Po wymianie amorków tył

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko: Zmieniłem właśnie amorki z tyłu na KYB gaz. Po pierwszej jeździe odnosze wrażenie że one są strasznie głośne. Ich praca na dołach objawia się takim głuchym odgłosem. Czy to tak powinno byc i sie unormuje -po pewnym przebiegu?
  
 
Ja też jestem świeżo po wymianie na te same amorki (+ wzmacniane sprężyny Jamex'a) i nie odnoszę takiego wrażenia a wymieniała je nam chyba ta sama osoba
  
 
Przod owszem ta sama osoba ale tyl robilem sam!!!


Posluchaj a jak miales gumy rozumiem ze te od dolu to byly same tuleje gumowe nie tak jak w oryginale z metalowa tuleja?

[ wiadomość edytowana przez: misiekwwa dnia 2008-07-30 22:16:28 ]
  
 
Sprawdź czy dobrze dokręciłeś amorek na górze.
Może tulejka na trzpieniu ma luzy i tak stuka.
W jakim stanie miałeś gumy pod sprężynami?
Możliwe też, że masz do wymiany tulejki tylnej belki,
teraz, kiedy usztywniłeś zawieszenie stuki wydają się być
bardziej odczuwalne.
  
 
silentblock so w porządku Pstrus sprawdzal a gumy pod sprezynami od nowosci.
  
 
OK. Misiek.
Stawiam raczej na to, że nie dokręciłeś na górze amorków i na wybojach puka.
Ściągnij gumy osłonowe w bagażniku i oblukaj to dokładnie, najlepiej uginając autem sprawdź, czy amorek na górze nie "pływa"
  
 
Kisztan słuchaj: A czy jest możliwe ( tak tylko gdybam ):

Oryginalne amory daewo miały oprócz tych gum tuleje metalowe. Tu natomiast w KYB sa same tulje gumowe. Czy mogl zrobic sie tak duzy luz na gornym mocowaniu ze ta tuleja lata?
  
 
No i widzisz, już masz winowajcę.
Te tulejki gumowe są do d...
Musisz założyć te metalowe tuleje, tak jak w oryginalnych amorkach.

Dokładnie chodzi o tulejkę 6. z ryciny

Ja u siebie założyłem orginalne stare gumy i tulejki.





[ wiadomość edytowana przez: kisztan dnia 2008-07-31 09:10:34 ]
  
 
a gdzie kupiłeś te amorki i w jakiej cenie?
  
 
ja polcemam bilstainy komplet za 400 zl jezdzi sie ekstra
  
 
To i tak parę złotych drożej - za komplet gazowych KYB zapłaciłem tydzień , albo dwa temu 362 zł
  
 
Cytat:
a gdzie kupiłeś te amorki i w jakiej cenie




W DAEWOO NA WILANOWIE: 170 zl z a dwie sztuki
  
 
Cytat:
No i widzisz, już masz winowajcę.
Te tulejki gumowe są do d...
Musisz założyć te metalowe tuleje, tak jak w oryginalnych amorkach.

Dokładnie chodzi o tulejkę 6. z ryciny

Ja u siebie założyłem orginalne stare gumy i tulejki.



A nie jest tak ze w kybach trzpien gwintowany jest grubszy i te tuleje nie nachodza? Mozna jeszcze oryginalne tuleje same dokupic


[ wiadomość edytowana przez: misiekwwa dnia 2008-07-31 12:51:54 ]
  
 
Cytat:
2008-07-31 12:38:06, misiekwwa pisze:
A nie jest tak ze w kybach trzpien gwintowany jest grubszy i te tuleje nie nachodza? Mozna jeszcze oryginalne tuleje same dokupic


Jest taki sam, czy tulejki można kupić, zapewne tak skoro występują jako części zamienne.

Poniżej podaję Ci nr kat. części:
[1] 90125218
[2] 11067227 (nakrętka M10)
[3] 90343956
[4] 96175444
[5] 96175443
[6]90334270

W POTAK jest po 3 zeta
A przynajmniej taka oferta jest w internecie

[edit] taka sama tulejka jest w corsie
http://www.corsaclub.pl/forum/topics28/2276.htm




[ wiadomość edytowana przez: kisztan dnia 2008-07-31 13:25:21 ]
  
 
Cytat:
Jest taki sam, czy tulejki można kupić, zapewne tak skoro występują jako części zamienne.



Niestety dzwonilem do Daewoo gosc probowal na KYBA gazowego nalozyc tuleje od oryginalu i nic z tego nie wyszlo nie nachodzi w kyb trzpienie maja wieksza srednice
  
 
Cytat:
2008-07-31 14:49:26, misiekwwa pisze:
Niestety dzwonilem do Daewoo gosc probowal na KYBA gazowego nalozyc tuleje od oryginalu i nic z tego nie wyszlo nie nachodzi w kyb trzpienie maja wieksza srednice


Bez jaj.
Nie chce mi się wydzierać amorka by zrobić Ci foty, ale Ja u siebie mam te tulejki.
Przecież amorki KYB też są przykręcane nakrętką M10
  
 
No nie chce mi sie ci tez fot robic bo wlasnie rozkrecilem jeszcze raz i co sie okazuje:

1. Tuleje z oryginałow nie wchodza na kyba - trzeba rozwiercac. Kyb pod sam koniec trzpienia ma poszerzenie.
2. Trzpienie KYB sa o całe pol centymetra krotsze niz oryginal
3. Stuki u mnie spowodowane sa tym ze gumy od kyba a w zasadzie te pseduogumowe tuleje tluka o otwor mocowania sa za luzne

Wnioski: Albo mojemu poprzednikowi ktos otwory rozwiercal
albo koreance sie siekneli albo nie wiem co. Zaraz bedzie Pstrus moze cos wymysli.

A jak nie wymysli pozostanie mi szukac oryginalow daewoo w co watpie ze dostane ( gdyby jednak sie tak zdarzylo bede mial nowki sztuki kyby do sprzedania )
  
 
Pstruś poszedł spać więc kombinuj na własną rękę
  
 
tez mam KYB z tymi gumami złozone
i wydaje mi sie ze własnie orginał powinien stukac bardziej--bo go nie idzie dokrecic-oprze sie i koniec-a gume dokrecic mozna w razie potrzeby-u mnie jeszcze nie wystąpiła
wazne jest oczywiscie własciwe ułozenie gum i miseczek oraz dokrecenie z czuciem
  
 
ja mam komplet kybow zamontowanych z ich akcesoriami montazowymi i nic mi nigdzie nei stuka.