Róznice w mocy w zetecach 1,6 z kolektorem alu a plastik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie, czy są jakieś różnie w momencie albo w KM przy zastosowaniu kol plastikowego zamiast alu??
Wiem że w 1,8 wersja z plastikiem ma więcej NM a jak to wygląda w 1.6??
  
 
roznicy nie ma
  
 
to poco te 2 rodzaje kolektorów do tego inne przepływomierze...
na cholerę
  
 
tylko zapomniales o jednym, nie bylo zetecow wypuszczanych na rynek jednoczesnie w dwoch wersjach, czyli z metalowym i plastikowem kolektorem.
ford zrezygnowal np w przypadku wersji 1.8 z metalowego po wprowadzeniu silnika 115 konnego (wczesniej byl 105, nie liczac RQB) czyli pod koniec 95 roku.
w przypadku 1.6 data bedzie z pewnoscia podobna, czasami jeszcze w 96 roku mozna spotkac z metalowymi, a potem juz tylko plastik
  
 
no to wiem ale po co to zmiana jak nie ma różnicy??
tańsze koszta produkcji?
  
 
bardzo mozliwe
  
 
Zetec został wogóle okrojony względem CVH który w pojemności 1.6 miał 105hp. Wszystko to oszczędności na spalaniu paliwa, ponoć. A jak wygląda przepływomierz w tych z kolektorem plastikowym? bo może Ford zrobił ukłon i wystarczy podmienic jakies wałeczki i mocy przybędzie? O ile przepustnica ta sama to troche dupiato
  
 
no z tego co wiem od innych klubowiczów ( kiedyś już poruszałem ten temat ) i przepływomierze różnią się ponoć czymś tam... średnica przepustnicy na 99% ta sama tylko mocowanie linki inne...
A co do wałków to od 1,8 105 nie ma po nich takiej dziury w obrotach po gwałtownym wciśnięciu pedału

Cos mi się zdaje że przekonam się dopiero jak sam zmienię...
W żadnej literaturze nawet nie ma wzmianki o plastiku w 1.6....

[ wiadomość edytowana przez: LukasJ dnia 2008-08-21 21:44:06 ]
  
 
Ale mówisz o wałkach z 1.8 105hp do 1.6 wstawić?
  
 
tak
  
 
No to może dorzucę swoje trzy grosze.

Mam Mk7 08/96 i kolektor aluminiowy, jeden z ostatnich. Do auta oryginalnie były dwie instrukcje obsługi (wiem na 100%, bo mam go od nowości). W jednym egzemplarzu w tabeli "osiągi" max moment dla silnika 1.6 (coś koło 135Nm) przypada przy 3000 obr/min, a w drugim przy 3500. Wydaje mi się, że dostałem jedną książkę od auta z kolektorem alu, a drugą od plastikowego.
Za dwa tygodnie będę miał obie książki w ręku i sprawdzę rysunki komory silnika i dokładne dane. Może się wyjaśni. W miarę możliwości wrzucę skany.
  
 
tak max Nm maja przy 4000 rpm, a w drugiej ze 3500rpm niedawno bylo wlasnie o tym troche na FCP, tylko problem polega na tym, ze nawet osoby kore maja essa dawno po 96 tez maja takie dane (ze przy 3,500rpm) i troche byli zdziwieni, bo to sie w ogole nie pokrywalo z wynikami z hamowni (wszyscy mieli max Nm przy ok 4000)
moim zdaniem jest to jakis blad (ja mam ksiazke z DE)
  
 
Cytat:
2008-08-21 21:41:52, LukasJ pisze:
no z tego co wiem od innych klubowiczów ( kiedyś już poruszałem ten temat ) i przepływomierze różnią się ponoć czymś tam... średnica przepustnicy na 99% ta sama tylko mocowanie linki inne... A co do wałków to od 1,8 105 nie ma po nich takiej dziury w obrotach po gwałtownym wciśnięciu pedału Cos mi się zdaje że przekonam się dopiero jak sam zmienię... W żadnej literaturze nawet nie ma wzmianki o plastiku w 1.6.... [ wiadomość edytowana przez: LukasJ dnia 2008-08-21 21:44:06 ]



jak wymienisz te wałeczki na te z 1.8 to powiedz jak będzie. ciekawy jestem efektów . a swoją drogą też mam alu kolektor ssący(bodajże końcówka 96r) i myślę, że na plus jest możliwośc wypolerowania go do połysku (tak jak pokrywę zaworów)

[ wiadomość edytowana przez: robtom dnia 2008-08-25 13:22:03 ]
  
 
no ja zmieniłem ok 3 tygodni temu... jeździ się lepiej u dołu... i nie jest to tylko odczucie psychiczne
Jak założę kolektor od RSa i resztę własnego wydechu w tedy mam zamiar to z hamować...
czyli na plastiku ciągnie lepiej czy na alu?? bo nie napisałeś która książka od którego...

