Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() kris-kzn Ford Escort MK5 105KM Łódź | 2007-11-15 15:18:01 moze napinacz paska juz sie nadaje do wymiany? i pasek jest za luzno poprostu...
ewentualnie mozna sprawdzic kabelek, ktory idzie od alternatora do kontrolki ![]() pozdrawiam |
![]() kris-kzn Ford Escort MK5 105KM Łódź | 2007-11-15 15:21:50 moze byc jeszcze regulator napiecia tak mi sie wydaje ![]() |
![]() edmund47 saab 93 Lublin | 2007-11-15 15:23:09 a ja proponuje... wyszukiwarke ![]() |
![]() kris-kzn Ford Escort MK5 105KM Łódź | 2007-11-15 15:27:40
tez warto sprawdzic hehe :] |
![]() MacFly Misiu Galant 2,5 V6 Żary | 2008-07-10 21:14:18 Wczoraj w nocy zwróciłem uwagę, że mi się delikatnie pali kontrolka ładowania, jak wcisnę hamulec czy włączę dmuchawę lub radio, świeci się jaśniej ale jak przy gazuję to najczęściej gaśnie i znów za jakiś czas się zaczyna palić lub do następnego odpalenia.
Ale zwróciłem też uwagę, że jak zaczyna mi się świeć kontrolka i np. wcisnę hamulec to wskazówka obrotomierza mi delikatnie podskakuję O_o I jadąc po naszych polskich drogach często jak wpadnę w jakąś dziurę ( o co nie trudno ) zaczyna mi się mocniej palić, ale dosłownie na chwilę lub do kolejnego wpadnięcia w dziurę. Podejrzewam, że to wina poluzowanego kabla lub przegniłego, ale jak się nie mylę w tamtym roku też miałem podobne cyrki tylko, że pod czas jazdy i jak był na biegu i dodawałem gazu to się mocniej świeciła, teraz jest na odwrót i właśnie wina leżała po stronie kabla który się trzymam na jednym "włosku". Co do jakiegoś obejrzenia, zmierzenia itd. dziś nic nie dam rady zrobić ( i według synoptyków przez kilka dni ) bo leje u mnie od rana ![]() Prąd mierzyłem jakiś miesiąc lub dwa temu i był w normie czyli koło 14,5 V, tak na szybkiego też sprawdziłem pasek, i tylko delikatnie się ugina więc też myślę, że odpada ta przyczyna. A może to wina wilgoci ?? Bo u mnie leje od wczoraj, ale wcześniej takich cyrków nie było i wiem, że na to szczególnie cierpią Fiaty a nie Fordy. Ale kurde nie jestem pewny czy aby mi alternator nie zdychał już ![]() |
![]() szurmen Focus 1.8 TDDI Tarnów, Wieliczka | 2008-07-10 21:54:34 Ja miałem podobne objawy, a po trzech tygodniach Fordziu stanął w drodze... Okazało się, że alternator - szczotki do wymiany. |
![]() lukas_s Sympatyk FEFK był MKVI/była Viki/j ... KRAKÓW Nowa Huta / Niepołomice | 2008-07-10 22:06:14 mostek diodowy w alternatorze lub szczotki |
![]() MacFly Misiu Galant 2,5 V6 Żary | 2008-07-10 22:43:01 Więc polazłem z miernikiem w łapie i oto co uzyskałem
Przy żarzącej się kontrolce ładowanie rośnie od 2-4 do 11 V Po dodaniu gazu ładowanie rośnie z 11 do 12-13,60 V Po zapaleniu długich i dmuchawy na max. osiąga max 13,80 V i później się trzyma jakiś czas takie ładowanie. Czyli najprawdopodobniej coś walniętego w alternatorze ![]() ![]() A aku ma 12,60V Ile by kosztował ten mostek diodowy lub szczotki ?? szukałem na allegro ale nic nie znalazłem do essa i czy jako laik, który by pierwszy raz rozbierał alternator dam sobie sam radę z wymianą i późniejszym złożeniem go ??, gdyż nie stać mnie na elektryka bo jestem bezrobotny :/ |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2008-07-10 23:39:43 Wyczysc styki kabli dochodzacych do alternatora. Sa dwa kable, w takich fajkach. Jeden do obrotomierza. Drugi do kontrolki. Kontakt spray (NIE WD40), lekkie podgiecie fajki i po krzyku ![]() [ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2008-07-10 23:50:38 ] |
![]() escimo Sympatyk FEFK Vectra C 1.9CDTI 180KM Żnin | 2008-07-10 23:54:51 Szczotki alternatora jakieś 50 zł max, diody tyle samo ![]() ![]() |
![]() Lachu8v Ford ESCORT XR3i Kraków | 2008-07-11 10:28:18 ja oprócz kontrolki miałem jeszcze skaczące wskazówki przy hamowaniu,przygasanie obr itp.
