MotoNews.pl
  

Kilka problemów z LPG II generacją w Z16XE, pytanie do FACHO

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Do napisania tego postu skłoniła mnie dzisiejsza wizyta w firmie BKZ, podobno najlepszych gazowników w Krakowie. Opisałem im moje problemy i głównym remedium, jakie mi polecili na wszystko było "to się nie da wyregulować, trzeba założyć sekwencję". Zastanawiam się czy mieli rację, więc na wstępie chciałem zaznaczyć, że bardzo cenię wolę niesienia pomocy, ale chciałbym usłyszeć rzeczową odpowiedź od jakiegoś Wielkiego-Muchacho-Co-Od-100-Lat-Siedzi-W-LPG i założył więcej instalacji, niż Casanova miał kochanek. Byłbym wdzięczny za powstrzymanie się od odpowiedzi w stylu "Nie da się, bo kuzyn szwagra z Psiej Wólki znał kiedyś mechanika i stryjek tego mechanika powiedział, że się nie da"

Instalacja:
II generacja, AL-700 z emulatorem lambdy i OBD
Silnik: Z16XE na sterowniku Multec, przepustnica elektroniczna

A teraz pytania:
1. Po "przygazowaniu" na LPG np. na światłach obroty spadają na chwilę do ok 300/min, autko całe drży, po czym wracają do normalnych 600.
2. Po jeździe na LPG jak odpalam auto to za pierwszym razem zaskakuje na chwilę i gaśnie, przy drugim odpaleniu już jest ok. Przy jeździe i zgaszeniu auta na benzynie problem nie występuje. Wiem, że to może być kwestia emulacji lambdy, ale nie znam się na tym a jeszcze nie znalazłem zakładu, który wiedziałby jak to ustwaić.
3. Czy da się wyregulować LPG 2 gen. tak, żeby rura dolotowa powietrza nie musiała być zdjęta z puszki filtra. Tzn. wiem, że się da, tylko czy jest tu ktoś kto wie jak to zrobić.

Z góry dzięki za rzeczową i konkretną pomoc
  
 
Cytat:
2008-09-15 15:17:25, mb_asasello pisze:
2. Po jeździe na LPG jak odpalam auto to za pierwszym razem zaskakuje na chwilę i gaśnie, przy drugim odpaleniu już jest ok. Przy jeździe i zgaszeniu auta na benzynie problem nie występuje. Wiem, że to może być kwestia emulacji lambdy, ale nie znam się na tym a jeszcze nie znalazłem zakładu, który wiedziałby jak to ustwaić.



Mam podobny problem z tym że u mnie po jeździe na gazie auto ciężko odpala - trzeba długo kręcić żeby odpaliło gdy jeżdżę na benzynie jest wszystko cacy. Jak auto po jeździe postoi parę godzin to też jest cacy, eksperymentalnie próbowałem już wszystkich możliwych ustawień emulacji lambdy i nic nie pomogło:/

Cytat:
3. Czy da się wyregulować LPG 2 gen. tak, żeby rura dolotowa powietrza nie musiała być zdjęta z puszki filtra. Tzn. wiem, że się da, tylko czy jest tu ktoś kto wie jak to zrobić. Z góry dzięki za rzeczową i konkretną pomoc



Dolot musi być przerobiony w taki sposób aby w czasie jazdy siła pędu nie tłoczyła powietrza do dolotu, II Generacja wymaga podciśnienia w dolocie powietrza i niestety nie da się nic z tym zrobić. Oczywiście nie musi to być zrobione po przez zdjęcie rury z puszki filtra, ale na pewno chwyt powietrza z przodu samochodu musi być odłączony

Pozdro
  
 
b. mozliwe,ze popuszcza ci reduktor lub gaz zostaje w układzie dolotowym silnika. zastosuj start petrol. to jest dodatkowy zawór zamykajacy dolot gazu do mixera . otwiera sie dopiero po przejściu pracy silnika na gaz.
  
 
Cytat:
2008-09-17 08:19:40, croma1 pisze:
b. mozliwe,ze popuszcza ci reduktor lub gaz zostaje w układzie dolotowym silnika. zastosuj start petrol. to jest dodatkowy zawór zamykajacy dolot gazu do mixera . otwiera sie dopiero po przejściu pracy silnika na gaz.



Jedynym rozsądnym wyjaśnieniem tej sytuacji jest to że gaz zostaje w dolocie i w momencie próby odpalenia na benzynie robi się za bogato:/

Jak rozumiem ten zawór stosuje się miedzy mikserem a atturatorem?

Ale w instalkach IIGen w momencie włączenia zapłonu przed przełączeniem się samochodu na gaz, atturator jest zamknięty więc można powiedzieć że spełnia tą samą funkcje... czy może się mylę?

Przewód miedzy mikserem a atturatorem mam naprawdę krótki 3cm więc za wiele gazu się tam nie zostaje...

Pozdro

[ wiadomość edytowana przez: mackol dnia 2008-09-17 18:21:25 ]
  
 



w tej instalacji attator pozostaje w pozycji w której stracił sterowanie. jedynie w Landi - Renzo i :Landi jest zamykany.
Cytat:
2008-09-17 18:11:03, mackol pisze:
Jedynym rozsądnym wyjaśnieniem tej sytuacji jest to że gaz zostaje w dolocie i w momencie próby odpalenia na benzynie robi się za bogato:/ Jak rozumiem ten zawór stosuje się miedzy mikserem a atturatorem? Ale w instalkach IIGen w momencie włączenia zapłonu przed przełączeniem się samochodu na gaz, atturator jest zamknięty więc można powiedzieć że spełnia tą samą funkcje... czy może się mylę? Przewód miedzy mikserem a atturatorem mam naprawdę krótki 3cm więc za wiele gazu się tam nie zostaje... Pozdro [ wiadomość edytowana przez: mackol dnia 2008-09-17 18:21:25 ]

  
 
Cytat:
2008-09-17 19:11:24, croma1 pisze:
w tej instalacji attator pozostaje w pozycji w której stracił sterowanie. jedynie w Landi - Renzo i :Landi jest zamykany.



Dzięki wielki odżyła we mnie nadzieja że w końcu rozwiąże problem z odpalaniem:]

Problem tylko w tym że nie wiem gdzie to cudo kupić :/ na allegro niema, u rybackiego niema....

  
 
Zadzwoń do siedziby landi-renzo polska ,oni to mają w ofercie i jest to naprawde bardzo fajna rzecz .
  
 
Ok już znalazłem sklep internetowy w którym można to kupić

W które miejsce to podłączyć?
Zapewne gdzieś do kompa albo w jakiś punkt w którym podawane jest napięcie w momencie uruchomienia się LPG
  
 
Między silnikiem krokowym a mikserem ,a napięcie z cewki gazowej lub z reduktora albo z filterka gazowego.