| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
zYx LOB SYMPATYK ____Ω____ EU | 2008-05-12 00:57:32 To już drugi identyczny wątek, który otwieram na temat nie możności odpalenia silnika... poprzedni temat był o 2.0 16V a teraz mam problem z 3.2 V6.
Wybraliśmy się dziś na wycieczkę do Francji, było gorąco, zrobilismy jakieś 300km z włączoną klimą.. po wizycie na stacji benzynowej (bez tankowania) i próbie odpalenia auta na stacji silnik nie chciał sie uruchomić. Po jakichś 30 minutach stania czekania myślenia i grzebania w czym się dało silnik w końcu odpalił i pojechaliśmy... później to samo, trzebabyło trochę poczekać jakby na to, by silnik troche się schłodził i odpalił. Dojechaliśmy do eurotunelu, wyłączyłem silnik i od razu włączyłem i było ok i tak zrobiłem ze 3 razy, no więc myślałem, że mu przeszło. Postaliśmy niecale 10 minut aż trzebabyło ruszać, a tu zonk.. znowu nie chciał odpalić. Musieli mnie odcholować na pociąg. Na czas podrózy (35 minut) odłączyłem akumulator, no i odpalił. Nie wiem czy odłączenie akumulatora ma cos wspólnego, w co w sumie wątpie, ale podejrzewam, że po 30-45 minutach auto normalnie odpali. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu, silnik normalnie odpala, spróbowałem gasić i odpalac silnik po powrocie do domu i działało. Przed chwilą zostawiłem go na 10 minut i już nie odpalił. 30 minut później auto normalnie odpaliło... Co może być nie teges? Na obydwu kluczykach to samo.. Omega z 2001 roku, z Niemiec. Wszystkie płyny, paski i inne cuda wydają się byc okej. Czy na kompie pokaże co jest grane jeśli podjadę do serwisu? Z góry dzięki za info. [ wiadomość edytowana przez: zYx dnia 2008-05-12 01:48:39 ] |
jarn LOB SYMPATYK Omega MV6 Białystok | 2008-05-12 07:10:43 A może coś z pompką paliwa? |
zYx LOB SYMPATYK ____Ω____ EU | 2008-05-12 11:29:27 Odczytanie kodów sposobem wciśnięcia pedału hamulca i gazu jednoczesnie i włączeniu zapłonu nic nie pokazało, tzn kontrolka samochodziku z kluczem migala non stop i żadnych cyferek sie nie doliczyłem, mógłbym tak w nieskończoność
Na angielskim forum też ktoś pisał o czujniku wała korbowego. Będę musiał to sprawdzić, ale auto dziś normalnie się zachowuje. |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2008-05-12 12:09:25 Czujnik temparatury silnika ten do kompa do wymiany.
tak na moje oko. |
zYx LOB SYMPATYK ____Ω____ EU | 2008-05-12 12:33:52
Może napisz dlaczego, bo jak na razie czujnik wału wygrywa, ale wiadomo, że musze się upewnić. |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2008-05-12 15:24:04
A nie chce mi się
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=59206&c=114&f=9 skoro raz to zrobiłem... moze mam racje? |
zYx LOB SYMPATYK ____Ω____ EU | 2008-05-12 16:27:26 Pojechalem sie przejechac i silnik zgasł po jakichś 2 sekundach od puszczenia hamulca. Musiałem odczekać jakieś pół godziny, aż odpalił. |
MarekV6 LOB NET MEMBER Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2008-05-12 19:15:15 U mnie jak nawalił "czujnik wału" to jak się nagrzał to gasł !
Ale ty piszesz,że jak go zgasisz to już nie odpalisz
Więc to chyba nie to. silnik gaśnie,ale inaczej |
zYx LOB SYMPATYK ____Ω____ EU | 2008-05-13 10:14:15
Ale widzisz, wczoraj mi zgasł podczas jazdy, więc podobne symptomy. Zobaczymy co spece z serwisu powiedza. |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2008-05-13 15:47:14 zYx czemu nie próbujesz tego ci Ci napisałem?
Sposob jest prosty odłąćz ten biedny czujnik i zobacz czy będzie poprawa. |
zYx LOB SYMPATYK ____Ω____ EU | 2008-05-13 19:34:54
Czujnik temperatury? Powiedzcie mi tylko gdzie on jest to go odlacze. |
maxkorzen Omega B Karczew | 2008-06-03 14:41:49 Na moje oko jednak czujnik położenia wału,
i wcale nie musi być popsuty ale coś mogło się przykleić na jego głowicy/końcówce - jakiś brudek, trochę smaru, |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-06-03 20:24:50
Tak się czyta DTC w samochodach usa (teoretycznie). |
sawi Oma C Lubin | 2008-06-03 22:10:37 Na 100% to wina czujnika położenia wału. |
zYx LOB SYMPATYK ____Ω____ EU | 2008-06-04 01:43:36 Czyjnik wału, już wymieniony i wsio działa jak należy.
Dzęki. |