Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() esp Miłośnik FSO Perełka 125p Skarzysko | 2005-06-07 23:14:34 Witajcie!
Sorry z gory za moze lamerskie pytanie ale czy brak ssania i spadek mocy przy podjezdzaniu pod gorke moze byc spowodowany zle wyregulowanym gaznikiem? Dodatkowo czy jezeli przewod doprowadzajacy gaz ze zbiornika do filtra jest troche zagiety to czy da sie jakos sprawdzic czy nie jest czasem zlamany w srodku? Chodzi mi konkretnie o czesc przewodu przed samym wejsciem do filerka. Byla ona zlozona w sporale a teraz ktorys mechanik, nie wiem przy czym to sparale troche splasczyl. Czy to moze byc powodem spadku mocy i tego ze nie zabardzo chce odpalac (3x trzeba krecic) nawet gdy jest bardzo cieplo? Sorry za tekie wywody ale zastanawiam sie czy to nie jest czasami wina przewodow choc jeden mechanik stwierdzil ze to gaznik. |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-06-07 23:31:24 warto go poczyścić i wyregulować. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-06-07 23:31:47
na gazie nie ma ssania - to normalka
przewody są miedziane trudno je złamać bo są rozciągliwe, a jakby był złamany to byś: czuł, słyszał i widział
wątpie ale jest możliwość ze zagiął się przewód i jest mniej drożny... ale musiałby się nieźle zgiąć
tylu ilu mechaników tyle teorii, gaźnik przy zasilaniu gazem moze być rozregulowany i nie bedzie to miało wpływu zbyt dużego na jazde na gazie... a przyczyn twojego problemu moze być mnóstwo [ wiadomość edytowana przez: LifeGuard dnia 2005-06-07 23:32:40 ] |
![]() DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-06-08 03:11:55 Gaznik na gazie nie ma wiele do gadania. Wazna jest za to szczelnosc dolotu. Regulujesz doplyw gazu srubami, jedna jest na reduktorze, druga na przewodzie idacym do miksera. Ta na reduktorze regulujesz wolne obroty, a ta na przewodzie to, ile gazu maksymalnie jestes w stanie pobrac. Sprobuj odkrecic o pol obrotu ta srubke na przewodzie i sprobowac sie przejechac. Nalezy ja odkrecac do momentu, az przestaje sie czuc poprawe osiagow, a nastepnie probowac przykrecac o 1/4 obrotu, zeby ustalic minimalne otwarcie dla zadowalajacej dynamiki. Uwaga, zeby nie przesadzic z ekonomia, bo jak pali bardzo malo gazu to niezdrowe dla silnika. Ja tak ustawilem ostatnio eksperymentalnie (zaplon opozniony i skrecony), ze 2.0 spalil na trasie 6l/100km, ale jak zobaczylem takie spalanie dalem sobie spokoj z ekonomia, wole zeby palil 10 i nie kupowac tlokow nowych ![]() |
![]() esp Miłośnik FSO Perełka 125p Skarzysko | 2005-06-08 22:14:10 thx no i sprobowalem...
obr ok 900 no do 1000 i jakos tak dziwnie jak krece ta druga na przewodzie to albo obroty gwaltownie spadaja albo wzrastaja do 1500. wystarczy ruszyc odkrecic srobke o pare doslownie stopni. Tak czulego gazu to sie nie spodziewalem. A moze cosik nie tak? |