Klima - obieg wewnętrzny /przełączanie i parujące szyby

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Niedawno przyblokował mi się obieg wewnętrzny. Nie sposób go przełączyć do pozycji otwartej. Mimo, że pokrętło jest po prawej stronie, caly czas mam załączony obieg wewnętrzny. Parują w związku z tym szyby. Doraźnie pomogło zdjęcie wężyka podciśnienia sterującego tym ustrojstwem. Mieszek pracuje normalnie, dlatego myślę, że problem leży po stronie elektryki sterującej tym zaworem podcisnienia przy mieszku.
Ma ktoś koncepcję czemu się przyjrzeć w elektryce - jak ten zawór jest sterowany? Napięcie go otwiera czy zamyka?



[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2008-08-21 23:47:17 ]
  
 
myślę, że jest to podobnie skonstruowane jak w mondeo. a więc otwieranie i zamykanie klapy steruje pneumatyka. na początek trzeba zajrzeć pod nogi na siłownik czy nie spadł żaden z wężyków z bańki. potem te pokrętła. to też pneumatyka i czy wężyki na swoim miejscu. na końcu komora silnika. jest tam takie ustrojstwo które właśnie zasila całą instalację w ciśnienie powietrza i wężyk który zapodaje to na sterowniki w kabinie. może coś robiłeś ostatnio np myłeś motor i strąciłeś przewód z wcisku...
Jak chcesz to zapodam Ci foto tych urządzeń u mnie, może łatwiej dojdziesz co tam i jak tam.
  
 
Cytat:
2008-08-21 23:46:35, darmcdoman pisze:
Witam, Niedawno przyblokował mi się obieg wewnętrzny. Nie sposób go przełączyć do pozycji otwartej. Mimo, że pokrętło jest po prawej stronie, caly czas mam załączony obieg wewnętrzny. Parują w związku z tym szyby. Doraźnie pomogło zdjęcie wężyka podciśnienia sterującego tym ustrojstwem. Mieszek pracuje normalnie, dlatego myślę, że problem leży po stronie elektryki sterującej tym zaworem podcisnienia przy mieszku. Ma ktoś koncepcję czemu się przyjrzeć w elektryce - jak ten zawór jest sterowany? Napięcie go otwiera czy zamyka? [ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2008-08-21 23:47:17 ]



przy parowniku masz taką "bańkę" metalową do której dochodzi ten wężyk z podciśnienia tam jest też jakieś sterowanie tym ustrojstwem, to się psuje niestety może dlatego Ci siadło.
  
 
no właśnie z tej bańki zdjąłem wężyk, wtedy pozbawiona podciśnienia sterujacego otorzyła sie klapka nawiewu, mam teraz powietrze z zewewnatrz. Szyby nie paruja, ale to polsrodki. Dlatego musze przyjrzec sie temu czemus do czego dochodzi wtyczka elektryczna. Podejrzewam, ze tam jest zawor odcinajacy doplyw podcisnienia.
W przyszlym tygodniu zajme sie tematem na powaznie. A na razie prowizorka.
  
 
Escort to jeszcze, a znajomy mnie prosił o pomoc w opanowaniu Focusa... Tam jest dopiero jazda. Trudno się w tym połapać a jak jest coś nie tak to już dramat. Występuje u niego taki problem: Z klimy podczas jazdy wydobywa się zimne powietrze, po pewnym czasie temperatura znacznie rośnie i leci wręcz ciepłe powietrze. Dzieje się tak jak samochód zwolni (mniejsze obroty), a jak już samochód stanie to klima grzeje! Co robić? Jak się za to zabrać? Znajomy był w zakładzie gdzie wymienili mu środek i wykonali standardowy przegląd klimy. Objaw taki występował przed przeglądem jak i po. Zna się ktoś na klimie w Focusie?