MotoNews.pl
  

Czujniki cofania - mam i ja!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W weekend zamontowalem sobie sterownik centralnego zamka (w końcu mam na pilota )

oraz to:




Jak ktoś zapyta po co - po to:





Wrażenia -
same pozytywy!
Wykrywa nawet bardzo niewielkie przedmioty (np trzonek od szczotki), jednocześnie nie powoduje fałszywych alarmów od np. krawężnika.
Pozwala na podjechanie do przeszkody na ok. 30 cm (to wbrew pozorom bardzo blisko) i znacznie efektywniej parkować/zawracać.
MIalem wiele wątpliwości i obaw o funkcjonowanie systemu, ale działa on rewelacyjnie.
MAm nadzieje ze mnie kiedys nie zawiedzie, na razie staram sie mieć ograniczone zaufanie, ale przyzwyczajenie pewnie zrobi swoje...
Sam montaż jest wbrew pozorom bardzo prosty, zajął mi 2-3 godziny spokojnej roboty bez pośpiechu. Ale zanim wogóle zakupiłem system spędziłem kilka godzin w garażu żeby dokładnie zaplanować montaż, aby uniknąć niespodzianek. Jeśli ktoś chce mogę przesłać więcej szczegółów i zdjęć.
  
 
Możesz podać koszt czujników oraz rozplanowanie ichj na listwie?
  
 
kupiłem na allegro - za czteroczujnikowy Steel Mate dałem 350 zł, choć można kupić taniej
Zamontowałem co 39 cm
  
 
To troche wtybuliłeś. Za tą cene to chyba masz zobrazowane na ekraniku jak daleko jesteś od przeszkody i diodowy wskaznik lewo prawo? Bo ja ostatnio ogladałem garaż i było o czujnikach cofania i taki na wypasie kosztrował 350zł Jak masz jakieś fotki panelu czujnika to też dorzuć.
  
 
Mam diody i odległość
Fotka troche nieostra, ale widac dosc dobrze:

  
 
Ten panel nie powinien być zamonowany z przodu?
  
 
Myslę że koncepcja jest następujaca:

Kiedy kierowca podczas cofania odwraca się do tyłu ma jednocześnie podgląd (poprzez wyświetlacz) na to co niewidoczne poniżej klapy bagaznika.
  
 
Cytat:
2004-09-05 22:53:12, AnJay pisze:
Ten panel nie powinien być zamonowany z przodu?



Na razie położenie wyświetlacza nie jest ostatecznie ustalone, badam różne koncepcje, dlatego jest on przyklejony na taśmę samoprzylepną do tylnej półki. Takie rozwiązanie wydaje się naturalne i oczywiste, bo cofając patrzy się przecież do tyłu.
Jednak coraz bardziej się skłaniam ku temu, by wyświetlacz zamontować przyklejając go do górnej krawędzi lusterka wstecznego.
Na tylnej półce w słoneczny dzień jest po prostu nieczytelny.
  
 
Właśnie coś takiego sobie planuje zamontować Wyświetlacz dam jednak na przód bo zawsze cofam na lusterka bo jak sie odwróce to niewidze końca autka
  
 
Służę pomocą w razie czego. Mam opracowaną dość prostą metodę montażu.
  
 
kiedys najlepsiejszym czujnikiem cofania był...hak a teraz takie bajery, ale fajna sprawa
  
 
Czujnik... fajna sprawa, ale ten wyświetlacz odległości na tylnej półce mnie rozłożył . To bo co w takim wypadku czujnik cofania? Na 30 cm to można dojechać korzystając z zewnętrznych lusterek.
  
 
Cytat:
2004-09-06 14:58:28, piotr-ek pisze:
Czujnik... fajna sprawa, ale ten wyświetlacz odległości na tylnej półce mnie rozłożył . To bo co w takim wypadku czujnik cofania? Na 30 cm to można dojechać korzystając z zewnętrznych lusterek.



