Po czym poznać że kończy się pompa paliwa w gli bosch?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie jazdy na benie że nie wyrobię, albo nie trzyma dobrze jałowych obrotów , albo wyrównuje je baardzo długo, a jak jadę lub ostro przyspieszam to czuję jakby ktoś mu dawkował benzin , np jak np ustawię sobie obroty na 2000 to one są na 2000 przez jakiś czas a potem spadają do 1500 ( telepie przy tym trochę silnikiem ) i próbują wzrastać do 2000. Ktoś mi kiedys powiedział ze kiepska pompa głośno pracuje a moją słychać podczas postoju na jałowych obrotach jak mam fotele tylne złożone , na gazie jest raczej ok . Nie wiem czy to pompa czy moze sonda lambda? Żeby było ciekawiej to jak odłączę sondę to silnikiem telepie jakby nie panował nad zapłonem na jałowych . Może ktoś ma skan z morawskiego o układzie wtrysku boscha gli w plusach bo w moim jest tylko abimex .
  
 
Radzio, z tego co wiem (nie mam Bosha, ale słyszałem o tym od dwóch kolesi z serwisu) to w Boshu często siadają serwa powietrza dodatkowego czy jakoś tak to się nazywa. To jest odpowiednik silnika krokowego w Abimexie i wtedy dzieją się takie szopki.
  
 
A może najpierw filterek paliwa, jeśli to się dzieje tylko na benzynie to może on.
  
 
filterek wymieniłem, a co do silniczka krokowego to nie on raz mi padł są zupełnie inne objawy auto nie trzyma obrotów ale nie wypadają mu zapłony i zwykle obroty wzrastają zamiast spaść
  
 
w Boschu nie ma silniczka krokowego... zastapiono go serwomotorem regulujacym wlasnie obroty na biegu jalowym (kat otwarcia przepustnicy) w zaleznosci od zmiennych obciazen (klima, oswietlenie...itd...)...

z tego co piszesz ja bym jednak obstawial ten element chyba ze przytkal sie wtryskiwacz...
  
 
Cytat:
2004-09-18 12:23:10, Osfald pisze:
w Boschu nie ma silniczka krokowego... zastapiono go serwomotorem


a masło jest maślane. serwomotor to między innymi (lub też inaczej) silnik krokowy.
 
 
a jak oczyścić wtryskiwacz?
  
 
robreg... serwomotor to ZUPEŁNIE coś innego niż
silnik krokowy!!!

serwomotor=silnik (DC, AC, krokowy...) + sprzężenie zwrotne (np z potncjometru, enkodera, resolwera..)

silnik krokowy=to sam silnik ktory po zadaniu sekwencji impulsów wykonuje na ślepo odpowiadającą im ilość kroków...
jesli przekroczysz obciążenie dopuszczalne i silnik nie wykona kroku to nic o tym nie bedziesz wiedzial...

proponuje zagladnac do ksiazek z automatyki....


[ wiadomość edytowana przez: Osfald dnia 2004-09-18 16:46:46 ]
  
 
Osfald ale Robreg napisał, że to między innymi silnik krokowy.
  
 
Radzio.
To, że miałeś inne objawy nie przesądza o sprawności lub nie serwomotoru.
Z tego co wiem to czyszczenie wtryskiwacza to dość droga impreza. Robi to niewiele warsztatów za pomocą ultradźwięków, czy coś takiego. Ponoć po takim zabiegu, o ile wtryskiwacz nie jest zużyty mechanicznie a tylko zabrudzony, zaczyna pracować jak nówka sztuka.
  
 
Cytat:
2004-09-18 16:41:39, Osfald pisze:
robreg... serwomotor to ZUPEŁNIE coś innego niż
silnik krokowy!!!
proponuje zagladnac do ksiazek z automatyki....


Znam r.r. od technikum. W sprawach związanych z elektroniką mozemy do niego mówić MÓZG.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
OLO ja nie podważam wiedzy robrega... każdy się może pomylić.... i omawiany problem to nie jest zagadnienie z elektroniki...

silnik krokowy to ewidentnie TYLKO silnik... owszem moze byc czescia serwomotoru...

