Sprężarka klimy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,
niestety moja sprężarka klimy stoi - bardzo kiepsko chlodzi;/jest jakis na to sposob? czy musze wymienic sprezarke? bo regenerowac to sie raczej nie oplaca? i tu jest moje pytanie bo chcialem kupic uzywana z gwarancja rozruchowa: jak mozna sprawdzic dzialanie sprezarki? jak ja wymienic? zeby nie nabijac jeszcze raz ukladu czynnikiem chlodzacym?
pozdrawiam
  
 
A jesteś pewien, że to wina sprężarki a nie po prostu brak czynnika chłodzącego?

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Właśnie - sprężarka albo działa albo nie.
W Mondeo było tak, że działała, ale warczała jak odkurzacz i w końcu przestała warczeć - tyle tylko że pękła oś, gaz wyleciał i... otworzyłem szyby
Piotr'ek - komentarz zbędny - to było dwa lata temu
  
 
bylem w serwisie na nabiciu odgrzybieniu itd (wiec czynnik mam) i mi powiedzieli wlasnie ze nie bedzie bardzo dobrze chlodzila klima (nie bedzie pan zbytnio zadowolony z klimy) i ze sprezarka tylko troche dziala ;/ wiec chyba to jednak sprezarka...
  
 
Cytat:
2008-07-18 18:53:07, Wojtas98 pisze:
bylem w serwisie na nabiciu odgrzybieniu itd (wiec czynnik mam) i mi powiedzieli wlasnie ze nie bedzie bardzo dobrze chlodzila klima (nie bedzie pan zbytnio zadowolony z klimy) i ze sprezarka tylko troche dziala ;/ wiec chyba to jednak sprezarka...


Jeśli byłeś w serwisie sprawdzili ciśnienia i doszli do wniosku że są zbyt niskie...to sprężarka do wymiany. Kup nowa na Allegro (sprawdź dokładnie jaki masz model sprężarki np. 549 jest w 2,0 od 1997roku) i jedź do serwisu wymienić. Usuną czynnik R134, wymienia sprężarkę i ponownie napełnią tym samym czynnikiem. Druga opcja... to sam wymień sprężarkę i jedź do serwisu napełnić układ.
  
 
koszt sprężarki na allegro to 380 z dostawą kurierem sprężarka w oryginale i pasuje do 1,5, 1,8 i 2,0 nr kat 96191808 i nie dzwon do ASO (1900zł) zamurowało mnie, a i jeden szkopuł osadzenie przewodów do klimy jest na tej samej wysokośći ! ja w starej miałem na różniej wysokośći bo miałem 96189269 ale przełożenie tyłu rozwiązało sprawe , polecam warsztat na staniewickiej 2 robiłem tam klime i przekładke tyłu sprężarki
  
 
najlepiej jakbyś podał jakie były ciśnienia w układzie po niskiej i wysokiej stronie. Przyczyn niedomagania klimy może być kilka. mierzyłeś chociaż temperaturę na wylocie kratki?
  
 
nie mierzylem temperatury ale wcale nie leci zimne powietrze;/ czasem troche chlodne a dzisiaj lecialo nawet lekko chlodne/lekko cieple;/ a wszystko na maxa bylo ustawione (4 predkosc + zimno na full i obieg powietrza wlaczony). a powiedzcie mi jak wymienic ta cala sprezarke samemu jakby co? w tym serwisie mowili o sprezarce, bo ona nie byla dlugo uzywana (a ja nie dawno dopiero kupilem esperaka) a poprzednik wogole klimy nie uzywal ;/
  
 
Kuffaaa..
Zostaw tą sprężarkę, wymień w takim przypadku skraplacz klimy, nabij ją i będzie działać....
A jak dalej będziesz w opisanej poniżej sytuacji marudził, że sprężarka i sprężarka to ja pierwszy Ci napiszę, że poprawę sytuacji przyniesie wymiana środkowego tłumika i klocków hamulcowych
  
 
opieram sie na tym co mi poweidzieli w serwisie jak sprawdzali dzialanie klimy po nabiciu itp. jak sprawdzic czy sprezarka dobrze dziala? jesli nie byla ona uzywana dluzszy czas to nie mialo prawa nic sie ze sprezarka stac? nie mam duzej wiedzy na ten temat wiec pytam Was o porady i staram sie jak najlepiej opisac sytuacje
  
 
do działania sprężakrki potrzebny jest o ile wiem prąd ale nie wiem czy jak działa go ciągle pobiera czy tylko w momencie załączenia jak mi się wydaje - jak to jest z tym prądem, jak to i gdzie przechodzi- może ktoś łopatologicznie wyłoży kawe na ławe o co tu biega
  
