| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-01-25 09:42:01 Witam!
Kupiłem Escorta (miesiąc temu) ale od samego początku coś mi puka podczas jazdy ale tylko w pewnym zakresie prędkości, tak między 40 a 80 km/h. Byłem na stacji diagnostycznej i diagnosta sprawdził mi wszystkie elementy zawieszenia - wszystko jest OK, zero luzów. Wykluczam opony, choć na początku na nie stawiałem, przełożyłem z tyłu na przód i nadal jest tak samo. Najgorzej jest przy prędkości 50-60, jak jadę szybciej >80 stukanie cichnie ale nie zanika a to, że słychać ciszej jest spowodowane raczej częstotliwością. Co ciekawe - przy 50 stukanie to przenosi się nie na kierownice tylko na pedały, jak dotknę nogą sprzęgła to czuje to wyraźnie drgania są zgodne z tym co słyszę. Dodatkowo wrzucę jeszcze taką sugestię: Jak jadę prostą drogą i nie kontruje kierownicą to jest ciszej niż jak delikatnie dociskam na zmianę prawo i lewo stukanie narasta jednakowo mocno. Obstawiam łożysko (jedno albo oba) tyle, że to nie szumi tylko PUKA. Słychać to wyraźnie - strasznie mnie to denerwuje, nie mam przyjemności z jazdy - wciąż o tym myślę. Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być i przede wszystkim jak to sprawdzić? Pozdrawiam. [ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2008-01-25 09:43:58 ] [ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2008-01-25 09:45:29 ] |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2008-01-25 09:51:36 hamowniki
przeguby |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-01-25 10:02:00 Hm... O tym nie wspomniałem - przy hamowaniu faktycznie pukanie się nasila ale tylko w wymienionych zakresach prędkości, przeguby raczej będą oki, energiczne ruszanie na skręconych kołach przebiega płynnie i cicho. |
koniuXR3i Przecinak Warszawa/Zakręt | 2008-01-25 11:50:16 a w mk7 bylo cos z blaszkami na klockach.. czesci do ktoregos roku byla bez blaszek a pozniej z ...
jak wlozyles do rocznika ktory powinien miec blaszke bez blaszki to klocki nie byly docisniete i stukaly... cos mi tak swita ale wtedy przy hamowaniu raczej nie powinny stukac .. no nie wiem ![]() |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-01-25 20:53:04 Tarcze raczej odpadają ponieważ przy delikatnym naciśnięciu hamulca nie ma żadnego efektu negatywnego. Dopiero jak się zdecydowanie dociśnie to słychać głośniejszy stuk.
Co do przegubów to nie wiem... Zrobiłem standardowy test - koła do oporu i szpula i nic ani w jedną ani w drugą, nic nie stuka. Samochód jest od miesiąca w kraju a kupiłem go od Niemca (jedyny właściciel) autko serwisowane w serwisie Forda, wbijane przebiegi, wszystko wygląda OK. Nie sądzę żeby Niemcy wsadzili jakieś badziewie które będzie stukać podczas jazdy. A co powiecie na półosie? Może coś z wyważeniem? Może być uszkodzona? Na półosiach są takie gumowe obciążniki (przynajmniej na jednej) może z nimi jest coś nie tak i dlatego przy wyższych obrotach wpadają w wibracje? Opatrzę to dziś jak to wygląda po wierzchu. |
krysti612 Essi cabrio Krosno | 2008-01-26 00:11:35
Zgadzam się z tym!!! Ostatnio wymieniałem przeguby w golfie... właśnie wewnętrzne bo też coś pukało.. na szarpakach nic nie pokazało ogólnie przeguby te nie są do ocenienia... czy są ok czy już tylko nadają się na złom.. ale możesz wejść pod samochód i pokręcić półosią czy ma jakiś luz... (minimalny na bank będzie miała) |
Kazuya49 Ford Escort Mk VII Czeladź | 2008-01-26 15:38:47 Tarcze hamulcowe są spalone, ja miałem ten problem, musisz zmienić tarcze i klocki. Polecam tarcze BREMBO i klocki FERODO PREMIUM - świetny zestaw - ja sam taki zkładałem ![]() |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-01-26 18:40:39 Przebieg 120kkm (udokumentowany). Niestety nie miałem czasu ani sposobności żeby się kulnąć pod samochód i pomacać wszystko. Może dziś dam radę zobaczyć jak to wygląda, pokręcić kołami.
