MotoNews.pl
  

Olej do skrzyni biegow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich.kupilem RSa i chcilabym olej w skrzyni zmienic i nie wiem jaki najlepszy.doradzcie cos??
  
 
Jeśli bardzo Ci zależy na tym, żeby Twój wózek miał wszystko najlepsze (a podejrzewam, że tak) to weź i olej najlepszy.

Olej najlepszy niestety prawie zawsze oznacza najdroższy więc wybór masz ułatwiony.

Nie powiem Ci konkretnej marki ale przy wyborze zwróc uwagę na lepkość i jakość no i najlepszy będzie syntetyczny.

Np. od 85W90 GL-4 lepszy będzie 75W140 GL-5
  
 
Do skrzynia to chyba tylko i wylacznie syntetyczny. Z tego co wiem koszt okolo 20zl za litr.
  
 
NAJlepszy olej do skrzyni to ESSO BV75W80, przetestowany i przez wielu uwazany za najlepszy więc goraco polecam sam na takim jezdzę
  
 
Ja tam po swoich doświadczeniach zdecydowanie obstaję za fordowskim specjalnie do MTX75, półsyntetyk 75W90 i koniec
  
 
Wg książki polskiej jest EP SAE 80
Wg instrukcji angielskiej: dla skrzyni B5 jest SAE80 Ford spec. SQM2C-9008-A
dla skrzyni iB5 jest SAE75W/90 Ford spec. WSD-M2C-200-B
Czy różnią się skrzynie B5 i iB5 i jaki olej powinien być w skrzyni 1,8 16V MK6?
  
 
Cytat:
2007-12-06 16:39:06, nowszy_00 pisze:
Ja tam po swoich doświadczeniach zdecydowanie obstaję za fordowskim specjalnie do MTX75, półsyntetyk 75W90 i koniec



i to jest na pewno najlepsze rozwiązanie
  
 
Cytat:
2008-01-15 16:53:13, slawas1 pisze:
i to jest na pewno najlepsze rozwiązanie


a do zwyklaka także?
  
 
ja jak w swoim wymieniałem jeszcze tym zwykłym to też lałem oryginał, cena nie jest dużo większa a zawsze to pewność

choć przy zwykłej skrzyni to powiedzmy że jakość oleju nie ma aż takiego znaczenia jak w mtxie
  
 
a orginał do MK5 i do MTX jest ten sam, czy inny?
Ja od Ciebie kupowałem jakiś, ale teraz nie pamiętam...
  
 
Odkopałem temat ... ile oleju wchodzi do zwykłej skrzyni Mk5 i skąd może ciec olej ze skrzyni bo ostatnio zaczeło cieżko chodzić i jak sie wczołgałem zdeka to cała skrzynia mokra od spodu a nie mam teraz jak na kanał podjechać w tym tyg żeby obejrzeć dokładnie

[ wiadomość edytowana przez: MK5_essik dnia 2008-05-08 14:58:41 ]
  
 
Oj z lenistwa rozpedziłem sie i napisałem posta w sumie niepotrzebnie bo już znalazłem a niedało sie usunąć i musze sie jakoś wytłumaczyć
  
 
jednak nie wytrzymałem i musiałem sie wczołgać pod niego i podosiłem sobie koła przy okazji żeby poszarpać drażkami i pólosiami i okazało sie że z prawej do wymiany drążek i wewn. przegub po obu stronach z tym że z prawej wycieka olej spod przegubu. Tam jest jakiś oring??/ nigdy tego nie rozkręcałem. Trzeba wszystko porozkręcac ale jak sie montuje przegub??? Jeśli można to może ktos by mi to prosto wytłumaczył co po kolei i z czym moge mieć problem...aha i gdzie sie wlewa a gdzie spuszcza olej ze skrzyni???? licze na konkrene wypowiedzi
Pozdro
  
 
upik..
  
 
Ale miałem przygode z kupnem przegubu wewn. okazało sie że to krzyżak trójramienny,ale w sklepach nawet w kompie ani katalogu nie mogli znależć albo im sie nie chciało szukać. przy okazji ktoś może sie wypowiedziec na temat firmy HART??????? to jakieś buble czy w miare części zamienne?
  
 
nikt nie wymieniał przegubów ????
  
 
Hm... Ja będę wymieniał ale szczerze wolę używany oryginał jak nie sprawdzoną podróbkę.
A jaka cena tego Harta?
Pozdro.

[ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2008-05-13 23:02:34 ]
  
 
za wewnętrzny krzyżakowy trójramienny dałem 80zł z rabatem a normalnie 90zł kosztuje . do tego simering ok 12.5 zł