Uszczelka pod głowicę do zeteca

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich. podobno uszczelka pod głowię do zeteca ( 1.6; 16 V; 90KM ) ma inne właściwości niż standartowe uszczelki i dlatego jest dużo droższa. Może ktoś opdowiedzieć na czym te właściwości polegają i ile może kosztować dobra uszczelka ? i druga sprawa: zaprzyjaźniony mechanik zauważył na jednym tłoku kropelki wody. gwint świecy był mokry, ale stwierdził że na tym można jakiś czas pojeździć tylko uważać żeby nie przegrzać silnnika. podobno jak woda nie idzie do cylindra tylko na zewnątrz do rury wydechowej to mniejszy problem. czy to prawda ? pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź bo autko na razie uziemione.
  
 
dobra uszczelka kosztuje około 70-80zł
nie różni się niczym w zetecu od innych normalnych uszczelek

a mechanika co Ci mówi że można jeździć z wypaloną czy wydmuchaną uszczelką głowicy zmień jak najszybciej
  
 
"mniejszy problem" ??? Co to wogóle za mechanik??? Dobrze Ci radzę - wymień uszczelkę zanim będzie za późno... O ile już nie jest - bo jak taki mechanik Ci doradza, to.....
  
 
o ile uszczelka przepuszcza wode do cylindrow to przewody od chlodnicy beda twarde od cisnienia w cilindrach(bo jest wieksze) natomiast kropelki wody moga sie brac od pracy metalu (cieplo zimno) najlepiej sprawdzic cisnienie na garach to bedzie wiadomo oraz kolor plynow
  
 
podlacze sie do tematu zeby nie tworzyc nowego...
Mam maly wyciek z pod uszczelki zaworow (1.8 16v 105 kucy) wymienialem juz drugi raz ta uszczelke i znowu ja popsulo w tym samym miejscu (na wglebieniu na wysokosci cewki zaplonowej)
lekko wycieka tamtedy olej i leci na skrzynie biegow... ale to pomijam.
Jakis czas temu padl mi termowlacznik i wentylator nie zadzialal... Zdarzylem zgasic samochod gdy wskazowka byla na pograniczu konca skali normal a czerwonego pola.. po tym incydencie zauwazylem ze zniknelo troche oleju a cewka zaplonowa jest lekko tlusta.. Od temtego czasu na skrzyni znalazlo sie wiecej oleju. Przed wczoraj wycieralem skrzynie zeby zobaczyc jak mocno na nia leci, i dzisiaj zauwazylem ze leci mocniej niz zwykle. Nie sprawdzilem poziomu oleju bo zanim zajrzalem pod maske to jezdzilem autem.
Zastanawiam sie czy to leci z pod pokrywy zaworow czy moze uszczelka pod glowcia padla? Nie moge odkrecic cewki zaplonowej i zobaczyc dokladnie skad to leci. Jakies sugestie Panowie?
  
 
Kolego jax62 , jak rzeczywiscie zdecydujesz sie zmienic mechanika to zapraszam do siebie, do Chorzowa, nie masz daleko! W podpisie masz wszystkie namiary gg i tel do mnie!
Jak cos to zapraszam! Pozdrowionka
  
 
A ja się podepnę i spytam, czy przy wymianie uszczelki pod głowicą przy przebiegu 190 kkm konieczne jest planowanie głowicy?
  
 
Cytat:
2008-09-18 16:51:30, przemek_81 pisze:
A ja się podepnę i spytam, czy przy wymianie uszczelki pod głowicą przy przebiegu 190 kkm konieczne jest planowanie głowicy?



Przydało by się ją z Planować koszta nie są wielkie rzędu 100/150zł


Cytat:
jax62 .... Tak Seryjnie żadnym Autem które ma uszczelkę pod głowicą walniętą nie należy się poruszać

mam Pytanko czy posiadasz LPG w tym Aucie

  
 
a na moje pytanie to nikt nie zna odpowiedzi? :/
  
 
Cytat:
2008-09-18 22:57:08, vek1986 pisze:
a na moje pytanie to nikt nie zna odpowiedzi? :/



vek, w Twoim przypadku moglo byc tak,ze silnik przez czas jakis pracowal w wyzszej temperaturze, w zwiazku z czym olej byl rzadszy wiec wycieklo go wiecej. moglo to tez spotegowac uszkodzenie tej uszczeki pod pokrywą zaworów. gdyby poleciala Ci uszczelka pod glowica to mialbys jeszcze szereg innych zaklocen pracy silnika. sprobuj zdiagnozowac dlaczego wywala Ci olej ciagle w tym miejscu - na pewno dobrze dociagales szpilki od pokrywy?

Przemek - nie zawsze trzeba planowac, to sie okaze po zdjeciu glowicy czy trzeba czynie. Natomiast zawsze trzeba dac nowe szpilki. pzdr

[ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2008-09-19 09:23:56 ]
  
 
Głowice trzeba planować przy uszkodzeniu uszczelki. Nie zawsze, ale zdarza się, że trzeba oddać tez blok/kadłub silnika do planowania powierzchni styk głowicy z blokiem. Potem trzeba obliczyć stopień sprężania i wybrać odpowiednia uszczelkę (odpowiednia grubość).
  
 
Cytat:
Przemek - nie zawsze trzeba planowac, to sie okaze po zdjeciu glowicy czy trzeba czynie. Natomiast zawsze trzeba dac nowe szpilki. pzdr


dziwne czytałem ostatnio z 2 razy ksiazke od zeteca i pisało ze sróby od głowicy są 3 krotnego użycia
jak to jest?/
zrobie scana jak będe w poniedziałek nw domu i wżuce na forum
  
 
Cytat:
2008-09-20 12:27:55, arekturbo pisze:
dziwne czytałem ostatnio z 2 razy ksiazke od zeteca i pisało ze sróby od głowicy są 3 krotnego użycia jak to jest?/ zrobie scana jak będe w poniedziałek nw domu i wżuce na forum



może i tak, ale po co ryzykować urwania ...