Chciałbym ostatecznie zasięgnąć opinii czy to nie będą łożyska? Trudno mi jest opisać dokładnie jaki dźwięk dochodzi spod samochodu podczas jazdy i jak zmienia sie ten dźwięk podczas rożnych sytuacji na drodze (przyśpieszanie, hamowanie, "dociskanie" kierownicą prawo/lewo podczas jazdy na wprost a nawet zachowanie na zakrętach przy wyższej prędkości) wszystkie te elementy mają wpływ na to co dociera do kabiny. Jeśli chodzi o łożyska to oznaką ich zużycia jest charakterystyczny szum podczas jazdy i raczej można stwierdzić, że im wyższa prędkość tym szum narasta. Tarcze hamulcowe - owszem gdyby była lekko krzywa, mógłby taki odgłos być ale wiem, że wtedy przy hamowaniu delikatnie pulsuje pedał hamulca - miałem okazję już prowadzić auto z krzywą tarczą. Efekty dźwiękowe nasilały się przy użyciu hamulca. Przeguby - zewnętrzne - fakt test który przeprowadziłem nie wyklucza ich jednoznacznie ale nie spotkałem się z podobną sytuacją stukania żeby przyczyna były przeguby. Raczej najczęściej są opisy, że przeguby trzeszczą przy ruszaniu na skręconych kołach, a w ostatecznym momencie nawet przy ruszaniu z kołami na wprost. Przeguby - wewnętrzne - zasada działania podobna jak zewnętrznych tyle, że wykonują chyba mniejsze ruchy niż zewnętrzne. Można przyjąć, że jeśli zewnętrzne nie zużyły się to wewnętrzne powinny wytrzymać znacznie dłużej. Nie licząc oczywiście takiej sytuacji, że wszystko ma prawo się popsuć. Nawet nie wiem jak można sprawdzić przeguby wewnętrzne, no przecież nie będę wymieniał wszystkiego po kolei. Półosie, czy jest możliwe uszkodzenie się półosi bez widocznego uszkodzenia z zewnątrz (uderzenie itp)? Chyba nie. Na półosiach są nasunięte takie gumowe przeciwwagi. W MK6 na jedne półosi była nakręcona metalowa przeciwwaga a w moim MK7 jest wykonana z gumy. Nie wiem jaka jest dokładnie jej rola ale myślę, że ma za zadanie właśnie tłumienie drgań półosi przy wyższych prędkościach obrotowych. Naprawdę nie wiem co może powodować stukanie w moim kombi... To co jest pewne: Element który jest wadliwy na pewno się kręci ponieważ częstotliwość hałasu zmienia się wraz z prędkością samochodu, nie ma znaczenia czy samochód jedzie na biegu, czy na luzie. Umiejscowiony będzie gdzieś przy kołach (choć przegubów wewnętrznych nie wykluczam) ponieważ natężenie dźwięków jest zależne od ruchów kierownicą, a nawet od tego czy samochód przyśpiesza czy hamuje. Co jeszcze mogę podpowiedzieć? Z protokołu badania technicznego (przegląd zerowy) wynika: Opory toczenia na osi przedniej są znacznie większe na jednym kole niż na drugim (wydruk). Różnica jest znaczna Lewe 160 N, Prawe 280 N, czy może to świadczyć o zużytym łożysku lub innym elemencie układu jezdnego? ![]() |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-01-27 18:27:56 Wczoraj w nocy badałem auto i...
