| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
arekturbo escort cabrio rsTurb ... sosnowiec | 2008-05-31 17:02:32 u mojego papy w octawi jest taki bajerek ze widze ile spala ropy w danym momencie
i jak hamuje biegiem to do ok 900obr pokazuje 0,0 póżniej znowu podaje rope w MK4 xr3i na K-jecie wiem ze nie podaje paliwa chamując biegiem do 1,500obr poniżej juz podaje paliwo moze mi ktoś powiedziec jak to jest w zetecu 1,8???? I JAK TO SIE MA DO MOJEJ INSTALKI lpg 2 GENERACJI?>?? jak hamuje biegiem to gaz cały czas leci?? |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2008-05-31 17:09:30 To masz jakiś niewychowany samochód, skoro ci "CHAMUJE"...
|
yezXR3i Sympatyk FEFK BMW E91 Bukowno | 2008-05-31 17:18:03 z tego co pamiętam to chyba coś w granicach 1700obr/min. ale co do gazu to niech gazownicy powiedzą. |
cinus Sympatyk FEFK Ford Escort podlasie | 2008-05-31 17:34:47 coś tam tego gazu leci ale bardzo mało tyle co krokowy przepuści ,generalnie jak hamujesz to przepustnic jest zamknięta więc co ma ciągnąć |
xplosiv Ford Escort Gdańsk | 2008-05-31 18:06:33 Poniżej 2000 obr wtryskiwacze pracuja normalnie, powyzej 2000 + sygnał z tps o zamknietej przepustnicy - hamowanie. Co do lpg to zalezy jak sie ustawi centralke |
arekturbo escort cabrio rsTurb ... sosnowiec | 2008-05-31 20:50:53 widze ze za przeproszeniem G... kazdy wie i sie wypowiada |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2008-05-31 20:52:28 To skoro wiesz lepiej, to po co pytasz? |
Jacekm_ Mazda 323F BJ 2.0 GT ... Łódź | 2008-05-31 20:55:01 Też mnie ciekawi, przy ilu obrotach podaje paliwo. U mnie przy hamowaniu silnikiem czasem zaczyna szarpać (tylko na gazie) i nie wiem jak to ugryźć, bo teoretycznie nie powinien dostawać paliwa... |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2008-05-31 21:23:45 cytat z książki "Ford Escort i Orion"
"Gdy czujnik położenia przepustnicy przekaże sygnał, że znajduje się w położeniu prędkości obrotowej biegu jałowego, a jednocześnie czujnik prędkości obrotowej poinformuje, że prędkość silnika wynosi ponad 2000obr/min, następuje wstrzymanie wtryskiwania paliwa. Temperatura silnika wpływa również na intensywność hamowania silnikiem przez zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu. Po zmniejszeniu prędkości obrotowej do 1500 obr/min wtryskiwanie paliwa zostaje wznowione." |
Jacekm_ Mazda 323F BJ 2.0 GT ... Łódź | 2008-05-31 21:28:18 No u mnie mniejwięcej przy tych obrotach ok 1500 zaczyna szarpać... Teraz już wiem, że paliwko dostaje, ciekawe tylko co mu nie pasuje, że szarpie? |
szurmen Focus 1.8 TDDI Tarnów, Wieliczka | 2008-05-31 21:49:59
Może coś nie tak ze składem mieszanki... Podjedź do jakiegoś gazownika, niech Ci wyreguluje. To raczej nic wielkiego... |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-06-01 00:34:22 Obwód dopływu powietrza dla benzyny jest zarazem obwodem doprowadzania paliwa i powietrza w przypadku LPG. Podczas hamowania silnikiem przepustnica jest zamknięta (jak nie trzymamy nogi na gazie to jest inaczej nie ma hamowania silnikiem) ale za utrzymanie minimalnych obrotów (bieg jałowy - w moim 1,8 16V jest około 1000RPM) odpowiada silnik krokowy i to on dopuszcza potrzebną do pracy silnika dawkę powietrza. W myśl prostej zasady: nie ma powietrza nie ma paliwa, podczas hamowania silnikiem (syganł z TPS - przepustnica zamknięta) zużycie paliwa do obrotów nominalnych (+/-1000) powinno być 0,0. Pewnie zaprogramowane jest nieco więcej niż 1000. Druga sprawa to w instalacjach LPG IIgen powinna być funkcja odcinania dopływu gazu podczas hamowania silnikiem żeby oszczędzić sobie niekontrolowanych zapłonów w "nadmuchanej" gazem rurze dolotowej. Problemu takiego nie ma w instalacjach sekwencyjnego wtrysku gazu (zarówno w fazie lotnej jak i płynnej) bo taki układ jest najbardziej zbliżony działaniem do zasilania benzyną.
Jedno jest pewne - styl jazdy wykorzystujący hamowanie silnikiem jest o wiele ekonomiczniejszy niz ciągłe odłączanie skrzyni przy dużych prędkościach (dotyczy to zarówno zużycia paliwa jak i np. hamulców). Istotne jest również to, że większość instalacji LPG IIgen źle znosi jazdę z dużą prędkością na sprzęgle lub na luzie, najczęściej silnik gaśnie. Powyższa teoria jest oparta na doświadczeniach zdobytych podczas kilkuletniej eksploatacji Escorta 1,4i z instalacją LPG IIgen. |
Jacekm_ Mazda 323F BJ 2.0 GT ... Łódź | 2008-06-01 17:16:24 Ja mam sekwencje. Szarpanie jest tylko na gazie, przy hamowaniu silnikiem. Regulacja to była już robiona z 15 razy, i z tym szaropaniem nie pomaga. |