Hehe na pewno można na 30 cm... jasne...
Ja gdy wyjechałem na testy systemu "w teren" myślałem że mi coś sie popsuło - bo podjechałem do innego auta bardzo blisko a wyświetlacz nic nie widział. Przez szybę wydawało się, że już praktycznie wjechałem w tego drugiego. Ale gdy wysiadłem żeby zobaczyć co i jak okazało się, że jeszcze mam ponad metr przestrzeni...
Ten test jest na zdjęciu powyżej - chodzi o tego escorta. A tak to wyglądało ze środka:
  
 
Cytat:
2004-09-06 15:14:01, Robert_S pisze:
Hehe na pewno można na 30 cm... jasne...



A jasne - wystarczy wykorzystać regulację - elektryczną swoją drogą - zewnętrznych lusterek.
Przełóż ten wyświetlacz do przodu!
  
 
Przekładam do przodu, to rzeczywiście rozsądniejsze. Przykleję go do górnej krawędzi lusterka.

BTW Piotr-ek - zamontowałem sobie Zamstera plus - to zdaje sie to samo co ty. U mnie wszystko działa ok, nie podłączyłem tylko tylnej klapy. Czy ty rozwiązałeś ten problem?
Wg schematu klapa jest sterowana plusem, ale pomiary miernikiem mówią co innego! Sprawa dość tajemnicza. Nie miałem czasu się bardziej zagłębiać w ten problem, może ty coś wykombinowałeś?
  
 
Klapa jest sterowana jednym czerwonym kabelkiem na którym jest +. Niestety zamster daje na dodatkowym wyjściu 1 sek masę. Problemu nie rozwiązałem, ale rozwiązaniem jest montaż przekaźnika. Niestety nie zagłębiałem tematu.

Dobrze, że wyświetlacz przekładasz na przód. Tak powinno być
  
 
Cytat:
2004-09-06 16:08:27, piotr-ek pisze:
Klapa jest sterowana jednym czerwonym kabelkiem na którym jest +. Niestety zamster daje na dodatkowym wyjściu 1 sek masę. [...]



No właśnie nie... Kabelek wcale nie jest sterowany plusem. Mierzyłem to ale dość pobieżnie i może coś pokićkałem.
Nawet zakupiłem przekaźnik, ale ze względu na nierokujące wyniki pomiarów i zmęczenie dałem sobie spokój. Teraz nie będę miał czasu, ale jak się z tym uporam to dam znać.

Aha, podłączyłeś kierunkowskazy? U mnie okazało się to prostsze niż przypuszczałem - podłączyłem się do kostki X31 w panelu w nogach kierowcy. Tamtedy biegną przewody do tylnych kierunków.
  
 
No to ciekawe co piszesz o tym sterowaniu klapą - może kiedyś będę miał dobry humor i sprawdzę... Póki co wszystko podłączyłem z wyjątkiem klapy. Wprawdzie robiłem to na trzy raty (z przerwą na naprawę sterownika ), ale wszystko działa cacy. Gdzie umieściłeś sterownik? Podłączenie do kierunków i stacyjki było dla mnie najprostsze z tego wszystkiego.
  
 
Gdzie umieściłem - w fabrycznie przygotowanym miejscu

nad nogami kierowcy jest miejsce obok skrzynki bezpieczników. W desce rozdzielczej są wywiercone dwie dziury o rozstawie dokładnie pasującym do rozstawu otworów w sterowniku. W jedną dziurę jest wkręcony wkręt trzymający deskę rozdzielczą, a druga była pusta. Nasadziłem sterownik na ten wkręt, a w drugą dziurę wkręciłem inny wkręt i... trzyma jak talala!
Myślę że to na bank kooperacja koreańskiego Daewoo z polskim AMT.

Zresztą pytasz pewnie nie bez kozery, bo umieściłeś sterownik dokładnie w tym samym miejscu. Mam rację?

[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2004-09-06 16:55:37 ]
  
 
Cytat:
2004-09-06 16:54:13, Robert_S pisze:
Zresztą pytasz pewnie nie bez kozery, bo umieściłeś sterownik dokładnie w tym samym miejscu. Mam rację?



Eghhh... cwaniak!!! Wyczytałeś we wcześniejszym moim poście! Myślałem, że ja mam tylko takie dziury (jedna z wkrętem) - pozostałość po jakimś alarmie, pojemniku itp. itd.