| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Baracus Ford Escort Wrocław | 2005-04-04 21:10:21 Ford escort (1,6 16V zetec 97 rok) trzesie sie na wolnych obrotach tzn. lekkie drgania calego auta na wolnych obrotach (ok.900) po dodaniu gazu ustaja. Wymienilem swiece i kable do nich. W dodatku ostatnio znow mam problem z obrotami na zimnym (gasnie po przejechaniu paru metrow i niechce zapalic) po dulgim kreceniu odpala i musze go trzymac na wyskich obortach az sie nagrzeje i jest ok dopuki wskazowka temp. nie dojdzie gdzies do M lub A wtedy zaczyna falowac spada do 300-400 i wraca do 900 a czasem zgasnie. W sumie to jzu mam dosc escorta ale musze to zrobic bo obciach jak na skrzyzowaniu gasnie Pozdrowienia z wrocka !! moze ktos z was zna dobrego elektryka z Wroclawia ?? |
cezarrs cabrio wielun | 2005-04-04 21:23:21 przeczysc krokowca (bylo o tym pisane poszukaj) i sprawdz sonde |
kacza Escort MKVII 1.3 Łódź | 2005-04-04 21:49:48 Mnie tez sie silnik trzesie na wolnych obrotach... auto nie gasnie ale to jednak denerwujace. Mialem jechac na regulacje zaworow ale naraznie nie mialem kiedy...
Tak wiec rowniez chetnie poczytam teorie dotyczace tego zjawiska... Troche to wyglada jakby mial problemy z paleniem na jednym cylindrze - swiece i przewody tez mam nowe wiec moze cewka... |
Baracus Ford Escort Wrocław | 2005-04-05 06:51:49 Silnik krokowy wymienialem rok temu na nowy bylo lepiej ale an zimnym zawsze gasl. Moze to przekazniki od pracy zimnego silnika ?? |
Baracus Ford Escort Wrocław | 2005-04-06 06:58:23 gdzie znajduje sie sada lambda ?? |
PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2005-04-06 07:22:10
w kolektorze wylotowym |
fryszard Escort Driver escort/s-max/explore ... Andrychow | 2005-04-06 07:27:25 może za trzęsienie są odpowiedzialne poduszki pod silnikiem?? moze masz już powybijane?? |
Baracus Ford Escort Wrocław | 2005-04-06 23:18:23 jak mozna je spradzic? |
kacza Escort MKVII 1.3 Łódź | 2005-04-07 17:51:23
Micab tez tak powiedzial swojego czasu ale dla mnie to malo logiczne - silnik przez poduszki przenosi drgania na karoserie wiec dlaczego sam silnik z siebie mialby sie trzasc przez poduszki ?? Prosze o sprostowanie ![]() |
kacza Escort MKVII 1.3 Łódź | 2005-04-07 18:09:12
Piszemy o dwoch roznych rzeczach - nam (mnie?) chodzi o silnik pracujacy na wolnych obrotach - na postoju, wiec nie ma szans, zeby mialo to cos wspolnego z ukladem hamulcowym, zawieszeniem czy wywazeniem kol (co Tobie akurat pewnie by i pomoglo). To wyglada na niepalacy albo palacy z przerwami jeden cylinder ale to moje zdanie i nawet nie wiem jak sprawdzic co jest nie tak ![]() |
![]() RavenMOH Ford Mondeo ST200 Bydgoszcz | 2008-05-07 20:55:43 Oringi wtryskiwaczy puszczaja. Na gazie to normalka juz to przechodzilem i wiem co pisze. ORINGI |
Lechus Ford Escort Włocławek | 2008-05-09 08:33:21 Jeśli chodzi o sprawdzenie czy to rzeczywiście „oringi” listwy wtryskiwaczy są przyczyną problemów z szarpaniem i dławieniem to można to sprawdzić domowym sposobem w nastepujący sposób:
Sprawdzamy czy na benzynie samochód chodzi prawidłowo. Jeśli tak to już wiemy ze faktycznie problem jest po stronie instalacji gazowej. Ale nadal nie koniecznie musi to być problem z listwą. Kidy ostatnio wymienialiśmy filtr gazu? Nowy filtr na allegro kosztuje kilka zł a samodzielna wymiana jest banalnie prosta, więc nie ma sensu oszczędzać. Listwa wtryskiwaczy (przynajmniej moja i te z którymi miałem do czynienia) mają doprowadzone wiązki sterujące elektroniką, po jednej wtyczce na cylinder, ja robiłem to tak że odpinałem po kolei, każdą z wiązek i patrzyłem jak zachowuje się silnik z odłączonym danym cylindrem, np. u mnie okazało się ze leje 3 cylinder i kiedy go odłączałem silnik zaczynał pracować równo, co prawda auto miało mało mocy ale silnik nie „rzęził i się nie dławił”. Zamiast odłączać przewody elektroniki można też dławic szczypcami do zaciskania ( nie tnącymi ) po kolei każdy 4 przewodów wychodzących z listwy, i obserwować reakcje silnika.
Wszystko to co opisuje rozpracowałem sam googlując i łopatologicznie grzebiąc przy aucie, więc nie są to porady eksperta i jako takie nie należy ich traktować. Co do kosztu samodzielnej regeneracji listwy to mnie to kosztowało 115zl. Tyle kosztował komplet trzpieni wtryskiwacza. Wymiana jest bardzo prosta trzeba tylko uważać by nie uszkodzić bardzo delikatnych oringów. Gdy by ktoś zdecydował się na wymianę to bardzo chętnie w miarę możliwości udzielę porad. Poniżej link do zestawu naprawczego listwy wtryskiwacza OMVL dream xxl link |