Prośba o schematy elektryczne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy mógłbym prosić kogoś, kto ma, o podesłanie na maila schematów elektrycznych do A? Chodzi mi głównie o fragment, gdzie pokazane jest podłączenie klaksonu. Mój adres to m.golebiowski@gazeta.pl. Będę wdzięczny za pomoc.
  
 
To jeszcze jedno pytanie: jak jest poprowadzony plusowy przewód od przycisku klaksonu w kierownicy? Idzie do bezpiecznika?
  
 
schematy
tu sa schematy w dziale warsztat odnosnik schaltplane.

z przycisku na kierownicy nie idzie zaden plus tylko masa do przekaznika w skrzynce bezpiecznikow.ten przekaznik podaje plusa prosto z akumulatora przez bezpiecznik 29 na 2 syreny klaksonu.

jak sciagniesz schematy to jest to widoczne na lini od 431 do 433
  
 
Cytat:
2008-06-16 09:06:00, SENATOR pisze:
z przycisku na kierownicy nie idzie żaden plus


U mnie do przycisku dochodzą dwa przewody: czerwony, który wchodzi do kolumny kierownicy, i czarny masowy. Ponieważ klakson przestaje czasem kontaktować przy kręceniu kierownicą, podejrzewam właśnie ten czerwony.
  
 
Skoro nie korzystasz z pomocy o ktora prosiles oraz jestes madrzejszy od kogos kto zna sie na tym jak nikt inny to OK dzialaj sam. Powodzenia



[ wiadomość edytowana przez: SENATOR dnia 2008-06-16 18:30:21 ]
  
 
Cytat:
2008-06-16 18:28:49, SENATOR pisze:
Skoro nie korzystasz z pomocy o ktora prosiles oraz jestes madrzejszy od kogos kto zna sie na tym jak nikt inny to OK dzialaj sam. Powodzenia [ wiadomość edytowana przez: SENATOR dnia 2008-06-16 18:30:21 ]


Nie powiedziałem, że jestem mądrzejszy. Jeśli tak to odebrałeś, to przepraszam, i proszę o wytłumaczenie: po co mi dwa kabelki w kierownicy?
  
 
Człowieku, masz wogóle pojęcie o elektryce??
Klakson do działania potrzebuje + i - tak??
No więc + idzie bezpośrednio, a - idzie z kierownicy. Jednak, żeby "przyjść" z kierownicy to musisz wcisnąć guzik. Ten guzik zamyka obwód, dlatego jeden kabelek w kierownicy to stały - a drugi to odejście tego - do klaksonu.
Kumasz??
Jak wciskasz guzik to ten - wędruje do klaksonu i klakson trąbi...
Już prościej nie umiem...
  
 
Ilku, nie krzycz na mnie. W międzyczasie już się domyśliłem, że to są "dwa minusy".
Jeśli dobrze rozumiem całość, to naciśnięcie przycisku w kierownicy zamyka obwód stycznika, który z kolei zamyka obwód właściwego klaksonu. Mam rację? Jeśli nie działa stycznik, to przerwy trzeba szukać w obwodzie idącym przez kierownicę do stycznika, i dalej od stycznika do plusa, tak?
  
 
Oczywiście napisałem głupoty, tam jest rzecz jasna plus i minus, a nie dwa minusy . Ale za to znalazłem usterkę: zanikł kontakt między przewodem zakończonym taką jakby szczotką i metalowym pierścieniem na kole kierownicy, który przez naciśnięcie przycisku łączy się z masą. Wystarczyło przeszlifowanie szczotki pilniczkiem i klakson trąbi aż miło. Dziękuję SENATOROWI za linka do schematów, przydały mi się w zrozumieniu zasady działania.