| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
promil2106 ŁADZIARZ Lada 2106 krakow | 2005-08-06 13:03:18 Witam wszystkich klubowiczow, mam pytanie czy ktos wie jakim momentem dokreca sie glowice cylindrow w silniku 1500? bo w jednej ksiazce co mam to pisze ze wstepne dokrecanie 1,5 kgm a ostateczne 3.8 kgm a drugiej pisze ze glowice trzeba dokrecic momentem 11,5 kgm ?? i nie wiem jak mam byc w koncu bo jest drobna roznica miedzu 3.8 a 11.5 prosilbym o szybka odpowiedz bo chce w koncu zlozyc ladziane do kupy i cos pojedzic ![]() |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2005-08-06 14:23:50 1szy etap dokręcania 4 daN m
2gi etap dokręcania 11,5 daN m Oczywiście pamiętaj o kolejności dokręcania każdej sruby. |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2005-08-06 14:28:52 Faktycznie w Jeznackim piszą, ze najpierw 1,5 a ostatecznie 3,8 kGm). Niech sprawdzę w jeszcze jednym źródle i zweryfikuję.
No to sprawdziłem co piszą w 3cim źródle: "Śruby mocujące głowicę należy dokręcać w określonej kolejności (rys. 2.16a) dwukrotnie: najpierw momentem 33,3...41,2 N • m, a następnie momentem 96...118,6 N•m. W silnikach 2101 i 2103 należy, po dwukrotnym dokręceniu wszystkich śrub, dodatkowo dokręcić śrubę 11 momentem 31,4...39,2 N • m." [ wiadomość edytowana przez: Leszek_Gdynia dnia 2005-08-06 14:34:41 ] |
promil2106 ŁADZIARZ Lada 2106 krakow | 2005-08-07 01:34:37 Dzieki za info, pytalem kumpla i on tez podal mi te dane z 11,5 na dokrecanie ostateczne, nie wiem tylko czemu wlasnie w nieznackim pisze ze ma byc 3,8, wydawalo mi sie to troszke za malo jak na glowice zlozylem wszystko do kupy i jak na razie dziala zobaczymy co bedzie pozniej
|
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2005-08-07 06:23:01 Promil, a nie zauważyłeś że dane dotyczące momentu dokręcania w różnych żródłach są podane w różnych jednostkach? |
profil-usunięty SYMPATYCZNY GOŚĆ | 2005-08-12 20:26:17 Witam.
Czy jest jakis trik przy odkrecaniu glowicy?? Jest tam 10 srub na klucz 19 i za cholere nie idzie ich ruszyc a probowalem juz wielu metod. |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2005-08-15 12:53:54 Bezmyślne dokręcanie śruby powoduje coś co niektórzy mechanicy uznawali za niemożliwe: przeciągnięcie śruby i niemożność dokręcenia głowicy. Tym samym mamy zagwarantowane przedmuchanie uszczelki po kilkuset kilometrach. Sam to przeżyłem ... Od innego mechanika dowiedziałem się, że niektóre firmy uważaja śruby do mocowania głowicy za jednorazowe. On sam zalecił mi kupienie nowego kompletu , bo wszystkie używane były niestety trochę porozciągane. Jak się chce coś zrobić porządnie i z gwarancją , że będzie działało dłużej to nie ma innego wyjścia. Śruba w Skorpionie to ok. 3 PLN.
Co do momentu przykręcania, to w wysilonych silnikach na dobrej uszczelce można trochę mocniej przykręcić np. 12,5 daN m i w trzech etapach , a nie dwóch. Mocniejsze przykręcanie może też uszkodzić gwint w bloku. A w planowanych głowicach trzeba uważać, żeby śruba nie była za długa!!! Problem rozwiążą podkładki. |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2006-01-12 17:21:01 Planowanie nie zawsze znaczy szlifowanie np. 1-2mm, a tylko wyrównanie płaszczycny głowicy, w celu wyronania wszelkich nierownosci.
ZAX polecał zakład w Ponianiu, ktory zajmuje sie silnikami, a jemu samemu przygotowywali caly silnik. |
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Warszawa | 2006-01-12 20:18:11 Na Krasnobrodzkiej (Bródno) planują standardowo każdą głowicę 0,2mm (jest to zupełnie wystarczające). Jeżeli chcesz więcej lub istnieje taka potrzeba, planują więcej.
Niektórzy uważają, że w takich autach jak nasze, nie jest to konieczne. Niezbędne jest natomiast planowanie głowicy w nowoczesnych autach, gdzie śruby naprawdę trzeba przykręcać bardzo precyzyjnie. W Ladzie można przykręcić mocno, ale z wyczuciem i też będzie grało. Pozdro |
dobry SYMPATYCZNY GOŚĆ ALFA ROMEO 156 SW 2, ... Łódź | 2006-01-13 00:50:03 jako mechanik to powiem tylko tyle że takiej lipy jak założenie głowicy bez planowania bym się nie podioł i w życiu bym się na to nie zgodził. nie ma takiej opcji żeby przy odkręcaniu czy też przy jakimś tam przebiegu się lekko nie zwichrowała ale jeśli lubicie robić dwa razy tą samą robote to prosze bardzo zakładajcie bez planowania, tylko się nie zdziwcie że potem gdzieś jakiś płyn leci z pod uszczelki albo wydmucha uszczelkę po 1000km |
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Warszawa | 2006-01-13 11:41:25 Nie jestem mechanikiem z wykształcenia i zawodu. Autami zajmuję się wyłącznie hobbistycznie w wolnym czasie.
Jeżeli kogoś stać na regeneracje głowicy i planowanie, to jest to jak najbardziej wskazane. Do warsztatu zaglądam tylko i wyłącznie jak trzeba zbieżność i geometrię ustawić. |
arii82 MEGA ŁADZIARZ jest ETA była 21100/ ... Chełm/Kulik | 2008-09-02 19:33:44 Mam zamiar odświeżyć trochę głowice tj wymienić gniazda zaworowe zawory uszczelniacze. Na co jeszcze zwrócić uwagę??
Dex ty chyba robiłeś głowicę w swojej Samarce może coś podpowiesz?? a może by ją tak troszkę podłubać? |
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2008-09-02 19:43:18 Arii, nie żartuj że musisz już wymieniać gniazda zaworowe???? W 10-letnim aucie????? |
arii82 MEGA ŁADZIARZ jest ETA była 21100/ ... Chełm/Kulik | 2008-09-02 19:55:11
nie powiedziałem że muszę, po rozebraniu się oceni, ale myślę ze uszczelniacze się już kłaniają przynajmniej mi się tak wydaje, niby oleju nie bierze ale czuć w spalinach tak jakby przepalony olej, a co do gniazd, to wiem ze przy ostatniej regulacji poszły dość cienkie płytki więc... domniemam że to wina poprzedniego właściciela który jeździł bez regulacji zaworów |