Koło pasowe wału korbowego = klimatyzacja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zapodam wam cos oryginalnego- bo nawet mechanicy nie wiedza co sie stalo.

Odrazu wam napisze, ze koło pasowe wału korbowego zostalo już sprowadzone z Korei przez GM Daewoo za 190zl. To i tak nie duzo...

Moje Espero jednak postanowilo znow zastrajkowac. Co jest na tyle dziwne, ze powinno sie naprawic auto i powinno dzialac. Nie tu...

Do rzeczy. Koło pasowe wału korbowego zostało juz wymienione, to jest to koło co napędza alternator i jest na nim miejsce na pasek od klimatyzacji. Ono jest nowe, ale to co wiem i z czym jest problem juz pisze.

Problem dotyczy glownie klimatyzacji bo o nia glownie chodzi:
-stare kolo pasowe okazalo sie ze mialo podkladki i bylo cos tam klejone bo chodzilo troche krzywo a chyba po stluczce klej stracil na wlasciwosciach i klekotalo sie przez co byl szum w samochodzie.
- elektryk wczesniej przed zalozeniem kola pasowego zalozyl mi na to stare pasek klimy bo go nie bylo
- po zalozeniu wieksze byly wibracje kola pasowego - po zdjeciu ustapily, i nadal nie mam klimy (chlodnica klimy jest okay-zbiorniczek czynnika chlodzacego jest pusty)
-mechanik z poczatku twierdzil ze cos moglo sie stac z walem korbowym-ale po rozebraniu i sciagnieciu starego kola pasowego, kolo glowne walu korbowego jest proste i nic tam nie ma. Jedynym spostrzezeniem moze byc to, ze moze wal jest troszke krzywy? tylko po czym to poznac
- i teraz niedlugo bede musial sie umowic na naprawe klimatyzacji-ale mechanik mi mowil, ze nadal po zalozeniu paska klimy kolo pasowe wariuje. Tylko dlaczego?
- rowniez okazalo sie co pisalem wczesniej, ze paska nie bylo - i miejsce na pasek na kole pasowym bylo troszke nadrdzewiale, czyzby wlasciciel nie byl tego swiadomy?
Wkrotce umowie sie na przeglad klimy tym ultrafioletem (po napelnieniu czynnikiem) a wczesniej po zalozeniu paska
Glownie mam pytanie do was czego kolo pasowe chodzi nadal troszke krzywo - ma wibracje ale minimalne? Starsze mialo wieksze.
Czy to moze byc cos zwiazanego z walem korbowym bezposrednio? - mam na mysli glownie silnikiem, bo wiem, ze jesli trza wymienic wal korbowy to lepiej chyba szukac nowego silnika, wogule to ile by kosztowal taki wal ? Nowe silniki do Espero 1.5 16 V kosztuja 2999zl do 1.8 nie widzialem.

PS. Chyba mialem problem z czesciami do Espero (kolem pasowym) bo popatrzylem na numery VIN i okazalo sie, ze montowalo go Daewoo Motor w Korei Poludniowej. Moze sie troszke minimalnie ta czesc czyms roznila. Lub nadal sie rozni.

Teraz goraco wiec rodzinak krzywi sie dlaczego, "zamiast chlodzic jest goraco ".

Dzieki za konkretne odpowiedzi, ktore moze naprowadza nas na zdiagnozowanie przyczyny tego stanu.

Tak przy okazji- w USA sprzedawali Espero ? lub w Australii ? bo jaka marka tam to bylo sprzedawane? Holden? Bo cos slyszalem, ze Australijczycy testowali crash test i w USA tez i ponoc esperaki byly tam obecne.

[ wiadomość edytowana przez: flykrzysiek dnia 2008-05-12 16:36:48 ]
  
 
W poprzednim zamkniętym wątku podprowadziłeś nas, że masz problem z kołem napinacza klimatyzacji. teraz się okazuje, że chodzi o koło pasowe na wale... Jak będziesz tak opisywał usterki to mała szansa że ci pomożemy.
Ale do rzeczy.

Jeżeli koło pasowe daje wibracje to albo jes krzywo osadzone na wale (przekrzywione) albo jest iosadzone nie współśrodkowo. Fakt, że - jak rozumiem - poprzedni włąściciel zdjął pasek klimatyzacji sugeruje, że juz wcześniej było coś na rzeczy... Z drugiej strony, jeżeli z kołem byłoby coś nie tak to wibrował by ci też chyba alternator - o ile dobrze wiem to napędzany jest z tego samego koła pasowego...

Jak to sprawdzić? W miarę prosto. Wjechać na kanał, zdjąć osłony dolne komory silnikowej, zdjąć koło razem z paskami i odpalić silnik. Jeżeli z czopem wału jest coś nie tak - to będzie to widać.

A może samo koło jest trefne?

