Klimatyzacja - coś nie gra

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!
mam escorta 1.8 TDI i mam też problem z klimatyzacją otóż po jej włączeniu nie czuć właściwie żadnej różnicy w temperaturze ( nie jest chłodniej) kontrolka co prawda się świeci ale nie czuć żadnych zmian co może być nie tak??... nie miałem nigdy do czynienia z autem z klimą dlatego niewiem jaki może być problem mam zamiar podjechać do jakiegoś serwisu ale najpierw chciałem sie od was czegoś dowiedzieć. Zaznaczam odrazu że cały nawiew czy to obieg zew. czy wew. to działa ( dmucha ) elegancko czy to zimne czy ciepłe ale klima... zero
ps
z wyszukiwarki korzystałem i czytałem ale nic mi nie pomogło
pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: Harek dnia 2008-06-03 08:33:40 ]
  
 
Pewnie musisz jechac do jakiegos zakladu w ktorym sprawdza Ci szczelnosc i nabija klime czynnikiem chlodzacym. Koszt ~100zl
  
 
sprawdzałeś czy załącza się sprężarka? przyczyn może być wiele: brak czynnika w układzie, uszkodzony czujnik ciśnienia lub / i antyoblodzeniowy, albo gdzieś urwane przewody elektryczne itp. Szukaj a znajdzesz, albo jak nie masz czasu i cierpliwości to jedż do serwisu

pozdro
  
 
Witam miałem podobny przypadek z klimą i okazało się że był przerwany przewód od spreżarki,sprawdź czy załącza sprężarka jeżeli tak to to pewnie jest pusta klima pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2008-06-04 08:46:16, benekz pisze:
Witam miałem podobny przypadek z klimą i okazało się że był przerwany przewód od spreżarki,sprawdź czy załącza sprężarka jeżeli tak to to pewnie jest pusta klima pozdrawiam.



jak klima jest pusta to sprezarka sie nie wlaczy!!!
(inaczej by sie zatarla)
  
 
sprężarka się załącza bo słychać takie pstryknięcie i zaraz jest inny dzwięk pracy silnika
a byłem w serwisie się wypytać i tak nabicie 40 napełnienie około 90 złotych i odgrzybianie 30 także jak sam nie wyeliminuje przyczyny to serwis czeka
  
 
Podepnę sie pod post z pytaniem: Czy ilość czynnika lub jego jakość (starzenie) ma wpływ na wydajność klimy?
Wiadomo, że sprężarka po załączeniu klimy pracuje non-stop wyłącza ją tylko czujnik anty-zamrożeniowy. Jeśli sprawność układu jest niska mamy niską wydajność przy niestety dużym zużyciu paliwa bo sprężarka dłużej musi pracować zanim (prawie)zamarznie i się wyłączy.
  
 
Cytat:
2008-06-04 22:24:18, R_O_Y pisze:
Podepnę sie pod post z pytaniem: Czy ilość czynnika lub jego jakość (starzenie) ma wpływ na wydajność klimy?



Ilość ma znaczenie dla wydajności klimy.
Jakość przede wszystkim ma znaczenie dla sprężarki bo czynnik pełni rolę smarowidła dla niej.
Poza tym jest jeszcze jedna kwestia - zawartość wilgoci w czynniku. Sprężarka bardzo tego nie lubi. Ale o to powinien dbać osuszacz o którym się zwykle zapomina. To, naturalne wycieki układu oraz kwestia smarowania wymaga aby dobijać - przy okazji - "zregenerować" czynnik pracujący, zgodnie z zaleceniami producentów (bodajże co 2-3 lata).

Cytat:
2008-06-04 22:24:18, R_O_Y pisze: Wiadomo, że sprężarka po załączeniu klimy pracuje non-stop wyłącza ją tylko czujnik anty-zamrożeniowy. Jeśli sprawność układu jest niska mamy niską wydajność przy niestety dużym zużyciu paliwa bo sprężarka dłużej musi pracować zanim (prawie)zamarznie i się wyłączy.



Czy aby napewno czujnik antyzamrożeniowy wyłacza spreżarkę w czasie pracy? Mnie się wydaje że jednak czujnik ciśnienia zamontowany na wyjściu z filtro-osuszacza, a wpomniany czujnik antyzamrożeniowy tylko zabezpiecza jak sama nazwa wskazuje.