Walka z wysoka temp silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam problem z temp silnika. Po przejechaniu kilku kilometrów 10- 15 (silnik zimny) temp wskakuje na czerwone pole. Wentylator się nie załącza - wiem do wymianu jest włącznik wentylatora, ale prowizoryczne zrobiłem sobie taki włacznik i sam uruchamiam i wszystko jest ok jak jeżdzię po mieście wtedy załączam wentylator i temp spada na literkę M. (musze go załączać co kilka kilometrów ) Problem pojawia na trasie wtedy temperatura znowu rośnie na maxa ale właczenie wentylatora powoduje bardzo powolny spadek temp. i tylko do literek M a A. Ostatnio jak jechałem trasa Gliwice - Wrocław praktycznie miałem cały czas załaczony wentylator, a temperata cały czas w okolicach litery A. Jak dla mnie to sam pęd powietrza powinien chłodzić silnik, zaważyłem ze jak wrzucę na luz i załacze wentylator to wtedy temp ładnie spada. Dodam ze wymieniłem już czujnik temp do wskazników i termostat, si;nik to 1.6 16v mk7.
  
 
Termostat pewnie Ci padł tez, zobacz czy jak juz sie samochod rozgrzeje to ta rura gruba co wchodzi do chłodnicy od dołu jest gorąca,a pozatem radziłbym nie przegrzewac silnika bo to moze sie fatalnie odbic na silniku, pozdro
  
 
witam

ja polecam najpierw sprawdzić właśnie termostat bo jeśli on nie działa to nie zadziała czujnik od włączania wentylatora ...

a i jeszcze polecam sprawdzić (o ile taki posiadasz) przkażnik od wentylatora ... u mnie właśnie za nie włączanie wiatraka on był odpowiedzialny ...
  
 
A ja proponuję jeszcze sprawdzić bezpiecznik (50 A) od wentylatora- znajduje się w takiej skrzyneczce przy akumulatorze. U mnie to właśnie on padł i nie włączał sie wentylator. Ale u ciebie to chyba jednak termostat do wymiany... Ale sprawdzić nie zaszkodzi
  
 
a w ktorym miejscu masz czujnik wlaczajacy wentylator??
  
 
Przy termostacie, tyle że ja mam 1.4 EFI


[ wiadomość edytowana przez: matizmat dnia 2008-07-12 13:20:29 ]
  
 
pytalem autora watku
  
 
Cytat:
2008-07-12 13:19:13, radekbox pisze:
a w ktorym miejscu masz czujnik wlaczajacy wentylator??


na rurze do chłodnicy, (autko z klimą)
termostat wymieniłem miesiac temu i rurę do i z chłodnicy mam gorącą
  
 
no to najpierw musisz zrobic, ze sam sie wentylator wlaczal, zacznij od czujnika a i sprawdz bezpiecznik u mnie to jest 22.
jesli chodzi o czujnik to sa rozne skale, wiec uwazaj
  
 
a czy czujnik temperatury jest dobry na pewno??
-ten na wskaznik
spotkałem sie z przypadkiem ze pokazywał głupoty
sprawdz tez czy cała chłodnica jest goraca,wyjmij na próbe całkiem termostat,przepłukaj wodą układ i odpowietrz na właczonym ogrzewaniu na wolnych obrotach

podobnie jak wentylator działa załaczone ogrzewanie na fula(w razie sytuacji awaryjnej)
  
 
[quote
2008-07-13 11:11:56, Lachu8v pisze:
a czy czujnik temperatury jest dobry na pewno?? -ten na wskaznik spotkałem sie z przypadkiem ze pokazywał głupoty sprawdz tez czy cała chłodnica jest goraca,wyjmij na próbe całkiem termostat,przepłukaj wodą układ i odpowietrz na właczonym ogrzewaniu na wolnych obrotach podobnie jak wentylator działa załaczone ogrzewanie na fula(w razie sytuacji awaryjnej)
[/quote]
chłodnica na całej długości i szerokości gorąca węże też, czujnik temp do wskaźników jest nowy ma 2 miesiące. Dzisiaj wywaliłem termostat i temp znowu doszła do czerwonego i wentylator sam się nie uruchomił więc czujnik od wentylatora na pewno jest walnięty. Tylko dlaczego go na trasie nie chłodzi .Wymienię jeszcze ten czujnik od wentylatora i chyba skapituluje i pojadę do mechanika.
  
 
Powiem Ci tak olej go! jak tylko siw włącza wentylator - ja walcze z tym od 2 lat i "kupa" czasami w te upały wiatrak włącza sie w czasie jazdy-no chyba że idę ostro ponad 100km/h to go delikatnie wystudzi. A tak poza tym wszystko OK. Ostatnio nawet płukałem chłodnicę i układ chłodzenia przelażłem przez auto 50l wody i dalej to samo. Tak że jak sie włącza wentylator to jest OK!. A mam pytanie a masz LPG? gdyż temperatura spalania gazu jest wyższa wiec może być delikatny "problem" z chłodzeniem.
  