Co do Holdena, to jedyna wspólna część espero z Holdenem to silnik - Holden jest m.in. producentem silników, od zawsze związanym z GM. Raczej nie ma możliwości, żeby espero bylo sprzedawane przez holdena. W usa esperaki na bewno były - tam było wszystko. Niemniej sądzę, że sprzedawane były na podobnej zasadzie jak Yugo - do cadillaca esperak gratis
  
 
tak wczesniej wprowadzilem w blad.

zapomnialem dopisac- mechanik cos wspokinal, ze wal korbowy moze byc minimalnie krzywy i dlatego daje te wibracje na to kolo pasowe. Mowil mi, ze jak umowie sie na spr.klimatyzacji to cos wspominal o tym navi, ze bedzie od spodu musial wszystko rozbierac- na pewno juz wiem, ze mial to co Ty na mysli-oslone.
Kolo chyba nie jest trefne bo mechanik spr. koło glowne walu korbowego i jest okay- to tez widac, ze jest dobre.
Starsznie dziwna ta sytuacja tym bardziej, ze paska od klimatyzacji nie bylo zapewno juz chwile.

Dodam wazna ale malo istotna informacje w tym wszystkim- przed stluczka nic takiego nie mialo miejsca- stare kolo nie wibrowalo, nie bylo zadnych zgrzytow, ale jakby bylo z paskiem przed stluczka - nie wiem bo nie zdazylem go zalozyc bo zalozono pasek juz po zdarzeniu. Teraz po zalozeniu nowego kola minimalnie slychac, zas po zalozeniu paska jest "prawy do lewego". Czy poprzedni wlasciciel uciekal z tymautem bo wal korbowy byl walniety? tylko to mi nachodzi na mysl. dlatego podkleil by nie bylo slychac?
Czy stluczka (pukniete lewa strona kierowcy) mogla wplynac cos na silnik? na wal korbowy?

ps. zauwazylem ze troche glosniej pracuje silnik po zal.nowego kola.

czy kolo alternatora lub jego lozysko moze miec wplyw na dzialanie kola pasowego walu korobwego i po zalozeniu paska klimatyzacji ma wplyw na te wibracje?

[ wiadomość edytowana przez: flykrzysiek dnia 2008-05-12 17:36:58 ]
  
 
i tak dobze ze tylko na koło pasowe daje wibracje a nie np na sprzegło
zalej go hipolem do pełna to przejdzie
(kuzwa nie mogłem sie powstrzymac)
  
 
Nie sprawdzałem jeszcze w serwiówce(brak czasu)ale teoretycznie jest możliwy taki prosty powód,że jeśli koło pasowe jest nierównomiernie skręcone to daje efekt klina.W miejscu ciasno skręconym -napina,w szerszym -luzuje.Kolejnym teoretycznie powodem może być kamyk bądź coś inksze w kole pasowym .
  
 
A ja zapytam przekornie.

Sprawdzaliście koło sprężarki klimy i rolkę napinacza?
Może to któreś z nich jest nierówne, bo raczej dziwne wydaje mi się, że kolejne koło pasowe wału korbowego jest niewspółosiowe.

A może jakieś błędy montażowe?
Dla pewności zamieszczam Ci schemat pasków.

  
 
Tak -to całkiem prawdopodobne,że któraś z rolek ,bądź łożysk z jajem ,bądz krzywo zpasowane daje ciała.Wystarczy ,że nie jest zachowana ośowość-po dzwonie i efekt może być podobny.Tak czy owak ,bez dokładnej analizy ani rusz.
  
 
Zreaktywuje temat. Wiem, ze teraz w moim aucie kolo pasowe walu korbowego odziwo chodzi normalnie prosto - jest ono nowe.

Wczesniej po zalozeniu nowego kola chodzilo od lewego do prawego, a po zalozeniu paska klimy to juz nie wspomne jak wariowalo.

Czy teraz mozna spokojnie zalozyc pasek klimy ? czy to wogule normalne ze "ulozylo" sie i dziala prawidlowo - czy to cisza przed burza

ps. ile kosztuje samo spr. butli i cale ukladu klimatyzacji i podajcie jak wiecie cene nabicia + sprawdzenie
  
 
Cytat:
2008-05-21 16:24:57, flykrzysiek pisze:
ps. ile kosztuje samo spr. butli i cale ukladu klimatyzacji i podajcie jak wiecie cene nabicia + sprawdzenie



W Melbern? Pojęcia nie mam...
  
 
Cytat:
2008-05-21 16:24:57, flykrzysiek pisze:
ps. ile kosztuje samo spr. butli i cale ukladu klimatyzacji i podajcie jak wiecie cene nabicia + sprawdzenie


YYY jaką butle chcesz sprawdzać??
sprawdzenie szczelnosciu układu wraz z napełnieniem płaciłem 200zł plus naprawa nieszczelnosci
  
 
Cytat:
2008-05-21 20:08:09, Kula69 pisze:
sprawdzenie szczelnosciu układu wraz z napełnieniem płaciłem 200zł plus naprawa nieszczelnosci



Na wsi sprawdzenie szczelności+dobicie+UV+odkażanie psikaczem z markietu (40 min. roboty maszyneri) = 150 zł.