.65?