| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
danek7902 Sympatyk FEFK Audi A4 Avant 1.8T Krosno | 2008-04-14 15:43:21 Dziś byłem na sprawdzeniu ilości czynnika chłodzoącego,bo wydaje mi sie że coś słabo mi chłodzi klima.
Po podpieciu i spuszczeniu czynnika okazało się że było go za dużo. Odzyskano czynnik R134 930g Olej zużyty 17cm3 Ponoć powinno być go 750g(tu jest pytanie do was ile wam wprowadzaja) Wprowadzono czynnik R134a 750g Olej dodany 18cm3 Cała operacja trwała ok 1 godz. i kosztowała 70zł. Jednak mój problem nadal pozostaje,że temperatura w kratkach jest 8 stopni,a podczas jazdy 9-10stopni. Wydaje mi się że to trochę za dużo.Ile stopni wy macie??? I jeszcze jedno bardzo ważne pytanie:co jaki czas wam sie włącza i wyłącza sprężarka klimy??? |
fizz2 Ford Escort FUN Wrocław / Lubin | 2008-04-14 15:48:53 a mi sie wogole sprezarka nie włacza, załacza sie tylko wiatrak i co śmieszniejsze świeci sie kontrolka na wyłączonym silniku
i male pytanko gdzie we wroc tanio i dobrze serwisują klimke? |
wesul Escort Evo VII 4x4 & ... Bytom | 2008-04-14 17:09:23
Chyba powinna się świecić na wyłączynym silniku. Nie jestem pewny ale u mnie chyba tez tak jest. |
edmund47 saab 93 Lublin | 2008-04-14 18:02:38
TAk, powinno byc go ok. 750g
Faktycznie powninno byc mniej, nawet 4st. Mozliwe ze sprezarka juz nie domaga, ale wedlug mnie najbardziej prawdopodobne to to, ze chlodnica klimy jest zanieczyszczona z zewnatrz i dlatego slabo chlodzi. Zdejmij przedni zderzak i dokladnie wyczysc chlodnice od klimy ze wszystkich robakow, kamieni itd. dodatkowo mozesz delikatnie drucikiem wyprostowac jej "zeberka", bo pewnie tez sa mocno pokrzywione. Jak ci nie odgrzybili klimy w serwisie to zrob to sam, to takze pomaga i zmien filtr kabinowy. Moze tez pasek na ktorym jest kompresor klimy jest za luzny? Ale zacznij od chlodnicy, to daje dobre efekty...
Nie wiem co ile sie wlacza i wylacza, ale poczatkowo pracuje bezprzerwy dosc dlugo, a pozniej dosc czesto sie rozlacza. |
Marcin2M Ford Escort MK7 Bole ... Kraków | 2008-04-14 23:05:23
Nie zgadzam się z tymi 4 stopniami, literatura różnie podaje (w zależności od marki) i temp. 8st na wyjsciu z kratki to norma. Co innego zaraz po parowniku, ale kto by się tam dostał. Jak kiedyś robiłem klimę u mechaniorów, to gość mierzył mi sondą wewnątrz kratek i pokazywało mu wlasnie ok 7-8 stopni, i był zdziwiony że tak nisko, mówił że standardem jest 10-11 stopni. Sprawdzał zaraz po nabiciu klimy. Zresztą 4st w lecie to by było zabójstwo dla gardła. Co do włączania się i wyłączania, to u mnie dość często to występuje, ale najważniejsze, że przyjemnie zimne powietrze leci z nawiewów i to powinno być wyznacznikiem do potencjalnej interwencji u mechaniora. |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2008-04-15 22:49:21 7-8 stopni to praktycznie maksimum, jakie z klimy essiego da się wyciągnąć. Nieco lepiej chłodzi na obiegu wewnętrznym. Przy okazji - do efektywnej pracy niezbędny jjest działający I bieg wentylatora (sławny rezystor musi być sprawny). |
danek7902 Sympatyk FEFK Audi A4 Avant 1.8T Krosno | 2008-04-15 23:15:44 Dziś rozmawiałem z fachowcem z serwisu i powiedział mi że w fordach spreżarka raz się włącza,raz wyłącza.Taki już jej urok.