po kompleksowym czyszczeniu wszystkich głównych przewodów pradowych,mas i wymianie zasniedziałych koncówek wszystko jest idealnie. |
![]() MacFly Misiu Galant 2,5 V6 Żary | 2008-07-11 19:14:42 Więc d*** mi czyszczenie nie pomogło, a nawet pogorszyło się :/
Czyli po odpaleniu ładowanie lata od 0 do 11-12V i tak w kółko ![]() I do tego po tym, jak wyczyściłem wszystko chciałem jeszcze raz odkręcić te kable co idą do alternatora, i później przy przykręcaniu chyba ukręciłem jedną śrubę przy alternatorze ![]() Zaraz idę jeszcze walczyć z nim, ale chyba go wyciągnę choć sam nie wiem jak :/ W tej książce WKŁ też wszytko jest opisane, jak dla jakiś ekspertów ![]() |
![]() lukas_s Sympatyk FEFK był MKVI/była Viki/j ... KRAKÓW Nowa Huta / Niepołomice | 2008-07-11 19:22:43
rozkręć i sprawdź |
![]() many_xr3i transformers, black ... Strzelin | 2008-07-11 20:08:58 mam alternator orginalny ford, daje gwarancje rozruchową. jak cos to priv |
![]() MacFly Misiu Galant 2,5 V6 Żary | 2008-07-11 22:50:16 Burza pokrzyżowała moje plany z wyjęciem alternatora. Więc jutro kolejny dzień walki, ale tak teraz grzebię w archiwum i nie mogę się doszukać jak sprawdzić czy ten mostek jest uszkodzony :/
Co do szczotek to teraz rozmawiałem z ojcem ( wcześniej on jeździł bordowy, ja byłem jako drugi kierowca ) i mi powiedział, że w tamtym roku jak działy się te cyrki to elektryk wymienił zarówno łożyska jak i szczotki. Więc pozostaję mostek. Ale jak się okaże, że on jest walnięty, to czy opłaca mi się kupować nowy ?? Bo doszukałem się, że jego cena może być bardzo wysoka czy lepiej zainwestować w nówkę alternator lub używany ?? |
![]() lukas_s Sympatyk FEFK był MKVI/była Viki/j ... KRAKÓW Nowa Huta / Niepołomice | 2008-07-14 14:02:14 a wiesz w jakim stanie jest używany altek?
lepiej naprawić i mieć pewność |
![]() Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2008-07-14 14:12:36 nic mi nie mówcie o alternatorze w essim.................
wykręcanie i zakładanie mam opanowane do perfekcji - 3 min ze stoperem i założony ![]() Najlepiej, że koleś na szrocie za używkę chciał 150zł - żeby było śmieszniej miał pęknięta obudowę ![]() Szczerze mówiąc jak policzę ile spędziłem czasu pod autem, ile zjadłem nerwów i kasę na używki to wolałbym kupić nowy od razu, zakręcić raz i mieć spokój. A tak to czas stracony i od leżenia na zimnym betonie mam zawalone migdały a od 2 dni nie mogę rozmawiać (gardło mi siadło). |