[Lantra] Sprężanie w silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich forumowiczów!!!

Mam krótkie i zwięzłe pytania -
Czy sprężanie w silniku 1.6 16V DOHC o wartościach 9,9,8,9 kwalifikuje go na złom??
Czy zaniżone sprężanie przez zużycie silnika może wpływać na ogromne spalanie TYLKO W MIEŚCIE??
Czy preparaty typu Ceramizer i Engine-Doctor są efektywne??

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-05-11 15:33:12, addxor pisze:
Czy sprężanie w silniku 1.6 16V DOHC o wartościach 9,9,8,9 kwalifikuje go na złom??


Na tak postawione pytanie - remont
Cytat:
2008-05-11 15:33:12, addxor pisze:
Czy zaniżone sprężanie przez zużycie silnika może wpływać na ogromne spalanie TYLKO W MIEŚCIE??


Tak
Cytat:
2008-05-11 15:33:12, addxor pisze:
Czy preparaty typu Ceramizer i Engine-Doctor są efektywne??


Nie
  
 
Jak sprawdzić czy trzeba robić kapitalke czy wystarczy "niewielka" naprawa i ile mniej więcej może mnie wynieść cała zabawa??
  
 
Kiedyś w takich przypadkach wykręcało się świece zapłonowe i wlewało do środka po 50cm sześć oleju silnikowego, po czym mierzyło się kompresję. Jeśli kompresja była większa niż podałeś wcześniej to był znak że zużyte są pierścienie i tłoki oraz gładzie cylindrowe. Jeśli kompresja była taka sama albo wzrosła nieznacznie to był znak że do roboty jest głowica. Możesz się posiłkować takim sposobem ale jest on raczej praktykowany w silnikach starszej konstrukcji (z większymi luzami pasowań).
Jeśli chcesz znać prawdę to konieczne jest minimum zdjęcie głowicy, ocena stanu zaworów i gniazd. Na pewno pierścienie też są do wymiany. Trzeba dokonać dokładnych pomiarów zużycia.
  
 
Hyundai przewiduje remont jeżeli ciśnienie spadnie < 12 Atm lub różnica między cylindrami jest > niż 1 Atm.

Próba olejowa to dobry pomysł - a spodziewany wynik to wzrost ciśnienia do ok 14 Atm czyli.

Remont NIE jest tani i wymaga honowania cylindrów.
  
 
Chyba zakupie sobie miernik ciśnienia sprężania i wykonam próbe olejową i zobacze wtedy. Ale z tego co mówicie tak czy siak nie unikne ogromnych kosztów (jeszcze żebym potrafił wykonać to i owo samemu-silnika wole się nie tykać). Dzięki wielkie za odpowiedzi.
Pozdrawiam !!!
  
 
Przed pomiarem nagrzej silnik do temperatury pracy.
Podczas pomiaru przepustnica musi być otwarta na max no i oczywiście zdrowy akumulator.
  
 
Cytat:
2008-05-13 19:08:49, Jarek_2 pisze:
Przed pomiarem nagrzej silnik do temperatury pracy. Podczas pomiaru przepustnica musi być otwarta na max no i oczywiście zdrowy akumulator.


i najlepiej odłączone wtryskiwacze
  
 
Coś mnie trapi :
Fakty:
1. Silnik ma zaniżone ciśnienie sprężania
2. Ciężki rozruch jak jest zimny
3. Pali za dużo
4. Nie kopci
5. Nie je oleju
6. Moc średnia(troszke kopa ma)
7. Troszkę nierówno chodzi(wachania do 200 rpm)
8. Świece czyste
9. Płynu chłodniczego nie ubywa
10. Poziom oleju się nie podnosi.
Założenie:
Czy mogę liczyć na to że wymiana pierścionków i kilku uszczelek pomoże( bez kapitalki silnika) ????
  
 
jak to nie bierze oleju?


jeżeli rzeczywiście przez 1000 km nic nie musisz dolewać to nie jest najgorzej i przyczyny niskiego ciśnienia należy szukać w zaworach

Koniecznie zrób próbę olejową (o której pisał Jarek) i to najlepiej na zimnym silniku.

[ wiadomość edytowana przez: e-gen dnia 2008-05-14 15:41:14 ]
  
 
Oki na dniach zakupie miernik sprężania i dam znać. Jeżeli chodzi o zawory to może być przez uszczelniacze tak?? I druga sprawa - jeżeli powodem będą zawory to przy próbie olejowej podniesie sie sprężanie czy pozostanie bez zmian??

PS. Olej wymieniałem prawie 800km temu i na razie trzyma przy górnej kresce

[ wiadomość edytowana przez: addxor dnia 2008-05-14 16:40:28 ]
  
 
Panowie zaczynacie mieszać pojęcia.
Branie oleju to jedno a niskie ciśnienie sprężania to drugie.
Nie muszą występować równocześnie.

Próba olejowa to bardzo prosta diagnoza na przyczynę niskiego sprężania w cylindrach a nie na zużycie oleju.