Podniosłem przód do góry na podpory warsztatowe (oba koła) i wrzuciłem 4. Bujnąłem autko do wirtualnych 70km/h i okazało się, że kręci się tylko lewe koło. Pewnie dlatego, że mechanizm różnicowy kręci tym kołem które ma lżej a tak wynika właśnie z badania technicznego. Miałem wrażenie, że jak się to lewe koło kręciło to lekko jakby coś drgało (później się przekonałem, że to była siła sugestii). Żeby ruszyło prawe koło musiałem lekko zablokować koło lewe no i już wiem, że stukanie dochodzi z koła prawego ale skąd dokładnie - niestety nie wiem. Ciekawostką jest to, że dopiero przy 70km/h stukało dość intensywnie, przy mniejszych prędkościach stukało ale lekko. Domyślam się, że dużą rolę odgrywa tu obciążenie kół dlatego nadal obstawiam łożysko. Co by jednak nie było łatwo, pomyślałem, że mniejszy hałas przy mniejszych prędkościach może też być spowodowany tym że koła nienaturalnie zwisały na amorkach czyli w kręgu podejrzeń pozostają jeszcze nieszczęsne przeguby. Jak myślicie co to może być? DoktorzeB - napisz coś na ten temat. Pozdrawiam. |
szurmen Focus 1.8 TDDI Tarnów, Wieliczka | 2008-01-27 19:00:07 Kurcze, przydałoby się przeprowadzić taki test na rolkach, żeby koła były dociśnięte... |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-01-27 19:04:53 Hamownia? Czy myslisz o takich rolkach jak na ścieżce przy kontroli hamowników? Bo tam chyba nie da sie rozwinąć 70km/h. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-01-28 20:52:35 UP! |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-02-03 00:38:00 No dobra - nikt nie wie - stawiam na łożysko w jednym z kół.
Łożysko zakupione, teraz sposobię się do wymiany, zbieram narzędzia i dobre rady. Jest na form fotorelacja z wymiany łożysk, bo mam ochotę zrobić? |
szurmen Focus 1.8 TDDI Tarnów, Wieliczka | 2008-02-03 01:19:45 Bardzo mnie ciekawi, czy to łożyska, czy jednak te nieszczęsne przeguby wewnętrzne... Jak wymienisz, napisz koniecznie, czy pomogło.
Trzymam kciuki! |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-02-03 20:01:00 Dziś miałem dłuższą trasę po asfalcie w którym nie m dziur... Hehe, są takie już w Naszym kraju. Choć nadal obstawiam łożysko to teraz trochę zwątpiłem która strona. Mi się wydaje, że słyszę to po prawej stronie, a jak pytam żonę to ona to słyszy po mojej stronie. Czyżby pukało coś na środku? Może jakieś łożysko w skrzyni - eeee raczej nie bo by się wtedy nie zmieniał odgłos podczas ruchów kierownicą.
Wymiana łożysk zaplanowana dopiero na czwartek popołudniu. Jak skończę to będzie fotorelacja i opis czy pomogło czy nie. Pozdrawiam. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-02-07 23:27:39 Witam wszystkich zainteresowanych!
Jestem świeżo po powrocie z warsztatu i... Mimo szczerych chęci niestety to NIE łożysko. Okazuje się, że to albo półoś albo przegub wewnętrzny. Mam filmik nakręcony aparatem i widać na nim jak półoś nie kręci się równo tylko zatacza a im bliżej przegubu wewnętrznego tym to zataczanie większe. A osłona na tym przegubie to orbituje a nie obraca się. Temat tarcz i klocków można wsadzić między bajki (przynajmniej u mnie), łożysko też odpada, przegub zewnętrzny chyba też bo to ogólnie wiadomo jak sprawdzić czy jest OK i wiadomo też jak się zachowuje jak nie jest OK. Jutro dokonam jeszcze szczegółowych oględzin na podnośniku i poszukam półośki z przegubem na testy. Na pewno się jeszcze odezwę. |