MotoNews.pl
  

Nagminne kasowanie EPROM w Bingo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Mam dość spory problem z instalacją KME BINGO S4 + LOVATO.
Najpierw specyfikacja autka: Renault Megane 1.4 E7J z w/w instalacją. Od dość długiego czasu męczę się z nagminnym (raz na dwa tygdnie albo częściej) całkowitym samoczynnym kasowaniem się pamięci EPROM komputera BINGO.

Po takim efekcie, lampka kontrolna ciągle miga i pomaga tylko podpięcie pod komputer. Na szczęscie mam interfejs i nie ma sprawy, ale jak często można to robić?Nie wiem co by było na trasie, po takiej kasacji pamięci tylko jazda na benzynie.

Teraz objawy: bez przyczyn, przełączenie na benzynę, następnie jeśli nie dojdzie do skasowania epromu, postój pojazdu, maska, bezpiecznik 12V z aku, wszystko wraca do normy.
Ewentulanie laptop + interfejs bo komputer już nie widzi instalacji.

2 pytania:

1) Dlaczego po przełączeniu na benzynę nie da się instalacji po prostu włączyć przyciskiem "G" tylko zawsze muszę ja "wzbudzić do życia" bezpiecznikiem 12V z aku ?
2) Czemu tak często kasuje się EPROM do zera

Ostatnio zrobiłem jazdę z laptopem i nie udało mi sie wychwycić przełączenia na benzynę a wskazania były całkiem normalne.
Lambda smigała podczas jazdy aż miło (lewo,prawo) spalanie w normie, krokowiec w okolicach 90.

Ustawienia centralki:
PWA 80 (adaptacja komputera 75)
Obciążenie -40, +40
Wolne -20, +20
Bez TPS

Proszę o sugestie.

Pozdrawiam

Spicter

Proszę na priv (lub forum): linuxra@interia.pl

  
 
A co sie dzieje jak recznie przelaczysz na benzyne , i potem probojesz wrocic na gaz ?
  
 
Normalnie kiedy wszystko działa tzn. centralka sama nie przełączy się na benzyne (czytaj zablokuje się, że pomaga tylko wyjęcie bezpiecznika 12V z aku) to wszystko nie odbiega od normy. Można włączać gaz, benzynę i na odwrót - wszystko OK.

Problem jest wówczas kiedy:

1) np. na skrzyżowaniu nagle słysze "pyk" i "kostka" już nie świeci nie działa przycisk "G" i nic się już nie da zrobić autko leci już na benzynie, pomaga tylko wyjecie i wlozenie bezpiecznika 12V z aku. Centrlka działa znów jest gaz i wszystko normalnie.

2) Od czasu do czasu całkowity, przypadkowy od niczego nie uzależniony reset Eprom bingo. Np. Jedziesz na LPG, pyk, jedziesz na benzynie (didy w kostce juz nie swieca) stajesz, maska, bezpiecznik 12V i nagle sie okazuje ze komputer juz nic nie pamieta. ( wtedy laptop + interfejs i zapis ustawien komputera.

Ahhh, wykluczam wilgoc, gdyz teraz sa dosc suche dni, a w tym tygodniu juz dwa razy wgrywalem zapis ustawien przez interfejs do komputera bingo.
  
 
Obawiam się, że to problem sprzętowy i bez wymiany całego sterownika się nie obejdzie.
  
 
witam Was Panowie mam bardzo podobny problem jak opisuje kolega spicter. Konpyterek BINGO M. u mnie sytuacja wyglądala z poczatku tak ze po przejściu na zasilanie gazem po jakims czasie uklad spowrotem przeącza sie na benzyne, diody na panelu nie swiecą sie i nie reguje na przyciskanie przycisu. Sporadycznie raz na jakis czas zachciao mu sie spowrotem dzialać ale nie na dlugo. Posprawdzaem calą instalacje, punkty laczeniowe, bezpieczniki, zasilania itp. wszystko jest ok a urządzenie dalej nie dziala. To co opisalem to by stan na przedwczoraj, dzis juz to troche inaczej wygląda a mianowicie: po przekreceniu stacyjki do momentu zapalenia sie kontrolek wszystko jest ok diody zaczynają migać oczekując na uruchomienie silnika i przekroczenie prędkości obrotowej. I teraz zaczyna sie cyrk... gdy kręce rozrusznikiem na panelu gasną diody i caly sterownik milczy oczywiscie nie przelączajc na gaz, samochód odpala na benzynie. Brak jakiej kolwiek reakcji na przycisk. Po wylączeniu silnika i odczekaniu okolo 5 sekund sytuacja sie powtarza. Poszedem wiec dalej i odpiąlem od instalacji przewód brązowy (minus cewki zaplonowej) jest dalej to samo. Poszedem krok dalej od kroku poprzedniego i przepiąlem plusa po zaplonie pod stalego pluza bezposrednio z akumulatora i jest to samo... a mialo byc tak pięknie... dzis odsylam sterownik do dystrybutora.

nawiazując jeszcze do tego co napisal kolega spicter o podlączaniu komputera pod sterownik to w momencie gdy sie "zawiesza" sterownik wystepuje w programie komunikat: "bląd komunikacji - sterownik nie odpowiada"

Mnie sie wydaje ze to procesor sie rozwsypal i tyle u mnie tez jest sucho pod maską. sterownik dzialal ponad pól roku.

[ wiadomość edytowana przez: piotrekrm dnia 2008-05-30 01:05:58 ]
  
 
Wracam na forum aby podać rozwiązanie problemu.

Zmusiłem się do zakupu nowego komputera za 160 PLN i to byl strzal w dziesiatke! Poniewaz mój komputer miał starą wersję ROMU, to w nowym z wersja v3 odblokowało się również wiele ciekawych funkcji mi.n: odpalanie na gazie awaryjne, słaby sygnał cewki, pełne ustawienie odczytu poziomu gazu z czujnika.

Na szczęscie teraz zapomniałem już o instalacji uufff, a wcześniej musiałem biegać z starym laptopem co najmniej 1 na tydzien aby zaprogramowac samokasujacy sie Epprom. Autko chodzi teraz stabilniej, wczesniej troszke fiksowaly wolne obroty choc nie bylo to w jakis sposob uciazliwe.

Pozdrawiam i dziekuje serdecznie za wszystkie odpowiedzi.

Spicter