 
Cytat:
2008-07-22 22:17:59, rudi pisze:
do działania sprężakrki potrzebny jest o ile wiem prąd ale nie wiem czy jak działa go ciągle pobiera czy tylko w momencie załączenia jak mi się wydaje - jak to jest z tym prądem, jak to i gdzie przechodzi- może ktoś łopatologicznie wyłoży kawe na ławe o co tu biega



prąd uruchamia sprężarkę
Normalnie kręci się koło pasowe sprężarki, ale nie jest ono połączone z jej wałem. Na wale jest natomiast elastycznie zamontowana tarcza - sprzęgło. Pod nim jest cewka, która po zasileniu wytwarza pole magnetyczne przyciągając tarczę sprzęgła do koła pasowego i wał sprężarki zaczyna się kręcić.

Co do tematu - wg mnie sprężarka klimy w espero jest bardzo trwała i byle pierdoła jej nie zaszkodzi.
Podstawowe pytanie - czy sprężarka się w ogóle kręci?
Spróbuj podjechać do innego warsztatu klimy. Powiedz, że u konkurencji napełnili i nie wiedzą co jest. Jak trafisz na normalnego speca od klimy, to za małe pieniądze powinien zdiagnozować układ. Najlepiej gdyby podłączył maszynę i zmierzył ciśnienia przy p[racującej klimie.
  
 
Cytat:
2008-07-22 23:04:05, Robert_S pisze:
prąd uruchamia sprężarkę Normalnie kręci się koło pasowe sprężarki, ale nie jest ono połączone z jej wałem. Na wale jest natomiast elastycznie zamontowana tarcza - sprzęgło. Pod nim jest cewka, która po zasileniu wytwarza pole magnetyczne przyciągając tarczę sprzęgła do koła pasowego i wał sprężarki zaczyna się kręcić. Co do tematu - wg mnie sprężarka klimy w espero jest bardzo trwała i byle pierdoła jej nie zaszkodzi. Podstawowe pytanie - czy sprężarka się w ogóle kręci? Spróbuj podjechać do innego warsztatu klimy. Powiedz, że u konkurencji napełnili i nie wiedzą co jest. Jak trafisz na normalnego speca od klimy, to za małe pieniądze powinien zdiagnozować układ. Najlepiej gdyby podłączył maszynę i zmierzył ciśnienia przy p[racującej klimie.


czyli sprężarka prąd pobiera cały czas działania o ile dobrze rozumiem a przerwanie dopływu prądu do tej cewki w sprężarce jak mówisz oznacza jej wyłaczenie i tym samym brak działanai klimy. Na tych połaczeniach to ja już sie nie wyznaje co tam idzie przez komputer ten prąd czy jakoś tak ichyba przez jakiś bezpiecznik albo przekaźnik jeszcze. Może po prostu prąd nie dochodzi tam gdzie powinien i sie nie właczy. W takim razie to kolejne prądożerne ustojstwo w aucie i do tego odbiera silnikowi jeszcze kilka KM mocy o ile się nie mylę.
  
 
Cytat:
2008-07-23 23:39:56, rudi pisze:
czyli sprężarka prąd pobiera cały czas działania o ile dobrze rozumiem a przerwanie dopływu prądu do tej cewki w sprężarce jak mówisz oznacza jej wyłaczenie i tym samym brak działanai klimy. Na tych połaczeniach to ja już sie nie wyznaje co tam idzie przez komputer ten prąd czy jakoś tak ichyba przez jakiś bezpiecznik albo przekaźnik jeszcze. Może po prostu prąd nie dochodzi tam gdzie powinien i sie nie właczy. W takim razie to kolejne prądożerne ustojstwo w aucie i do tego odbiera silnikowi jeszcze kilka KM mocy o ile się nie mylę.


Oczywiście jak zwykle sie mylisz. Sprężarka nie pobiera tych kilku KM przez to że jest zasilana prądem. Prąd jest stosunkowo niewielki, tylko tyle żeby trzymał elektromagnes. A to czy trzyma czy nie też jest bardzo łatwo ustalić. Ale idąc twoim tokiem myślenia klima to zło, i należy ją jak najszybciej wywalić z samochodu. Czyż nie tak?