Sprawdzałem dziś temperaturę i doszło mi nawet do 5 stopni czyli jest dobrze. Zabrałem sie dziś za czyszczenie klimy pianką CRC do klimy. Robota szybka i nawet przyjemna.Pokusiłem się nawet o wyciągnięcie spinek od klapki filtra kabinowego-parownika,które mi wpadły pare miesiecy temu w głąb. Wszystko się pięknie udało i teraz mam naprawde przyjemny zapaszek w całym aucie. Acha,fachowiec mi poradził żeby nie kupować tzw. bomb do klimatyzacji,czyli środków do czyszczenia które wkładamy do auta i oprórzniamy w aucie,bo ponoć to nic nie daje. Powiedział,że tylko dokładne wyczyszczenie parownika i przewodów wentylacyjnych daje żądane efekty. Polecił mi również w miarę tani a ponioć bardzo dobry środek CRC. Jednym słoowem polecam odświeżenie klimy wszystkim,choćby dla tego żeby mieć piękny zapaszek bez wieszania przeróżnych choinek czy innych wynalazków. Dla tych co nie wiedzą gdzie parownik
zdjecie preparatu CRC ![]() |
lukasino Ford Escort RS+LPG S ... Kędzierzyn-Koźle | 2008-04-15 23:19:30
Nie taki jej urok tylko tak to działa, musi się wyłączyć bo ci zamrozi na amen parownik, sprężarkę odłącza czujnik zalodzenia który jest schowany w parowniku, "fachowiec" powinien to wiedzieć
pozdr |
danek7902 Sympatyk FEFK Audi A4 Avant 1.8T Krosno | 2008-04-15 23:23:13
Tak on to wiedział tylko ja sie upierałem że u szwagra w passacie ona chodzi cały czas.Wtedy zapytał mi sie jaką klimę ma szwagier,czy manualna czy klimatronik bo w klimatroniku chodzi cały czas bo jest jakiś inny zawór.Więcej nie pytałem,bo skoro tak ma być to tak ma być. |
Skolmi Sympatyk FEFK Fusion Warszawa | 2008-04-16 17:37:16
To one gdzieś tam utykają, a nie wylatują na zewnątrz? Jak tak to mi ze 4 lata mogą gdzieś tam być ![]() |
danek7902 Sympatyk FEFK Audi A4 Avant 1.8T Krosno | 2008-04-16 22:30:37
Właśnie jezeli nam wypadna to można je wyciągnąć,tylko trzeba plastikową przegrodę oddzielającą silnik zdemontować.Ale wtedy dojście jest piękne i istnieje możliwość dokładnego wyczyszczenia z wszelkich liści i innych syfów. Dużo czytałem w archiwum o wpadających spinkach w odchłań essiego i postanowiłem to sprawdzić.Tam nie ma odchłani ani czarnej dziury |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2008-04-19 13:03:17 W moim Essim, przy obiegu zamkniętym na postoju, temperatura waha się między 6,7C a 7,1C. Bardzo często się włączą i wyłącza sprężarka.
Chwile później mierzyliśmy temperature w Hondzie Prelude mojego kuzyna. Na zewnatrz 22C. W kabinie było 29,9C. Spadek temperatury po włączeniu klimy następował 3 razy szybciej niż w Essim. Oscylacje występują między 3,7C a 4,1C. Kultura pracy o niebo wyższa. Nie słychać tak mocno wentylatora, nie słychać momentu załączania sprężarki. Wracając do Essiego. Coś mi się wydaje, że za często następuje to włączanie i wyłączanie. Zastanawiałem się nad sprawnością czujnika przeciwoblodzeniowego w parowniku. Tylko nie wiem jakie powinno być jego prawidłowe, katalogowe R (opór). Gdyby ktoś przypadkiem znał, proszę o podanie. Tylko, nie wiem, czy to czasem nie presostat wyłącza sprężarkę tak często. |
danek7902 Sympatyk FEFK Audi A4 Avant 1.8T Krosno | 2008-04-19 13:48:18 Mi taz sie dość często włącza i wyłącza.