 
Jesli tylko wentylator sie wlacza to jest ok, olej sprawe bo zsiwiejesz. Juz ci odpowiadam dlaczego nawet na trasie ci sie nie chlodzi. Masz silnik 1,6 16v i spojrz na swoj zderzak. Niby ile powietrza ma wleciec przez ta "szparke" i schlodzic chlodnice ? Ten zderzak to porazka w polaczeniu z tym silnikiem. Wiem co mowie i uwierz mi, ze na chlodzenie tego silnika ma ogromny wplyw zderzak. Mialem tez kiedys taki ale mi sie polamal i zmienilem na ladniejszy z halogenami. Ten to ma duza siatke na chlodnice i odrazu mialem lepsze chlodzenie. Zobacz na moj watek jak walczylem z temperatura w essie.
KLIK
  
 
Cytat:
2008-07-14 14:55:09, RavenMOH pisze:
Jesli tylko wentylator sie wlacza to jest ok, olej sprawe bo zsiwiejesz. Juz ci odpowiadam dlaczego nawet na trasie ci sie nie chlodzi. Masz silnik 1,6 16v i spojrz na swoj zderzak. Niby ile powietrza ma wleciec przez ta "szparke" i schlodzic chlodnice ? Ten zderzak to porazka w polaczeniu z tym silnikiem. Wiem co mowie i uwierz mi, ze na chlodzenie tego silnika ma ogromny wplyw zderzak. Mialem tez kiedys taki ale mi sie polamal i zmienilem na ladniejszy z halogenami. Ten to ma duza siatke na chlodnice i odrazu mialem lepsze chlodzenie. Zobacz na moj watek jak walczylem z temperatura w essie. KLIK


Ja własnie mam z halogenami i tez siE grzeje ale prawdą jest ze nawet ta siatka(plastikowa) od spodu jest w połowie przykryta?!
  
 
Ja mam cala odkreta ta siatke. ALe dokladnie nie rozumiem pytania. Spojrz do mnie do profilu i zobaczysz ze mam srebrna siatke. Ona cala jest drozna.Oczywiscie w korkach tez mi sie grzeje i co chwile zalacza wentylator ale juz nie az tak czesto jak kiedys kiedy mialem ten inny zderzak.
  
 
Cytat:
2008-07-14 14:26:13, gardenia1 pisze:
Powiem Ci tak olej go! jak tylko siw włącza wentylator - ja walcze z tym od 2 lat i "kupa" czasami w te upały wiatrak włącza sie w czasie jazdy-no chyba że idę ostro ponad 100km/h to go delikatnie wystudzi. A tak poza tym wszystko OK. Ostatnio nawet płukałem chłodnicę i układ chłodzenia przelażłem przez auto 50l wody i dalej to samo. Tak że jak sie włącza wentylator to jest OK!. A mam pytanie a masz LPG? gdyż temperatura spalania gazu jest wyższa wiec może być delikatny "problem" z chłodzeniem.


tak mam LPG
  
 
w kazdym aucie sie w korku wiatrak załacza .
w miescie w lecie bez pedu powietrza chłodnica nie nadąza-chociaz są auta które bardzo ładnie trzymają 90st.

zetec niestety sie grzeje
ale nie az tak bardzo jak u kolegi seb!!
problem sie zmniejszy po powiekszeniu otworów w zderzaku,ale tylko w trasie

a mam jeszcze pytanie-czy na lpg i benzynie jest tak samo? w jakiej kondycji ogólnej jest silnik?
czy nagrzewnica jest drozna?
czy któryś waz nie jest rozdety?
  
 
Cytat:
2008-07-16 17:36:13, Lachu8v pisze:
w kazdym aucie sie w korku wiatrak załacza . w miescie w lecie bez pedu powietrza chłodnica nie nadąza-chociaz są auta które bardzo ładnie trzymają 90st. zetec niestety sie grzeje ale nie az tak bardzo jak u kolegi seb!! problem sie zmniejszy po powiekszeniu otworów w zderzaku,ale tylko w trasie a mam jeszcze pytanie-czy na lpg i benzynie jest tak samo? w jakiej kondycji ogólnej jest silnik? czy nagrzewnica jest drozna? czy któryś waz nie jest rozdety?


- co do jazdy na benzynie to nie sprawdzałem,
- co do nagrzewnicy to nie wiem ale leci z niej gorące powietrze po przekręceniu wiec myśle, że drożna,
- silnik chyba nie jest tak źle bierze trochę oleju tzn 1 litr na 10.000 km


  
 
zetec sie grzeje jak cholera. wiem po przykladzie spalonego czujnika włącznika wentylatora razem z wtyczką