SERWOMOTOR to system z napędem (częto wykorzystuje się tu regulatory z grupy PID, np. do pozycjonowania)... równie dobrze zamiast silnika krokowego w serwomotorze możemy mieć siłownik pneumatyczny czy hydrauliczny....



[ wiadomość edytowana przez: osfald dnia 2004-09-19 13:25:55 ]
  
 
Ile to kosztuje? Droższe od silnika krokowego?
  
 
a wlasnie niech sie ktos wypowie kto rozebral serwomotor
znam kogos kto twierdzi ze w boschu jest w serwomotorze silniczek nie krokowy tylko szczotkowy a przeciez jedno wyklucza drugie no nie ?
  
 
rdt.... brak silniczka krokowego w serwomotorze nie oznacza ze nie mamy do czynienia z serwomotorem... pisalem o tym kilka postów wyżej.... równie dobrze może tam być silnik DC (prądu stałego, np. taki jak opisujesz, ze szczotkami...)

nie rozbierałem tego ustrojstwa i niestety nie wiem jaki
typ silnika zastosowano w układzie serwo Boscha...

co do ceny tez sie nie orientuje... podejrzewam że sporo złotóweczek...
  
 
Cytat:
Po czym poznać że kończy się pompa paliwa w gli bosch?


Powiem krótko - po miejscu, z którego pluje paliwem .
  
 
Cytat:
a przeciez jedno wyklucza drugie no nie ?


przypuszczam Osfald ze Ci o to chodziło jak pisałes:

Cytat:
rdt.... brak silniczka krokowego w serwomotorze nie oznacza ze nie mamy do czynienia z serwomotorem...



a mi chodzilo konkretnie o to ze jezeli są szczotki (nie wiem czy sa i nie twierdze ze są) to nie jest krokowy
  
 
jezeli sa szczotki to nie jest silnik krokowy...
jesli dobrze pamietam to w krokowym jest wirnik z magnesami trwalymi i fazowe uzwojenie stojana.... wiec masz racje
  
 
Wracając do tematu wątku. U mnie pompa paliwa padała jakiś miesiąc. Najpierw zaczęła wyraźnie głośniej chodzić, potem przy próbie porannego rozruchu już nie podała paliwa. Po nagrzaniu silnika chodziła na tyle, żeby podtrzymywać jako tako obroty biegu jałowego. Za jakieś kilka dni okazało się, że znowu nawet nieźle chodzi. Wkrótce zaczęła znowu wyć, aż w końcu zamilkła. Jeszcze tego nie robiłem, ale wydaje mi się na 95 % że to pompa siedzi.

I teraz pytanie: w jakie pompy wchodzić? Czy kupić taką z Allegro za 120 zł czy kupić Walbro za 170 zł, a może Bear za 230 zł? A może w ogóle sobie nie zawracać głowy i kupić całą kompletną pompę? Poza tym zadam jeszcze jedno pytanie: czy są przypadki że komuś UDAŁO się NIE URWAĆ szpilek od mocowania pompy na zbiorniku?
  
 
U mnie pompa paliwa poszła jakoś w kwietniu, najpierw głośno chodziła przy rozruchu, później silnik przerywał na wyższych obrotach aż w końcu wysiadła na dobre. Z racji tego, że mam instalację LPG zawsze pilnowałem żeby była benzyna w zbiorniku i zawsze jej stan utrzymywał się na poziomie 1/2 zbiornika paliwa a pompa i tak wysiadła (zatarła się) Może paliwo było chrzczone? Nie wiem... Kupiłem sam wkład (zamiennik) z allegro za 120 zł i jak na razie działa dobrze
Co do urywania szpilek przy demontażu pompy to urwałem 2 tak mocno były skorodowane. Ale zaraz wziąłem gwintownik i dorobiłem nowe szpilki