| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
biglook FORD Escort CLX Radomsko | 2005-08-16 23:35:50 hm mam takie pytanie i prosze o jakieś wytyczne od czego zacząć-gdy mój wóz stoi nie używany z tydzień, klapa sie robi z akumulatora, nawet nie zakręci choćbym nie wiem jak chciał-od razu wykluczam shitowy akumulator, gdyż qpiłem nowy i nadal to samo. Moje diagnozy to słabe radyjo, choć z końcówką mocy-może dlatego brać lub podsłyszałem ostatnio, że to może być sprawka alternatora, choć wydaje mi się to wątpliwe. Jak macie jakieś doświadczenia z tym problemem to pomóżcie. Jeśli faktycznie to alternator to powiedzcie coz mam z nim uczynić zeby dzialal poprawnie pozdroforallessifanatics....peace |
pytlar Sympatyk FEFK Chrysler Aspen Prabuty | 2005-08-16 23:50:19 albo po prostu zamknij klape i od srodka zloz siedzienie albo polki tylnej nie zakladaj i zobaczysz czy swieci czy nie!! |
biglook FORD Escort CLX Radomsko | 2005-08-17 00:00:07 ok dzieki posprawdzam sobie swiatelka oby to bylo to |
ThomasB Peugeot 407 Toruń | 2005-08-17 00:20:42 Kiedyś miałem coś podobnego, jednak to był akumulator pomimo tego że myślałem że jest nowiutki. Puściły celki i nawet reklamacji nie uznali ( zbyt długo naprzemiennie się rozładowywał a ja co chwilę go doładowywałem ). |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2005-08-17 00:21:26 A najlepiej zmierz pobor pradu amperomierzem, bo moze po prostu masz juz stary akumulator. |
ThomasB Peugeot 407 Toruń | 2005-08-17 00:26:30 Albo wstrząćnij delikatnie akiem. Jesli kolor elektrolitu będzie bunatny to znaczy, że aku jest do wymiany. |
wer1207 Escort mk7 Lublin/Warszawa | 2007-05-31 22:17:20 Odświeżam temat.
U mnie kluczyk wyłączony, na akumulatorze napięcie jakieś 12,6 do 12,7 V. Mierzę pobór prądu, a on wynosi 0,08 A. czy ktoś mógłby to zmierzyć u siebie? Jaki jest nominalny pobór prądu? Głównie o to mi chodzi. A przy okazji: Przekręcam kluczyk, tak żeby zapaliły się kontrolki i ta od akumulatora ledwo się żarzy. Co to znaczy? Po zapaleniu silnika też się żarzy. Wkręciłem go trochę na obroty i napięcie się nie zmieniło. To dla mnie jest duży znak zapytania. |
dawidziarz Ford Escort KIELCE | 2007-05-31 22:33:15 Jeżeli wkręcasz go na obroty i napięcie się nie zmienia na większe to napewno alternator.....ale z drugiej strony jeżeli samochód postoi i aku pada....to ja już niewiem.... |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2007-05-31 22:50:41 Zamknij wszystkie drzwi i klapę bagażnika, odłącz aku i w jego szereg wepnij AMPEROMIERZ. Przy zgaszonych wszystkich odbiornikach powinien tam być znikomy prąd pobierany przez: zegarek, podtrzymanie radia, alarm z osprzętem, jeśli jest. Jak jest powyżej 100 mA (0,1A) to już możesz rozpocząć szukanie. Pomaga tu wzór na prąd P=U*I, gdzie U - napięcie, P - moc, I - prąd, a którego możesz sobie obliczyć obciążenie akumulatora. I może ta moc coś ci podsunie...
