MotoNews.pl
  

[126] tym razem bez rdzy - 126 rally

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

chciałbym wam przedstawić mój nowy projekt, też na bazie malucha, lecz tym razem nie chce widzieć ani grama rdzy. Pomysł na zrobienie tego malucha powstał z mojej chęci na uczestnictwo w rajdach, a w PL to chyba najtańsza opcja, ponadto wiele ten samochodzi może nauczyć, dodatkowo jestem fanem 126 więc wybór był prosty - 126p przygotowany do kjs.

Baza:

Fiat 126p ST
rocznik: 1984
Przebieg: 60017km - orginalny
Motor: 650
kolor: biały
stan: bdb brak oznak korozji, kilka elementów było malowane... ale ogolnie jest zdrowy - co najważniejsze. Mechanicznie bardzo sprawny (jedynie małe luzy na kierownicy) - ogólnie auta az szkoda mi na rajdy... ale z drugiej strony



Plany:

Zawieszenie przód:
resor 11cm, dodana laga + amortyzatory utwardzone przednie, lub tylne nowe - w zalezności od próby, dużo roboty ze zmianą nie ma a na bilsteina jeszcze bd musiał dozbierać troche gotówki.

Zawieszenie Tył:
sprężyna obcięta o 3/4 zwoja + utwardzone amory


Wnętrze:
odelżone, ale nie ekstremalnie (na dolnym śląsku zabrania się poliwęglanu, szyby muszą się otwierać...)
Fotel kopia Bimarco Expert
Pasy szelkowe Sparco
mocowanie alu fotela na sztywno
nakładki na pedały Sparco
Kierownica RAID 350mm
Naba profi - składająca się podczas dzwonka
pas przeciwsłoneczny własnej produkcji






Motor:
Na pierwszy ogień będzie seria, później.. jak CECHU skończy składać mój nowy motor on tam zagości:

555, głowica na zaworach 35mm, 30mm, -4mm, porting, polerka kanałów, wydech coś na kształ bredy, wał bisa, zamach do wieńca i kawałek, odelżony rozrząd, gaźnik seria przerobiony

ale to pewnie jeszcze jakiś czas minie zanim motor bedzie dotarty i sprawny więc narazie pierwsze jazdy będą na seri.


W weekedn mam nadzieje skończyć zawias, w nastepny wnętrze, więc może już nie długo uda się pojeździć
  
 
no ładny jest ja już mam prawie dół złożony
  
 
Ty lepiej słopa sklądaj bo na zlot wjazdu nie będzie
  
 
KUR** dwa silniki naraz nie chcą się ni jak złożyć
  
 
to kup se dohc
  
 
Dobra rejestracja DW 3551J
  
 
dokładnie - zapomniałem to dodać rejestracja wymiata wprost !
  
 
a po dłuższym czasie wygląda to tak...

z zewnątrz małe zmiany - na dach pójdzie szacownica, na szybe pas przeciwsłoneczny, kilka wlepek z epoki, no i najważniejsze - lusterka kopie engelmanów i oczywiście wyleci HAK


gleba niby już jest, ale coś to mało usiadł, choć na kjs może będzie ok. prowadzi się znacznie lepiej od serii. resor + 1 pióro, utwardzone amory, springi -3/4 zwoja
  
 
Coś się modna szachownica staje ostatnio A te lustra to te z allegro za 50zł?
  
 
ja tam szachownice od dawna promuje - rost
lusterka to te z allegro, ale za 20PLN (podziękowania dla madcara bo dał je do naszego działu z ogłszeniami z all)
  
 
chyba mad_dogga


[ wiadomość edytowana przez: MAD_DOGG dnia 2008-05-12 00:15:11 ]
  
 
mała pomyłka w takim razie dzięki mad_dogg
  
 
i już po dziewiczym kjs'ie
było naprawde fajnie, nie byłem ostatni i z tego się ciesze



jest duża wiedzy, co trzeba zrobić mianowicie:

- gaźnik tragicznie przerywa na lewych skrętach, poprostu auto mi staje, chyba, że przelece z rozpędu,
- amortyzatory tylne musza być twardsze KYB nie dają rady
- kubełek troche przeszkadza w szybkiej redukcji do 2 biegu
- nowe opony konieczne (zakupiłem ATS classic )
- poprawienie hamluców, bo te moje... spowalniacze

za miesiąc kolejna eliminacja i jak powyższa lista zostanie wykonana bedzie super, a jakby jeszcze CEHU złożył silnik (!!!), może bym powalczył z chłopakami
  
 
gaznik to podstawa amorki jak chyba wiekszosc polecam bile. jest to nie maly wydatek ale naprawde robia robote. takie rzeczy jak ustawienie fotela zeby nie przeszkadzal itd itp. to wszystko wychodzi w praktyce i jest bardzo wazne. moze tego nie widac ale naprawde sie duzo traci jak na przyklad jakis bieg nie wskoczy. no i oczywiscie hamulce to podstawa. z kazdej imprezy sie powinno wynosic jakies nauki i o to chodzi pozdrawiam i powodzenia
  
 
dokladnie - jesli po kazdej impreze bedziesz robil liste najdrobniejszych dupereli ktore Cie wkurzaja a potem je eliminowal to juz niedlugo bedziesz mial swietnie przygotowane i dostosowane pod siebie autko.
  
 
szukam bili na tył (bo słyszałem, ze za twarde z przodu na wyrypy) szukam i ciężko jest... rejser miał coś na oku może wyjdzie,

biegi ciągle mi wylatywały :/ zamiast 2 to 4 i auto w przód zamiast dohamować, to fakt, że dużo traciłem na tym.

już niedługo poprawiam wszystko obrotomierz, duperelki do pomocowania we wnętrzu i mam nadzieje będzie tylko lepiej.
  
 
ze co bile za twarde z przodu? gucio prawda - one przeciez sa roznie ustawialne. Jak ktos wzial torowe na szuter to ma.
Ja mam 4 bile i z przodu dodane pioro i nie zamienie tego na nic - no moze na gwinta z fiat500sport Absolutnie zajebiscie sie trzyma na wyrypach a i na torze nie nazekam...
  
 
panie dobre wieści motor już prawie złożony jutro już chyba tylko głowica, ale zabawa będzie jeszcze z konikami i popychaczami, potem to już ty sie bedziesz bawił w ustawienia
  
 
w ogóle za wysoko mi stoi to auto i zastamawiam się co począć,
tył wiadomo, są srpingi od trucka, to tylko je wyrównam i obetne jeszcze po poł zwoja, ale co zrobic z przodem ? resor 11cm + pióro, prawie na równo stoi, podkładek nie ciałem, bo tez słyszałem, ze kąty nie kąty się sypią, może tył amory na przód ? chociaz aktualnie przód ładnie wybiera dziury i boje się zbyt małego skoku...

cechu już nie moge doczekać się nowego motorka ta breda na mnie patrzy za każdym wejściem do garazu...

[ wiadomość edytowana przez: tabi666 dnia 2008-05-28 00:25:23 ]
  
 
jak ja bym chcial sobie silniczek porobic... a tu tylko blacha i blacha bleeee