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
cewka pobiera około 4A, czyli tyle co żarówka mijania.
Nowoczesne sprężarki nie mają sprzęgła, kręcą się bez przerwy (nawet podczas rozruchu) i one rzecz jasna cewki nie mają. Tak prawdę mówiąc mają one tzw. sprzęgło zrywalne, czyli gdy sprężarka się zablokuje - np. urwie się coś w jej środku sprzęgło się zrywa i sprężarka staje. Takie rozwiązania mają auta grupy VW, reno, MB
  
 
Cytat:
2008-07-23 23:53:06, Adam4302 pisze:
Oczywiście jak zwykle sie mylisz. Sprężarka nie pobiera tych kilku KM przez to że jest zasilana prądem. Prąd jest stosunkowo niewielki, tylko tyle żeby trzymał elektromagnes. A to czy trzyma czy nie też jest bardzo łatwo ustalić. Ale idąc twoim tokiem myślenia klima to zło, i należy ją jak najszybciej wywalić z samochodu. Czyż nie tak?



jak chcesz to wywalaj ale co mnie to obchodzi... to że nie przez prąd ubywa mocy to ja wiem ale co do zasady właczania sprężarki to sie nie bardzo znam na tym a gdybym miał działającą klime to bym przynajmiej teraz sie w aucie nie przegrzewał i na pewno bym z niej korzystał a nie ją wywalał.
  
 
podjechalem na diagnostyke klimy. facet stwierdzil ze wogole nie chlodzi, sprawdzal cisnienia i sa w miare ok. troszeczke ponizej najlepszej wartosci ale miesci sie w normie. powiedzial tez ze na sprezarce jest cisnienie (a przy nabijaniu mowili ze sprezarka stoi;/) i ze on by obstawial na 90% osuszacz. ale tez powiedzial ze zamiast osuszacza moze byc chlodnica lub zawor przy sprezarce czy cos takiego. co o tym myslicie?
  
 
Cytat:
2008-07-28 16:21:09, Wojtas98 pisze:
podjechalem na diagnostyke klimy. facet stwierdzil ze wogole nie chlodzi, sprawdzal cisnienia i sa w miare ok. troszeczke ponizej najlepszej wartosci ale miesci sie w normie. powiedzial tez ze na sprezarce jest cisnienie (a przy nabijaniu mowili ze sprezarka stoi;/) i ze on by obstawial na 90% osuszacz. ale tez powiedzial ze zamiast osuszacza moze byc chlodnica lub zawor przy sprezarce czy cos takiego. co o tym myslicie?


Myślę...że trafiłeś na kiepskiego fachowca od układów klimatyzacji. Jeśli jak twierdzisz ilość czynnika jest ok 750g, układ jest szczelny, ...ciśnienia są ok.(niskie i wysokie) to brak uzasadnienia co do diagnozy o zapchanym osuszaczu lub KRYZIE (na której jest filtr siatkowy) lub też uszkodzonej sprężarce. Ponadto kontroluje się temperaturę na osuszaczu oraz na przewodzie za kryza (dłonią). Temperatura powinna być taka sama. Świadczy to o poprawnym działaniu układu.
Może układ klimatyzacji działa Ci poprawnie.... a złe jest sterowanie klapą mieszania powietrza ciepłe-zimne (prosto mówiąc nie masz zamkniętego całkowicie "ogrzewania")
  
 
dzieki za porade nabili mi dokladnie 730g czynnika, szczelnosc byla sprawdzana wczesniej (powiedzieli ze przewody idace do sprezarki sa nieszczelne no i zostaly wymienione na nowe). a moglbys opisac mi jak sprawdzic to sterowanie? i co ewentualnie trzeba by bylo wymienic?
  
 
Cytat:
2008-07-28 22:48:50, Wojtas98 pisze:
dzieki za porade nabili mi dokladnie 730g czynnika, szczelnosc byla sprawdzana wczesniej (powiedzieli ze przewody idace do sprezarki sa nieszczelne no i zostaly wymienione na nowe). a moglbys opisac mi jak sprawdzic to sterowanie? i co ewentualnie trzeba by bylo wymienic?



Jak sprawdzić? Tak jak w zimie sprawdzasz czy działa ogrzewanie: silnik pracuje i nagrzany do temperatury roboczej, klimatyzacja wyłączona, wentylator na maxa poz. 4, dajesz pokrętło regelacji temperatury na maksymalna temperaturę, z kratek nawiewu ma lecieć gorące powietrze, następnie przekręcasz pokrętło regulacji na minimalna temperaturę i po kilku sekundach ma lecieć powietrze o temperaturze takiej jak jest na zewnątrz samochodu.