Jakosc paliwa (LPG) a zawor ERG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie czy jakos paliwa ma wplyw na zawor ERG? Tankuje zawsze na BP, ostatnio cos mnie podkusilo i postanowilem zatansowac na shellu. Po paru km od zatankowania wyskoczil mi "check" Po odczytaniu wyszlo ze zawor ERG. I wyskakiwalc on ciagle. Po paru km od odpalenie ciagle sie zapalal. Pare dni temu lpg sie skonczylo i zatankowalem na bp. Chcek juz nie zapala sie.
  
 
Czyżby jakość na shellu była kiepska?
Tankuję tylko na shellu zarówno paliwo jak i gaz. Check u mnie też się czasami zapala ale podobno jest to powodem padniętego emulatora sondy lambda. Jadę w sobotę do gazownika na regulację to przy okazji mi to wymieni - jeżeli nic się w tej materii nie zmieniło...
  
 
po jednorazowym zatankowaniu na shellu mialem ciagle blad zaworu erg. Odczytywalem pare razy. W poniedzialek zatankowalem na bp i problem zniknal
  
 
e tam, ja w espero jak miałem II gen. to na shellu i orlenie jeździł ok, a na bp i tesco paliła się lampka i więcej palił.

Odkąd mam wtrysk - żadnych takich ceregieli nie ma niezależnie od stacji na której tankuję. II gen. jest trochę prymitywna i nie ma możliwości dostosowania dawki gazu do oczekiwań komputera silnika.

Sam egr nie ma żadnego połączenia z elektryką silnika, komputer odczytuje błąd gazu gdy mu się pewne parametry nie zgadzają. Komputer oczekuje, że wartości poszczególnych wskazań będą się zgadzać z pewnym schematem, montaż gazu zakłóca pewne parametry i gdy komputerowi coś nie pasuje wywala błąd egr.
  
 
nie zmienia to faktu ze zatankowalem na shellu niskiej jakosci lpg. II gen jest prymitywna ale nie zmienia to faktu ze tankujac na bp nie swieci sie chcek a na shhelu swiecil caly czas.
  
 
kwestia regulacji - pojedź do gazownika i poproś by Ci wyregulował do gazu z shella - na shellu będzie ok a na bp zaświeci się lampka.
Inna sprawa że da się wyregulować instalację tak, że na żadnym gazie lampka się nie zaświeci, ale to zależy od właściwego doboru składników instalacji i sprawności poszczególnych elementów instalacji oraz silnika.
  
 
narazie i tak zdecydowanie wole jhezdzic na lpg z bp bo w moim odczuciu jest lepszy, mocniejszy, wiecej km przejechalem na baku na bp niz na shellu.
  
 
Cytat:
2009-04-23 01:45:42, adamesce pisze:
narazie i tak zdecydowanie wole jhezdzic na lpg z bp bo w moim odczuciu jest lepszy, mocniejszy, wiecej km przejechalem na baku na bp niz na shellu.


I tutaj sam sobie odpowiedziałeś że paliwo z shella jest dupnej jakośći i dlatego wywala ci check engine
  
 
Trudno powiedzieć czy paliwo było złej jakości. Po prostu LPG różni się stosunkiem propanu i butanu, ale może spełniać warunki jakości. Przy instalacji II generacji jakiekolwiek zmiany w paliwie wpływają na skład spalin i to czasami znacząco. Ja osobiście zrobiłem tester sondy lambda (dostępny również za parę złotych na Allegro) i mogę obserwować napięcie na sondzie, a tym samym wiem jaka jest mieszanka. I tak właśnie bardzo dobrze można zobaczyć różnice przy tankowaniu w różnych stacjach. Korzystając z tego prostego urządzenia można samemu podregulować skład mieszanki tak, żeby było dobrze.