Spryskiwacze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Już mnie chce trafić. Jak kupiłem auto, to spryskiwacze były pozbawione wężyków, jak już je zainstalowałem, to po upalnym lecie zaczęły spadać od przegrzania. Kupiłem wężyk - będę robił, ale chciałbym porządnie zrobić (jak już kiedyś pisałem robię albo nic, albo porządnie) dlatego mam pytania:
1. Jaką drogą idzie oryginalnie wężyk od pompki do dyszy spryskiwacza
2. Jak wymontować dysze spryskiwaczy
Dzięki!
  
 
Witam!

Ad.1 Nie pamiętam , ale włażą gdzieś z boku maski po stronie kierowcy, dalej już w samej masce rozchodzą się na dwia spryskiwacze.

Ad.2 Są wciśnięte w maskę. (nie wiem czy jak je wyciśniesz to coś z nich zostanie )

SIJA
  
 
Odnośnie spryskiwaczy to polecam 2 modele:
pierwsze od fiata Bravo/ Brava a drugie od VW Passata (poprzednia wersja), chyba B5.
"Sieją" taką charakterystyczną mgiełką wodną, która o wiele lepiej czyści szybę niż koreańskie oryginały.
Choć mocowania z pewnością będą się różnić.
Co do wężyka to idzie od pompki zbiorniczka, następnie (patrząc od przodu autka) wchodzą pod maskę w jej prawej części. Dalek jest trójnoik, który rozdziela płyn na 2 spryskiwacze.
  
 
Cytat:
2003-09-04 13:36:44, SpeedR pisze:
wchodzą pod maskę w jej prawej części.



Przechodzą gdzieś przez przegrodę?
  
 
Cytat:
Przechodzą gdzieś przez przegrodę?

Dobre pytanie. Chyba tak, ale aż pobiegnę za parę minut do garażu i sprawdzę
  
 
Dysze w Polmozbycie 6 zl/szt. Sa przymocowane do rurek gumowych na wcisk i calkiem dobrze siedza. Przy zdejmowaniu nalezy od spodu (pod maska) podwazyc lekko dysze. Ma ona 2 plastiki przytwierdzajace do maski. Bardzo latwo mozna je uszkodzic. Wowczas dysze nie beda sie trzymaly po zalozeniu i beda laly wode niedokladnie, a duza czesc bedzie splywala prosto pod maske przez szczeliny pod nimi. Jak zobaczysz dokladnie w masce sa wyciecia na te mocowania dyszy. Zalozenie jest proste- wystarczy wcisnac lekko -, pod warunkiem, ze mocowania sa nieuszkodzone. Proponuje dodac troche silkikonu bezbarnego pod kazda z dysz. Bedzie szczelnie. Nie zalecam montowania dysz od innych samochodow, chyba, ze na kleju lub innym dziadostwie. Espero ma duza czesc dyszy, a wlasciwie jej mocowanie ze spodniej strony. Inne np. Nubira ma duzo mniejsze, te z diodkami tez nie pasuja jak ulal...Wiem, ze ktos ma takie. Ciekawe jak zalozyl i czy jest zadowolony?
Orginalne dysze mozna regulowac za pomoca np. igly, wiec mozna prawie idealnie dostosowac kat spryskiwania szyb wg wlasnego uznania.
Pozdrawiam
rjsunset
  
 
OK! Dzięki za wszelkie info. Dysze wymontowałem (a musiałem, bo wężyki które zakupiłem są na styk i bez kilkukrotnego grzania we wrzątku nie miałbym szans na ich założenie) bez problemu ściskając spodnią część cienkimi kleszczami. Pozostało jeszcze założyć wężyk do pompki - i tu dopiero będą jajca... chyba, że założę stary, rozszerzony mocno wężyk jak się wku...e.
  
 
Piotr, patrz, ze mną jest tak samo (jak coś robie to tak aby do tego nie wracać).
Dpdam skromnie, że warto do tego zestawu dokupić sobie zaworek zwrotny. Dzięki niemu nie będziesz musiał długo trzymać pompki zanim w spryskiwaczach pojawi się woda. Kosz niewielki a duża wygoda.
  
 
Cytat:
...warto do tego zestawu dokupić sobie zaworek zwrotny. Dzięki niemu nie będziesz musiał długo trzymać pompki zanim w spryskiwaczach pojawi się woda. Kosz niewielki a duża wygoda.


oryginalnie tego nie być??...gdzie to kupić i ile to kosztować??
  
 
OK! Wężyk do pompki założony po jej wymontowaniu dopiero, cały zestaw zmontowany, wężyki pociągnięte wg koreańskiej normy.