Dodatkowo należy sprawdzić sam akumulator: odłączyć go od samochodu, naładować i zmierzyć napięcie na nim po ładowaniu i po 24 godzinach od ładowania. Jak stwierdzisz jakąś dziwną upływność w aucie, to odłącz przewód prądowy od alternatora. Czasami przebicia dostają diody i dzieją się takie cuda. Jak to nie to, to wyciągasz po kolei bezpieczniki i sprawdzasz, który obwód ci kradnie. |
dj_jim Ford Escort Fun Mielec | 2007-12-29 15:55:45 odnawiam wątek. Esiek po postoju jakies 2-3 godziny ma całkiem rozładowany aku. wymieniłem na nowy, bo myślalem, ze stary padł. ładowanie OK, elektryk sprawdził rozrusznik, alternator, wyciągał bezpieczniki kolejno po sobie i stwierdził, ze to nic z tych rzeczy. pytanie moje, co mu dolega? czy moze mies na to wpływ brak przekaźnika od lampki soczewkowej oraz zworki w skrzynce bezpieczników. Popór prądu jest na tyle duży, ze elektryk stwierdził, jakby sie jedna lampa przednia świaciła - 4Ampery. Co zrobić, od czego zacząć? |
dyras ![]() Audi 80 / był VW PAS ... Koszalin | 2007-12-29 16:07:02 zaczac tak jak kolega nizej pisal od wyciagania bezpiecznikow i sprawdzenia czy pobor pradu maleje... jedyny sposob zdiagnozowania..
niedoczytalem, ze elektryk juz niby spawdzil i nadal nie wiadomo co... a moze sprawdzic jeszcze bezpieczniki przy akumulatorze... co do zworki.. to wepnij sie z amperomierzem i zobaczysz czy płynie prad. [ wiadomość edytowana przez: dyras dnia 2007-12-29 16:11:15 ] |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2007-12-29 16:37:18 W MK VI i VII prościej można zdjąć z aku klemę z bezpiecznikami z przedziału silnika i wtedy sprawdzić tylko rozrusznik i alternator. Jeżeli nadal jest upływność tak duża to odkręcamy z rozrusznika kabelek od alternatora i znowu sprawdzamy, jeżeli znikło to altek jeżeli nie to rozrusznik. 9/10 że to będzie wtedy altek.
Wer1207 - regulator napięcia w alternatorze prawdopodobnie, w najlepszym wypadku Wejdź pod autko wypnij zielony kabelek z alternatora, przekręć kluczyk i zewrzyj go do masy autka, jeśli kontrolka zgaśnie, wyciągaj alternator. |
skorpion19 Sympatyk FEFK Honda Accord V-TEC Opoczno/Arras | 2008-07-01 18:51:41
|
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2008-07-01 20:33:49 Skorpion pomyśl o nowym akumulatorze.
Dwie dziesiątki ampera to jeszcze nie dużo, w sam raz na radio alarm itp. |
skorpion19 Sympatyk FEFK Honda Accord V-TEC Opoczno/Arras | 2008-07-01 20:47:30 I chyba masz rację Kris-wyciągałem wszystkie bezpieczniki i przy bezpieczniku od radia po wyciągnięciu zrobiło się 0,00A. Całe szczęście że aku na gwarancji, jutro pójdzie do reklamacji |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2008-07-01 21:32:03 Ale sprawdź wcześniej poziom elektrolitu, ewentualnie dolej wody destylowanej, oczywiście zanim zaczniesz kląć na sprzedawcę
Było by dobrze wcześniej podjechać do elektryka i sprawdzić prąd ładowania aby ci później w sklepie kitu nie wciskali. |
skorpion19 Sympatyk FEFK Honda Accord V-TEC Opoczno/Arras | 2008-07-01 21:41:31 Z tym dolaniem wody to może być problem-jak spróbuję ruszyć pokrywę to gwarancję szlag trafi(Varta zastrzegła to sobie w gwarancji) , a co do prądu ładowania to sprawdzałem i mam 13,8 V a sprzedawca jest bogu ducha winien przecież on mi sprzedał prawie dwa lata temu dobry aku |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2008-07-01 22:07:24 Sprawdziłeś napięcie na zaciskach aku Te 13.8 to takie minimum. Prąd ładowania to nieco inna bajka i w domu raczej rzadko kto ma amperomierz o takim zakresie pomiaru. Aku masz tzw. bezobsługowy rozumiem. |
skorpion19 Sympatyk FEFK Honda Accord V-TEC Opoczno/Arras | 2008-07-01 22:14:05 Dokładnie tak-bezobsługowy. |