Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() kaovietz F&F Sympatyk PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-02-05 00:23:29 1. 0.6 mm z tego co wiem
2. Zawory ładnie obrobić-wypolerowć przejścia z trzonka w grzybek,wymienę zaworów na inne bym olał-za droga sprawa Do tego polerka komór spalania,kanałów dolotowych i wylotowych wraz ze skorygowaniem przjśc w kolektory(są tam zazwyczaj spore uskoki). |
![]() Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2004-02-05 06:49:57 O ile można polerować kanały wydechowe w głowicy to nie wolno polerować kanałów ssących. Należy to wykonać w ten sposób żeby były niewielkie wzdłużne rysy ( papierem 600tką robić ), przynajmniej w ten sposób była przygotowana głowica do sportu.
Przy okazji zajmij się kolektorem ssącym i "wypoleruj" go w ten sam sposób co kanały ssące w głowicy. Należy skorygować kształt komory spalania, wszelkie ostre kanty należy usunąć poprzez ich zaokrąglenie. Zawory wydechowe można zastosować z Poloneza GSi. [ wiadomość edytowana przez: Koniu dnia 2004-02-05 06:51:31 ] |
ArF Warszawa | 2004-02-05 12:26:05 jak spolerujesz dolot na lustro to bedziesz mial problemy z odpalaniem... |
![]() simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2004-02-05 18:16:56 Ja mam kompletnie spolerowaną głowicę i przy większych mrozach nie było większych problemów z odpaleniem. Jedyne problemy to takie, że autko dłużej trzeba było trzymać na ssaniu dopuki głowica temperatury nie nabrała. Bo inaczej dusił się strasznie bobek, ale potem...... miodzik ![]() |
![]() Krzemowy Fiat 126 Skoczów | 2004-02-05 22:11:57 Jasin problemy z rozruchem zimnego silnika obszedł inaczej ![]() |
![]() Remias Fiat 125, Ford F-150 Poznań | 2004-02-05 22:17:44
Idziesz w złym kierunku. Zazwyczaj postępuje się odwrotnie - głowica z fiatowskiego 115c do silnika polonezowskiego - jako początek tuningu ![]() Głowica fiatowska ma szersze kanały ssące - 32mm (polonez 28mm). Radziłbym Tobie zabrać się właśnie za fiatowską. Planowanie - 1mm, polerka zaworów papierem 120, później 800. Nie szlifuj tylko trzonka zaworu w miejscu styku z prowadnicą! Do tego kolektor ssący starego typu (okrągły a nie kwadratowy). |
![]() Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2004-02-12 13:37:17 aco do tych kanalow to maja 30mm anie 28 a poza tym komory spalania maja mniejsza pojemnosc. |
![]() Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2004-02-12 18:14:52 Pierscienie możesz kupić chromowane w firmie bodajże Prima. Kanałów wydechowych nie oplaca się chromować, wogóle nie slyszałem żeby ktokolwiek cos takiego robił. Po prostu kanały wylotowe poleruje się na lustro.
Podebrać materiał na tłokach możesz np. dremelem, wiertarką z odpowiednią końcówką - kamien szlifierski. |
![]() kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2004-02-14 23:17:14 koniu z tego co wiem to kanaly ssace poleruje sie na lustro
potem matowi ale w rysy poprzeczne a nie wzdluzne (krople paliwa rozbijaja sie o nie - efekt lepsze odparowanie ) ale moge sie mylic ![]() |
![]() kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2004-02-15 00:04:48 to rozne rzeczy czytamy ty mądre artykuły
ja mądre ksiazki, a prawda leży jak zwykle pośrodku ![]() ![]() ![]() |
![]() Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2004-02-17 20:54:26 to jak juz tak sie wczuwacie to chciałbym sie jeszcze dowiedziec ile zwojow mam sie pozbyc z e sprezyn od trucka by bylo ok?
kola 13 tak by sie ladnie lekko schowały w nadkolach a zeby nie powłóczyc sankami po asfalcie |
![]() Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2004-02-17 20:54:56 a co do rys na kanalach tombiorac pod uwage ze prawda po srodku rysy zrobie skosnie ![]() |
![]() Remias Fiat 125, Ford F-150 Poznań | 2004-02-17 22:07:02 Jak na moje 'oko' to 3 zwoje byłoby o.k.
Co do rys podczas polerowania - na 100% robi się poprzeczne |
![]() simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2004-02-17 22:51:29 Rysy napewno poprzeczne do kierunku ruchu mieszanki w kanale. ![]() |
![]() kaovietz F&F Sympatyk PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-02-18 02:18:15 Rysy oczywiście poprzeczne w kanałach ssacych ![]() ![]() Moje dłubanie przy głowicy (ech te godziny w piwnicy...) oraz małe modyfikacje gaźnika dały 13.5s/100km/h na silniku 115C.Ech to były czasy ![]() I jeszcze jedno - Koniu,dremelem strugać tłoki?hmmm... ![]() |
![]() Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2004-02-18 19:41:18 Z tego co się dowiedziałem to kanały ssące w rajdowych głowicach w silnikach 1500 były robione w ten sposób że rysy były wzdłużnie.
Guy-Croft natmoast poleca rysy poprzeczne... Co do nacięć na tłokach to ja bym to robił dremelem albo wiertarką ( najlepiej z możliwością regulowania obrotów ![]() PS Słyszał ktoś o utwardzaniu zaworów bo ich 'ukształtowaniu' ? |
![]() Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2004-02-18 21:27:56 ile mam obciac sprezynyn od trucka?
|