Remont glowicy samara 1.3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszyskich mam pytanko bylem dzis u mechanika powiedzial mi ze mam slabe cisnienie na 3i4 cylindrze da sie z tym jezdzic czy trzeba robic ta przyjemnosc to okolo500. a moze lepiej rozejzec sie za inną glowicą taniej wyniesie prosze o rade niewiem co robic
  
 
Witam,
nie masz pewności czy to wina głowicy(wypalone gniazda zaworowe) czy też może pierścienie nie trzymają już kompresji.
jeździć przecież możesz(do póki jeździ) nikt Ci nie zabrania, tyle że warto pomyśleć czy to do końca zdrowe dla silnika.
pozdro 600
  
 
za 500zł kupisz drugi silnik(lub dwa) albo 5-10 głowic
  
 
jezeli chodzi o samarowskie 1,3 to pogadaj z kolba, ma chyba jeszcze cos na zbyciu
  
 
Witam
Pomiar ciśnienia powinno się w razie wątpliwości wykonać 2 razy, najpierw normalnie, potem dolać po ok 20-30 ml oleju do kazego cylindra i mierzyć (tzw. próba olejowa).
Jesli po 2giej próbie wyniki się powtórzą to mamy do czynienia z nieszcelnymi zaworami, jeśli ciśnienie wzrośnie , wtedy wskazanie jest na zużyte lub pękniete pierścienie.
Inną możliwoscią sprawdzenia stanu silnika jest zwalenie głowicy, wymaga to już pewnej wiedzy technicznej (głownie instrukcja od Łady ) i klucza dynamometrycznego, nieszczelne zawory można próbować doszlifować samodzielnie, obróbka głowicy z zaworami kosztuje w zakładzie 150 -200 zeta
  
 
dzieki panowie za informacje
  
 
u mnie tez bylo na 3 i 4 i jednak glowica byla. Wymienione zaworki i splanowana i jezdzi spoko. Jakby co wiem kto ma nowa glowice. Podjedz do warsztatu J. Wisniewskiego na Zwiazkowej. Maja niuzywana glowice bo mialem ja ja zalozyc. Zapytaj o cene nie powinna byc droga. Jakby co powiedz ze Lukasz- Jasio dal namiary ;] Pozdrawiam
  
 
Ja wczoraj w samarce robilem remont glowicy...wymienilem prowadnice..kupilem nowe zawory i dotarlem je pod gniazda...i przy okazji maly upgrade...czyli porting kanalow








Dopiero zaczalem i pewnie zejdzie z tym z 2 dni...ale jak skoncze to glowica idzie do planowania 1mm
  
 
sorry, ze odkopuję tak stary temat (lubię archeologię ) Ale jestem w trakcie remontu głowicy, i czytałem już w kilku tematach, ze uszczelniacze zaworowe od VW zakładają ludzie, ale od jakiego dokładnie modelu? bo tego nie napisał chyba nikt
  
 
8mm o ile dobrze pamiętam dizel 1.9 mogę się mylić
  
 
dzięki za szybką odpowiedź MG]
może odkopię więcej tematów z iluśtam lat wstecz, bo mnie ciekawią a ne wszystko jest tam powiedziane