Ja porównywałem w passacie z klimatronikiem i tam z kratek leciało 3-4 stopnie. Mam cały czynnik nowy i dalej jest tak samo,ale macher mi mówił że niektóre auta tak mają. |
lukasino Ford Escort RS+LPG S ... Kędzierzyn-Koźle | 2008-04-20 20:13:15 Sprawdziłem dzisiaj u siebie, czynnik nabijałem 2 tygodnie temu, temp. z kratki 7 przy ogrzewaniu ponad 50 (do 50 mam skale) , wg mnie jest ok i tak chyba jest w Escortach. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-04-20 22:19:23 Ciekawy temat...
Jak jutro będzie w miarę ciepło to zrobię pomiary u siebie w wozie. Auto przyjechało z Niemiec na koniec grudnia i wszystko z klimą wygląda OK. Mam termometr laboratoryjny i wykonam stosowne pomiary tylko trzeba je jakoś ujednolicić (tzn miejsce pomiaru). Proponuje środkową kratkę nawiewu kabiny, pomiar przy samej kratce, obieg wewnętrzny. W nawiązaniu do tematu, może ktoś wie, gdzie u licha jest kratka którą zaciąga powietrze dla obiegu wewnętrznego? Pozdrawiam. [ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2008-04-20 22:20:05 ] |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2008-04-20 23:16:12 Obieg wewnętrzny zasysa mniej więcej na wysokości radia. Za deską. Jest taka prostokątna klapka.
Proponuję następujące ustawienia. 1 - pokrętło sterowania kierunkiem nawiewu na białą kropkę /skrajnie w lewo/ - nie leci wtedy na szybę, jest to zalecane ustawienie dla klimy, jesli zależy nam na wydajności 2) Obieg wewnetrzny, III bieg 3) Wszystkie kratki zamknięte, oprócz środkowej lewej, gdzie prowadziłem pomiar. Temperatura zewnętrzna, wewnętrzna przed włączeniem klimy no i z klimą. Pomiar termometrem samochodowym elektronicznym, czujką zewnętrzną. Na zewnatrz 22C. Granatowy Essi stał w słońcu, w kabinie było 30,2C. Po 10 minutach działania klimy temperatura na wylocie 6,7C a 7,1C. Niestety nie wiem, jak szybko taka temperatura została osiągnięta. [ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2008-04-21 12:14:43 ] |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-04-20 23:30:49 Jeśli ktoś jest ciekawy wyników testu albo by chciał dołożyć swoje wyniki to pewnie wszyscy posiadacze klimy poczytają, będzie można sprawdzić czy wszystko działa tak jak powinno na zasadzie uśrednienia pomiarów.
darmcdoman - sposób pomiaru Ok proponuję jeszcze dopisać jakim przyrządem dokonano pomiaru i czas działania klimy, czyli drugi pomiar, przy kratce po 3min pracy. Dzięki za wskazanie miejsca wlotu dla obiegu wewnętrznego, niby tam patrzyłem i nic nie widziałem - jutro dam jeszcze raz nura i zobaczę czy jest. Pozdrawiam. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-04-25 16:41:04 Witam!
Dokonałem pomiarów w swoim Escorciku i wygląda to tak: Temperatura w pojeździe 26st.c praca klimy 3 minuty, wentylator ustawiony na II bieg obieg wewnętrzny, okna i dach pozamykane - temperatura przy wylocie lewej/środkowej kratki 5,6st.c zmierzone termometrem elektronicznym z sondą do pomiaru temperatury powietrza. Wykonałem też pomiar za pomocą pirometru ale uznałem, że taki pomiar może być zafałszowany. Niestety wlotu powietrza dla obiegu wewnętrznego poszukać nie mogę, jak już jest otwór to z niego dmucha a nie zasysa. Jak by ktoś miał jakąś fotkę to poproszę. Pytanie z innej beczki (choć też powiązane z klimą) naczytałem się, że sprężarka się włącza i wyłącza, ja tego u siebie w czasie jazdy nie słyszę (niestety). Chciałbym sobie zrobić taką kontrolkę od pracy sprężarki, może ktoś wie gdzie i co podłączyć, jakiś LED albo coś takiego. Pozdrawiam. |
skogskyrkogarden Sympatyk FEFK +46 7 62 89 15 93 te ... stockholm | 2008-04-25 21:21:40
Pewno do przewodow ktore zasilaja cewke elektrosprzegla sprezarki . |