Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-09-05 21:09:29 W weekend zamontowalem sobie sterownik centralnego zamka (w końcu mam na pilota ![]() oraz to: ![]() Jak ktoś zapyta po co - po to: ![]() ![]() Wrażenia - same pozytywy! Wykrywa nawet bardzo niewielkie przedmioty (np trzonek od szczotki), jednocześnie nie powoduje fałszywych alarmów od np. krawężnika. Pozwala na podjechanie do przeszkody na ok. 30 cm (to wbrew pozorom bardzo blisko) i znacznie efektywniej parkować/zawracać. MIalem wiele wątpliwości i obaw o funkcjonowanie systemu, ale działa on rewelacyjnie. MAm nadzieje ze mnie kiedys nie zawiedzie, na razie staram sie mieć ograniczone zaufanie, ale przyzwyczajenie pewnie zrobi swoje... Sam montaż jest wbrew pozorom bardzo prosty, zajął mi 2-3 godziny spokojnej roboty bez pośpiechu. Ale zanim wogóle zakupiłem system spędziłem kilka godzin w garażu żeby dokładnie zaplanować montaż, aby uniknąć niespodzianek. Jeśli ktoś chce mogę przesłać więcej szczegółów i zdjęć. |
![]() Pilot GAZOESPERO Gdańsk | 2004-09-05 21:13:41 Możesz podać koszt czujników oraz rozplanowanie ichj na listwie? |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-09-05 21:20:27 kupiłem na allegro - za czteroczujnikowy Steel Mate dałem 350 zł, choć można kupić taniej
Zamontowałem co 39 cm |
![]() Pilot GAZOESPERO Gdańsk | 2004-09-05 21:25:33 To troche wtybuliłeś. Za tą cene to chyba masz zobrazowane na ekraniku jak daleko jesteś od przeszkody i diodowy wskaznik lewo prawo? Bo ja ostatnio ogladałem garaż i było o czujnikach cofania i taki na wypasie kosztrował 350zł ![]() |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-09-05 21:30:23 Mam diody i odległość ![]() Fotka troche nieostra, ale widac dosc dobrze: ![]() |
![]() AnJay 100-ny Członek Klubu Kołobrzeg | 2004-09-05 22:53:12 Ten panel nie powinien być zamonowany z przodu? |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-09-06 02:36:18
Na razie położenie wyświetlacza nie jest ostatecznie ustalone, badam różne koncepcje, dlatego jest on przyklejony na taśmę samoprzylepną do tylnej półki. Takie rozwiązanie wydaje się naturalne i oczywiste, bo cofając patrzy się przecież do tyłu. Jednak coraz bardziej się skłaniam ku temu, by wyświetlacz zamontować przyklejając go do górnej krawędzi lusterka wstecznego. Na tylnej półce w słoneczny dzień jest po prostu nieczytelny. |
![]() Pilot GAZOESPERO Gdańsk | 2004-09-06 11:52:26 Właśnie coś takiego sobie planuje zamontować ![]() ![]() |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-09-06 12:10:37 Służę pomocą w razie czego. Mam opracowaną dość prostą metodę montażu. |
![]() Petersen Klubowy Weteran Mercedes cls shootin ... Białystok | 2004-09-06 12:11:57 kiedys najlepsiejszym czujnikiem cofania był...hak a teraz takie bajery, ale fajna sprawa |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-09-06 15:14:01
Hehe na pewno można na 30 cm... jasne... Ja gdy wyjechałem na testy systemu "w teren" myślałem że mi coś sie popsuło - bo podjechałem do innego auta bardzo blisko a wyświetlacz nic nie widział. Przez szybę wydawało się, że już praktycznie wjechałem w tego drugiego. Ale gdy wysiadłem żeby zobaczyć co i jak okazało się, że jeszcze mam ponad metr przestrzeni... Ten test jest na zdjęciu powyżej - chodzi o tego escorta. A tak to wyglądało ze środka: ![]() |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-09-06 16:04:37 Przekładam do przodu, to rzeczywiście rozsądniejsze. Przykleję go do górnej krawędzi lusterka.
BTW Piotr-ek - zamontowałem sobie Zamstera plus - to zdaje sie to samo co ty. U mnie wszystko działa ok, nie podłączyłem tylko tylnej klapy. Czy ty rozwiązałeś ten problem? Wg schematu klapa jest sterowana plusem, ale pomiary miernikiem mówią co innego! Sprawa dość tajemnicza. Nie miałem czasu się bardziej zagłębiać w ten problem, może ty coś wykombinowałeś? |
piotr-ek | 2004-09-06 16:08:27 Klapa jest sterowana jednym czerwonym kabelkiem na którym jest +. Niestety zamster daje na dodatkowym wyjściu 1 sek masę. Problemu nie rozwiązałem, ale rozwiązaniem jest montaż przekaźnika. Niestety nie zagłębiałem tematu.
Dobrze, że wyświetlacz przekładasz na przód. Tak powinno być ![]() |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-09-06 16:14:27
No właśnie nie... Kabelek wcale nie jest sterowany plusem. Mierzyłem to ale dość pobieżnie i może coś pokićkałem. Nawet zakupiłem przekaźnik, ale ze względu na nierokujące wyniki pomiarów i zmęczenie dałem sobie spokój. Teraz nie będę miał czasu, ale jak się z tym uporam to dam znać. Aha, podłączyłeś kierunkowskazy? U mnie okazało się to prostsze niż przypuszczałem - podłączyłem się do kostki X31 w panelu w nogach kierowcy. Tamtedy biegną przewody do tylnych kierunków. |
piotr-ek | 2004-09-06 16:32:12 No to ciekawe co piszesz o tym sterowaniu klapą - może kiedyś będę miał dobry humor i sprawdzę... Póki co wszystko podłączyłem z wyjątkiem klapy. Wprawdzie robiłem to na trzy raty (z przerwą na naprawę sterownika ![]() |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-09-06 16:54:13 Gdzie umieściłem - w fabrycznie przygotowanym miejscu ![]() ![]() nad nogami kierowcy jest miejsce obok skrzynki bezpieczników. W desce rozdzielczej są wywiercone dwie dziury o rozstawie dokładnie pasującym do rozstawu otworów w sterowniku. W jedną dziurę jest wkręcony wkręt trzymający deskę rozdzielczą, a druga była pusta. Nasadziłem sterownik na ten wkręt, a w drugą dziurę wkręciłem inny wkręt i... trzyma jak talala! Myślę że to na bank kooperacja koreańskiego Daewoo z polskim AMT. ![]() ![]() Zresztą pytasz pewnie nie bez kozery, bo umieściłeś sterownik dokładnie w tym samym miejscu. Mam rację? ![]() [ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2004-09-06 16:55:37 ] |
piotr-ek | 2004-09-06 16:58:27
Eghhh... cwaniak!!! Wyczytałeś we wcześniejszym moim poście! Myślałem, że ja mam tylko takie dziury (jedna z wkrętem) - pozostałość po jakimś alarmie, pojemniku itp. itd. |