Aparat indukcyjny w 2107 1.3 z Poloneza :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Po dzisiejszej nocy zainspirowany modyfikacja układu zapłonowego wpadłem na pomysł że zastapie standardowy aparat zapłonowy w moim silniczku takim bez stykowym indukcyjnym z poloneza.
Zauważyłem ze główny WAŁEK aparatu z Lady pasuje do obudowy aparatu poloneza pod wzgledem srednicy,a takze elementów znajdujacych sie na nim(jak taki krzyz z koncami wygietymi do góry) Ale wychodzi na to ze jest zadługi, jednak nie trzeba bedzie go skracac,ani go przerabiac. Poszedłem w druga strone i zamierzam wydłuzyc odpowiednio całą obudowe przy pomocy obudowy od standardowego aparatu z 2107. bo jest różnica w otworach w bloku na aparat gdyz w Ladzie jest szerszy, ale za to gdy sie obetnie na odpowiedniej długosci obudowe z Łady to pasuje srednicą do konca apartu Poloneza która trafia do bloku(musze teraz miejsce ciecia wyrównac i skrócić odpowiednio na tokarce aby) Nalezy dorobic odpowiednia tuleje łączącą obydwa elementy i aparat byłby gotowy
Jak narazie w całej tej układance brakuje mi tylko modułu (prawdopodobnie APE 05) i kopułki na aparat. Cewke mam odpowiednią.
A teraz 3 fotki:
Tutaj już z ładowskim wałkiem



Miejsce Cięcia Ładowskiego aparatu (ok 0,5 cm wyzej na zapas)



Dopasowywanie jednego i drugiego


Jade zaraz do tokarza zeby tulejke dorobic i skrócic to co uciełem, a takze szukac modułu
Czekam na opinie mojego projektu.
  
 
Cytat:
2008-09-09 10:28:21, sylwesterpl pisze:
.... Poszedłem w druga strone i zamierzam wydłuzyc odpowiednio całą obudowe przy pomocy obudowy od standardowego aparatu z 2107. ...


I będziesz musiał wyciąć dziure w masce aby się zmieściło Pewny nie jestem, ale sprawdx to.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
A nie lepiej wziąc aparat od Niwy???? Tam w nowszych modelach był zdaje się aparat bezstykowy. Jedynie co trzeba było zrobic to dodac 7 mm dystans bo ośka aparatu od 1700 jest o te parę mm dłuższa od aparatu pochodzącego z 1300.
  
 
lepiej skrócić wałek . prościej niż wydłużać obudowę
  
 
Cytat:
I będziesz musiał wyciąć dziure w masce aby się zmieściło


No własnie nie bede musiał maski ciąć
Chodzi o to ze aparat z poldka jest o wiele krótszy niz ładowski i ma weższa srednice w miejscu gdzie wchodzi w blok(na 3 foto), natomiast wewnętrzny otwór na wałek jest taki sam jak w Ładzie. No i wałek Ładowski jest tez dłuzszy od polenzowskiego dlatego robiłem ciecie i dolna czesc tego z ładowskiego połacze z całoscia poldka przy pomocy 40mm rurki w która te oba konce wejda,tak ze łaczenie które akurat widac na 3 fotce bedzie w srodku niej, co daje mi ze bedzie osiowosc pomiedzy jednym a drugim. Najwazniejsze to równe powierzchnie na łaczeniach.
  
 
no i aparat poldka jest wielokrotnie tańszy i łatwiejszy do dostania niż ładowski.
  
 
Prace nad aparatem zapłonowym wstrzymałem na drugi dzien jak zaczełem Ale nie zrezygnowałem z modyfikacji układu zapłonowego. Dzis doczekałem sie paczki na którą czekałem od tygodnia. Był w niej moduł UNITRA GL-200, który to już jest zamontowany w Ładnej (i wymieniona cewka na taką o oznaczeniu 4226). Pojezdze troche i zobacze czy cos to da