MotoNews.pl
9 MK6 1.6 Wymiana półosi i zaślepienie odmy (221033/45) - NT
  

MK6 1.6 Wymiana półosi i zaślepienie odmy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
1.Przez kilka dni jeździłem z zaślepioną odmą(popsułem przewód) tzn. zaworek zostawiłem luzem, a ssący zatkałem. Nic nie leciało, nie brudziło, samochód był żwawszy. Czy można tak jeździć? Czy to szkodliwe dla silnika?
2. Stuka mi wewnętrzny przegub i już od dłuższego czasu planuje wymienić krótką półoś. Na allegro spotkałem się z różnymi opisami. Od jakich modeli i silników podejdzie? I jeszcze zauważyłem dwa rodzaje. Jedene z „gumą” na środku a drugie gładkie. U mnie jest taki z gumą, czy muszę znaleźć taki sam.
  
 
Cytat:
2008-10-15 10:53:27, jogi33 pisze:
1.Przez kilka dni jeździłem z zaślepioną odmą(popsułem przewód) tzn. zaworek zostawiłem luzem, a ssący zatkałem. Nic nie leciało, nie brudziło, samochód był żwawszy. Czy można tak jeździć? Czy to szkodliwe dla silnika? 2. Stuka mi wewnętrzny przegub i już od dłuższego czasu planuje wymienić krótką półoś. Na allegro spotkałem się z różnymi opisami. Od jakich modeli i silników podejdzie? I jeszcze zauważyłem dwa rodzaje. Jedene z „gumą” na środku a drugie gładkie. U mnie jest taki z gumą, czy muszę znaleźć taki sam.


Ad 1 - zawsze możesz zrobić obejście zwykłym wężykiem zbrojonym. Bez niego ciśgnie przez zaworek powietrze z otoczenia - pełne wilgoci i syfu.
Ad 2 - nie mam pojęcia. Ale zapytaj slawasa1 sklep on na pewno doradzi.
  
 
Czy półoś z MK7 będzie pasowała do mojego MK6? Szukam już od kilku tygodni, ale nie znalazłem od 1.6 16V MK6 w dobrym stanie i przystepnej cenie . Na alegro jest sporo, ale czy np półoś od 1.4 MK7 podejdzie do 1.6 MK6?

[ wiadomość edytowana przez: jogi33 dnia 2008-11-24 10:18:16 ]
  
 
Nikt nie zmieniał półosi?

[ wiadomość edytowana przez: jogi33 dnia 2008-11-24 13:26:55 ]
  
 
Kolego przemkowal, zaworek wypuszcza spaliny, nie wciaga.

A po co wymieniac polos skoro mozna sam przegob?
  
 
Wiem, że półosie z 1.4 8V oraz 1.8 16V są takie same. Podejrzewam, że w pozostałych modelach też (oprócz RS-a).
Kolega Magik123 dobrze pisze, po co wymieniać całą półoś ?
  
 
Cytat:
2008-11-25 08:35:55, Magik123 pisze:
A po co wymieniac polos skoro mozna sam przegob?


Samego przegubu nigdzie nie mogłem dostać (w asso nie szukałem). Dzwoniłem do sklepu i dowiedziałem się, że nie wymienia się przegubu, a jedynie krzyżak. Krzyżak kupiłem i w sobotę podjadę do mechanika na wymianę. Mam nadzieje ,że pomoże. Objaw taki, że tyrkocze podczas ruszania z postoju. Jak już jadę to wszystko ok. Przeguby zewnętrze oba wymieniłem.

[ wiadomość edytowana przez: jogi33 dnia 2008-11-25 19:19:38 ]
  
 
krzyżak tak, to sie zgodze, bo to dwie odzielne czesci, obudowa zostaje w skrzyni, a krzyzak wychodzi z polosia.

[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2008-11-25 22:43:32 ]
  
 
Kurcze, ciekawi mnie ta odma. Wykrylem ze zaworek u mnie jest do bani, puszcza w obie strony, a powinien chyba w jedna. To mowicie jak zrobic?
Inwestowac w nowy zaworek i dorobic nowa rurke (bo ta kompletnie sie rozleciała) czy poprostu zaslepic z obu stron ???
  
 
Cytat:
2008-11-25 22:46:28, cashy pisze:
Kurcze, ciekawi mnie ta odma. Wykrylem ze zaworek u mnie jest do bani, puszcza w obie strony, a powinien chyba w jedna. To mowicie jak zrobic? Inwestowac w nowy zaworek i dorobic nowa rurke (bo ta kompletnie sie rozleciała) czy poprostu zaslepic z obu stron ???


U mnie zaworek puszcza w obie strony i po wymianie samego przewodu silnik pracuje prawidłowo. Przejechałem 500km z zaślepkami i żadnych problemów nie było, ale lepiej przełknąć 44zł i kupić w asso. Ewentualnie poszukać używki. Rurkę będzie trudno dorobić. Zrozumiałem, jak zobaczyłem oryginał.
  
 
Cytat:
2008-11-25 22:56:15, jogi33 pisze:
U mnie zaworek puszcza w obie strony i po wymianie samego przewodu silnik pracuje prawidłowo. Przejechałem 500km z zaślepkami i żadnych problemów nie było, ale lepiej przełknąć 44zł i kupić w asso. Ewentualnie poszukać używki. Rurkę będzie trudno dorobić. Zrozumiałem, jak zobaczyłem oryginał.



a no widzisz, w mk7 zaworek kosztuje 90 zł a kawaleczkek (jakies 10 cm) rurki, zdaje sie ze drugie tyle Dlatego jak juz robic tak zeby to dzialalo i nie wywalac, to kupie sam zaworek, a rurke jakas dosztukuje, z tym nie ma problema.

Dlatego sie pytam, czy zaslepienie tego na amen i wyklczenie tej odmy jest bezpieczne i nie przyniesie zadnej szkody?
  
 
Zaslepienie obu stron spowoduje oczywiscie brak odpowietrzania... Ja bym stracil te 80 zl. zaworek 45 zl. przewod i mial swiety spokoj z tym wymyslem ekologow. Po odlaczeniu zaworka powietrze jest chlodniejsze i czystrze co jest niby plusem, ale przy otwartym odpowietrzaniu proponuje cath-tank, bo jak nie wali od razu to w przyszlosci mozna sie zadusic jak np. na syknie na kol. wydech.
  
 
bez zaworka mozna jezdzic,ale zaslepiajac ten przewodzik zaburzamy obieg par oleju w silniku i moze walic odmą do filtra powietrza.generalnie to silnikowi ten cały układ jest potrzebny-chociaz z odłaczonym zaworkiem pracuje poprawnie.
zaworek ma wypuszczac w jedną strone-do tej gumowej fajki dzieki podcisnieniu z głowicy czy kolektora(nie pamietam dokładnie gdzie to wchodzi..

przegub wewnetrzny mozna kupic cały-kielichy tez sie wyrabiają i na nowym krzyzaku moze byc dalej luz.