Z tego co już napisałeś wnioskuję że masz głowicę do roboty.
  
 
Cytat:
2008-05-14 16:38:08, addxor pisze:
Jeżeli chodzi o zawory to może być przez uszczelniacze tak??


NIE.

Chodzi o brak szczelności pomiędzy gniazdami zaworowymi a zaworami.

Jednak przeważnie w tych silnikach problemem jest zużycie cylindrów (efekt beczki) - konsekwencją jest "branie" oleju i utrata kompresji.
  
 
Cytat:
2008-05-14 22:25:29, e-gen pisze:
Jednak przeważnie w tych silnikach problemem jest zużycie cylindrów (efekt beczki) - konsekwencją jest "branie" oleju i utrata kompresji.


Zgadza się tylko że akurat w tym przypadku silnik jak napisał addxor nie bierze oleju, stawiam na wypalone zawory.
  
 
Po małej przerwie (na zakup miernika ciśnienia sprężania) powracam do pytań.
Już nie wiem co myśleć. Wykonywałem pomiar 4x zimny silnik 4x ciepły silnik. Wyniki to 14 bar na każdym cylindrze( a w warsztacie ok 9miesięcy temu wyszło 9 9 8 9). I tu jest zonk bo są następujace możliwości:
a) miernik jest zły - chociaż sprawdzałem na innym benzynowcu i wyszło już nie tak ładnie - wiec chyba jest oki
b) ja coś źle mierzyłem - nie wydaje mi sie - zimny silnik(po nocy), odkręcam wszystkie świece,wkręcam miernik,naciskam na max gaz(otwieram przepustnice), kręce rozrusznikiem aż ciśnienie się ustabilizuje. Tak samo na ciepłym.
c) w warsztacie odwalili lipę

I tu zastanawiam się nad jednym:
Czy silnik w samochodzie za 92r może mieć takie sprężanie ????
Poza tym jak odkręce korek oleju to są przedmuchy(raczej nie duże ale są) a więc silnik idealny nie jest(chyba ze to niekoniecznie ma związek ze sprężaniem).

[ wiadomość edytowana przez: addxor dnia 2008-05-20 12:29:15 ]
  
 
Cytat z webtech:
CHECKING COMPRESSION PRESSURE
1. Before checking compression, check the engine oil level.
Make sure the starter motor and battery are in normal
operating condition.
2. Start the engine and wait until engine coolant temperature
reaches 80-95oC (176-205oF)
3. Stop the engine and disconnect the spark plug cables.
4. Remove the spark plugs.
5. Crank the engine to remove any foreign objects in the
cylinders.
6. Attach the compression gauge to the spark plug hole.
7. Depress the accelerator pedal to fully open the throttle.
8. Crank the engine and read the gauge.
Limit : 12.0 kg/cm2 (1.18 MPa, 171 psi)
[250-400 rpm]
9. Repeat steps 6 through 8 on all cylinders, making sure that
the pressure differential for each of the cylinders is within
the specified limit.
Limit : Max. 1.0 kg/cm2 (100 kpa, 14 psi) between cylinders
10. If a cylinder’s compression or pressure differential is below
the specification, add a small amount of oil through the spark
plug hole and repeat steps 6 through 9.
1) If the addition of oil brings the compression up, it is
possible that there is wear between the piston ring and
cylinder wall.
2) If compression remains the same, valve seizure, poor
valve seating or a compression leak from the cylinder
head gasket are all possible causes.
Tightening torque
Spark plug . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
20-30 Nm (200-300 kg.cm, 15-21 Ib.ft)


Czy do tych pomiarów wlewałeś olej do cylindrów?
  
 
Oleju nie wlewałem bo skoro bez oleju wychodziło dobrze to postanowiłem nie wlewać. Jeżeli chodzi o webtech'a to mam te pdf'y i w sumie wg nich robie wszystko.
  
 
W takim razie pozostaje jeździć i się cieszyć z dobrego stanu silnika.
Najważniejsze że nie bierze oleju, reszta to pryszcz
  
 
Cytat:

W takim razie pozostaje jeździć i się cieszyć z dobrego stanu silnika.
Najważniejsze że nie bierze oleju, reszta to pryszcz




Hmmmmm...... no tak ale w tym problem że coś mojej Lantrze dolega a od ponad roku nie moge dojść co. Chodzi o to że wciąga paliwko jak głupia(i to tylko w mieście - ok 16l , gdzie na trasie elegancko do 7l). Ponadto jak gwałtownie nacisnę pedał gazu to przydusza się na chwilkę i dopiero potem łapie obroty. Poza tym oki . Od razu dodam że wszystko co możliwe wymieniałem(prócz komputera):lambda,wszystkie filtry,świece,kable WN,silniczek krokowy itp. No i czy lekkie przedmuchy pod korkiem są dopuszczalne??
  
 
zmien styl jazdy i po problemie

skoro w trasie wychodzi ci do 7L to nie umiesz jezdzic po miescie ;-p

i tyle