MotoNews.pl
  

Obróbka głowicy fso 1500

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam do Was taka prosbe o porade
mam zanmiar zrobic tuning głowicy od poldka i zamontowac ja do kanta.
1 ile moge zabrac mat. przy planowaniu by zawory nie laly po tlokach?

2 jesli znacie jakie inne lepsze materiałowo zawory tam moge
zastos.?

pamietajcie ze to glowica poldek a dol zwykly z wypuklymi tlokami

jesli wiecie chociaz gdzie moge uzyskac takie informacje dajcie znac.
Dzieki
  
 
1. 0.6 mm z tego co wiem
2. Zawory ładnie obrobić-wypolerowć przejścia z trzonka w grzybek,wymienę zaworów na inne bym olał-za droga sprawa
Do tego polerka komór spalania,kanałów dolotowych i wylotowych wraz ze skorygowaniem przjśc w kolektory(są tam zazwyczaj spore uskoki).
  
 
O ile można polerować kanały wydechowe w głowicy to nie wolno polerować kanałów ssących. Należy to wykonać w ten sposób żeby były niewielkie wzdłużne rysy ( papierem 600tką robić ), przynajmniej w ten sposób była przygotowana głowica do sportu.
Przy okazji zajmij się kolektorem ssącym i "wypoleruj" go w ten sam sposób co kanały ssące w głowicy.
Należy skorygować kształt komory spalania, wszelkie ostre kanty należy usunąć poprzez ich zaokrąglenie.
Zawory wydechowe można zastosować z Poloneza GSi.





[ wiadomość edytowana przez: Koniu dnia 2004-02-05 06:51:31 ]
  
 
jak spolerujesz dolot na lustro to bedziesz mial problemy z odpalaniem...
  
 
Ja mam kompletnie spolerowaną głowicę i przy większych mrozach nie było większych problemów z odpaleniem. Jedyne problemy to takie, że autko dłużej trzeba było trzymać na ssaniu dopuki głowica temperatury nie nabrała. Bo inaczej dusił się strasznie bobek, ale potem...... miodzik
  
 
Jasin problemy z rozruchem zimnego silnika obszedł inaczej
  
 
Cytat:
2004-02-04 21:50:38, Poramancza pisze:
Mam do Was taka prosbe o porade
mam zanmiar zrobic tuning głowicy od poldka i zamontowac ja do kanta.



Idziesz w złym kierunku. Zazwyczaj postępuje się odwrotnie - głowica z fiatowskiego 115c do silnika polonezowskiego - jako początek tuningu W drugą strone to już nie bardzo.

Głowica fiatowska ma szersze kanały ssące - 32mm (polonez 28mm). Radziłbym Tobie zabrać się właśnie za fiatowską. Planowanie - 1mm, polerka zaworów papierem 120, później 800. Nie szlifuj tylko trzonka zaworu w miejscu styku z prowadnicą!
Do tego kolektor ssący starego typu (okrągły a nie kwadratowy).
  
 
moze sie orientujecie czy któres z zakladow zajmuja sie chromowaniem kanaaalow wydecowych?

czym zrobic najlepiej podtoczenia pod zawor ssacy w tlokach?


i czy warto chromowac pierscienie


  
 
aco do tych kanalow to maja 30mm anie 28 a poza tym komory spalania maja mniejsza pojemnosc.
  
 
Pierscienie możesz kupić chromowane w firmie bodajże Prima. Kanałów wydechowych nie oplaca się chromować, wogóle nie slyszałem żeby ktokolwiek cos takiego robił. Po prostu kanały wylotowe poleruje się na lustro.
Podebrać materiał na tłokach możesz np. dremelem, wiertarką z odpowiednią końcówką - kamien szlifierski.
  
 
koniu z tego co wiem to kanaly ssace poleruje sie na lustro
potem matowi ale w rysy poprzeczne a nie wzdluzne (krople paliwa rozbijaja sie o nie - efekt lepsze odparowanie )
ale moge sie mylic
  
 
Cytat:
2004-02-14 23:17:14, kania_ pisze:
koniu z tego co wiem to kanaly ssace poleruje sie na lustro
potem matowi ale w rysy poprzeczne a nie wzdluzne (krople paliwa rozbijaja sie o nie - efekt lepsze odparowanie )
ale moge sie mylic


Z tego co czytalem w mądrych artykułach to chyba włąsnie rysy wzdłużne, chyba że tamci sie myli zreszta to trrzeba przezcy na wąłsnej skórze
  
 
to rozne rzeczy czytamy ty mądre artykuły
ja mądre ksiazki, a prawda leży jak zwykle pośrodku
  
 
to jak juz tak sie wczuwacie to chciałbym sie jeszcze dowiedziec ile zwojow mam sie pozbyc z e sprezyn od trucka by bylo ok?

kola 13 tak by sie ladnie lekko schowały w nadkolach a zeby nie powłóczyc sankami po asfalcie
  
 
a co do rys na kanalach tombiorac pod uwage ze prawda po srodku rysy zrobie skosnie
  
 
Jak na moje 'oko' to 3 zwoje byłoby o.k.

Co do rys podczas polerowania - na 100% robi się poprzeczne
  
 
Rysy napewno poprzeczne do kierunku ruchu mieszanki w kanale.
  
 
Rysy oczywiście poprzeczne w kanałach ssacych A co do kanałów wylotowych to masz Koniu racje-na lustro,tyle,że gówno nam to da przy pozostawieniu seryjnego wydechu Plusem takiej akcji jest znaczne ograniczenie osadzania sie nagaru na ściankach kanałów wylotowych,a to zawsze coś.
Moje dłubanie przy głowicy (ech te godziny w piwnicy...) oraz małe modyfikacje gaźnika dały 13.5s/100km/h na silniku 115C.Ech to były czasy Jeśli polerujecie to nie zapomnijcie o komorach spalania i denkach tłokow - tam ma byc lustro!!!
I jeszcze jedno - Koniu,dremelem strugać tłoki?hmmm...
  
 
Z tego co się dowiedziałem to kanały ssące w rajdowych głowicach w silnikach 1500 były robione w ten sposób że rysy były wzdłużnie.
Guy-Croft natmoast poleca rysy poprzeczne...

Co do nacięć na tłokach to ja bym to robił dremelem albo wiertarką ( najlepiej z możliwością regulowania obrotów )...

PS Słyszał ktoś o utwardzaniu zaworów bo ich 'ukształtowaniu' ?
  
 
ile mam obciac sprezynyn od trucka?