Wycieraczki rzężą :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukałem na forum, ale o takim objawie nic nie znalazłem - wycieraczki mi rzężą, czyli pracują bardzo głośno wydając dźwięk tarcia. Co to może być? Jakiś czas temu wymieniałem cięgna do wycieraczek, bo po zamarźnięciu piór mi pękły. Silniczek do wymiany, czy coś trzeba nasmarować, alboco?
  
 
Cytat:
2006-11-06 11:36:45, sic-transit pisze:
Szukałem na forum, ale o takim objawie nic nie znalazłem - wycieraczki mi rzężą, czyli pracują bardzo głośno wydając dźwięk tarcia. Co to może być? Jakiś czas temu wymieniałem cięgna do wycieraczek, bo po zamarźnięciu piór mi pękły. Silniczek do wymiany, czy coś trzeba nasmarować, alboco?



Ustalmy kolego jedno:
-rzężą ci pióra wycieraczek??
-czy cos innego??
  
 
Zaraz...zaraz...
Wycieraczki Ci skrzeczą na szybie? Piórka wydają taki dźwięk?
Czy żężenie wydobywa się z silniczka wycieraczek?
bo to dwie zasadnicze różnice...
  
 
Gdzieś z mechanizmu. Może z silniczka, trudno do końca powiedzieć. Na pewno nie z piór.
  
 
Cytat:
2006-11-06 12:04:03, sic-transit pisze:
Gdzieś z mechanizmu. Może z silniczka, trudno do końca powiedzieć. Na pewno nie z piór.



To faktyczne dość nietypowe-najlepiej wyjąć silnik z calym mechanizmem-jakies 15min roboty i wtedy sprawdzic-wszystko bedziesz wiedział ...
  
 
...ja miałem identyczne żężenie silnika wycieraczek...
...okazało się że silniczek się poprostu w cholerę zatarł... jedna wielka rdza...
wymieniłem silniczek na nowy - koszt 160pln
  
 
dużo zapłaciłeś za silniczek
  
 
U mnie wycieraczki już od jakiegos czasu zamiast wycierać szybę to skakały po niej. dopiero jak już pożądnie lało to były ciche i gładko latały. Myślałem że to kiepskiej jakości gumy. Tymczasem wybrałem się w trasę w deszczowo śniegową ubiegłą sobotę i podczas jazdy przepalił sie bezpiecznik od wycieraczek !!!
Następny wsadzony też!!!
Miałem duże szczęście że po 2 godz. poszukiwań (100 km od domu) znalazłem majstra- prawdziwego fachowca, który od razu bez zaglądania trafnie ocenił, że do wymany jest cały mechanizm, który z powodu wyrobienia zacina się i bardzo obciąża silnik.
Kosztował w sklepie 75 zł, stary faktycznie ledwo się trzymał. Niestety okazało się,że silniczek dalej robi zwarcie, ale gościu miał używany. żałożył go i teraz wycieraczki nawet po suchej szybie jadą jak po maśle.
Radze więc nie czekac do ostatniej chwili, i jak wam wycieraczki
podskakuja na szybie to zacząć od sprawdzenia mechanizmu
  
 
Wina brzmi w silniczku i nie pozostaje nic innego jak wymiana jego bo ta część nie jest naprawialna, poprostu on się zatarł. W esperach dosyć dużo ich ostatnio siada, także wydaje mi się że nie opłaca się teraz kupować używanych, bo już nie długo najprawdopodobniej też siądą
  
 
Cytat:
2007-07-02 07:28:47, lipes pisze:
Wina brzmi w silniczku i nie pozostaje nic innego jak wymiana jego bo ta część nie jest naprawialna, poprostu on się zatarł. W esperach dosyć dużo ich ostatnio siada, także wydaje mi się że nie opłaca się teraz kupować używanych, bo już nie długo najprawdopodobniej też siądą


A patrzyłaś na datę wpisu?
  
 
Eghhhh... ta dzisiejsza młodzież.
  
 
Cytat:
2007-07-02 07:53:28, piotr_ek pisze:
Eghhhh... ta dzisiejsza młodzież.


się czepiasz... przynajmniej ma pasję - archeologię
  
 
W sumie wymieniłem nie cały silniczek, tylko jakieś jedno łożysko i jest git. Za jakieś 10 zł, czy cóś.
  
 
Też mi rzężą...

Cytat:

W sumie wymieniłem nie cały silniczek, tylko jakieś jedno łożysko i jest git



Chodzi o łożysko w silniczku? Rozebrałem wszystko, przesmarowałem, poskładałem i dalej to samo. Wydaje mi się, ze łożysko na osi silniczka (pod uzwojeniami) mam luźne. Ciemno się robiło, więc nie mogłem dobrze sie temu przyjrzeć- da się bez problemu zdemontować to łożysko?
  
 
Mi też wyje


Skakały zawsze
  
 
Cytat:
2006-11-06 11:43:09, ŁUKASZ_GAJER pisze:
Wycieraczki Ci skrzeczą na szybie? Piórka wydają taki dźwięk?


A my mamy od nowości problem właśnie taki. nawet po wymienianie piór był identyczny dźwięk. Nic się nie zmieniło, było tak samo.
  
 
Odświeżam interesujący mnie temat

U mnie pióra wycieraczek podczas pracy też rzężą ...ale tylko na I-wszym biegu (czyli przy wolnej prędkości).
Podczas pracy na II-gim biegu jest OK.

Sprawa:
Czy jest możliwość zrobienia czegoś takiego, żeby podczas pracy w trybie czasowym (u mnie 90% czasu pracy wycieraczek) wycieraczki pracowały z prędkością II-go biegu ?

Czy ktoś ma schemat elektryczny obwodu wycieraczek ?
Może gdybym miał to bym coś wymyślił...
  
 
Cytat:
2008-08-15 11:45:29, nawigator5 pisze:
Może gdybym miał to bym coś wymyślił...



Jaja se robisz? Weź kup nowe pióra a następnie spróbuj przy użyciu solidnych kombinerek tak wygiąć ramię, aby pióro wycieraczki było idealnie prostopadle w stosunku do szyby.
  
 
To są moje trzecie nowe pióra od stycznia
najlepsze były z biedrąki a najgorsze mam teraz ...Bosha

A ramiona mam już tak powyginane od wszystkich możliwych kompinacji położeń, że za chwilę też będę musiał założyć nowe.

Gdyby problem polegał tylko na w/w operacjach to bym nie zawracał Wam d.... na forum.

Chodzi m.in. o to, że wycieraczki na pierwszym biegu pracują w podobnym stylu co szyby w drzwiach bez przekażników. Żeby nie wiem jakie dobre pióra założyć to przy wolnej prędkości przesuwu wszystkie pióra będą rzęziły. Przy prędkości II-go biegu jest OK. ale w porównaniu do innych samochodów ...i tak nie ma rewelacji.

W związku z tym zadowolę się jedną prędkością ale żeby to jakoś działało.

Nie muszę nikomu opisywać czym jest kilkugodzinna jazda na trasie z rzężącymi piórami
  
 
Rzezic moze na sucho chyba-ja zawsze najpierw pociągam za dzwigniem i zwilzam--dopiero potem wlanczam-przy najwolniejszym biegu prawie wcale ich nie słychac-no chyba ze jest za sucho