[ wiadomość edytowana przez: LukasJ dnia 2008-08-25 14:18:31 ]

No tak właśnie popatrzałem w swoja książkę ( 07. 1995r. )
Tu piszą żę 1,6 ma 136/138 Nm przy 4tys
czyli jak by nie patrzeć max moment obrotowy przy niższych obrotach to powinno odbić sie pozytywnie po zmianie na plastik

[ wiadomość edytowana przez: LukasJ dnia 2008-08-25 14:48:14 ]
  
 
wlasnie ludzie hamujacy 1.6 na plastiku mieli max Nm przy 4tys rpm
i tak tez jest w ksiazce (u mnie)

taki moj OT
ze swojej strony radze dokladnie przeanalizowac wykresy ludzi, ktorzy juz zmieniali walki, bo z tego co zauwazylem:
1.Nm zostaje taki, jak w serii, a do tego przechodzi max Nm w gore (wiec gorzej)
2. ps idzie owszem i w gore, tylko, ze Ty tych dodatkowych konikow nigdy nie zobaczysz, bo 1.6 ma odciecie o wiele szybciej,
a te koniki sa tylko w wyzszych partiach obrotow...
takze uwaga
  
 
Emm mam książkę jak pisałem z 95 a w tedy na plastiku jeszcze esów nie było... więc juz sam nie wiem... 1,6 przy ilu ma odcięcie??
Można się go chyba jakoś pozbyć ;]
  
 
Odcięcie ma przy 6600rpm. Z metalowym kolektorem mój ma maxymalny moment przy 3500rpm.
  
 
Cytat:
2008-08-25 14:09:05, LukasJ pisze:
czyli jak by nie patrzeć max moment obrotowy przy niższych obrotach to powinno odbić sie pozytywnie po zmianie na plastik



No niekoniecznie.
Masz gwarancję, że różnice (katalogowe) w rpm przy Nmax nie płyną z setki innych modyfikacji silnika, których inżynierowie Forda pewnie dokonali przy okazji przejścia na plastik? Chociażby innego zaprogramowania ECU?

A najpewniej płyną ze zmiany metody pomiaru i tyle

Jedyną imho korzyścią przy zmianie na plastik byłoby pozbycie się bezsensownego "podgrzewacza powietrza" nad pokrywą zaworów.
  
 
Cytat:
2008-08-25 16:17:21, kcprski pisze:
No niekoniecznie. Masz gwarancję, że różnice (katalogowe) w rpm przy Nmax nie płyną z setki innych modyfikacji silnika, których inżynierowie Forda pewnie dokonali przy okazji przejścia na plastik? Chociażby innego zaprogramowania ECU? A najpewniej płyną ze zmiany metody pomiaru i tyle Jedyną imho korzyścią przy zmianie na plastik byłoby pozbycie się bezsensownego "podgrzewacza powietrza" nad pokrywą zaworów.


W fordzie chyba byli za leniwi żeby robić te setki modyfikacji ;]
Co by mogli takiego zmodyfikować?? w samym silniku raczej nic bo wszystko pasuje z części wewnętrznych silnika z jednego do drugiego... Z tego co wiem to różnią sie one przepływomierzem ( ale nie wiem czym dokładnie)
  
 
Cytat:
2008-08-25 16:16:08, Jacekm_ pisze:
Odcięcie ma przy 6600rpm. Z metalowym kolektorem mój ma maxymalny moment przy 3500rpm.


no to z tego wynika, ze pisza w tych ksiazkach pierdoly
bo w mojej ksiazce jest, ze ma odciecie 1.6 przy 5675rpm

wiec pozostaje tylko hamownia

LukasJ
sprawdz po VINie, ktory masz dokladnie rocznik i miesiac, bo pewnie masz essa tachanego z DE