Pompa wody 2.5 td

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam !

Prośba do kolegów o wytłumaczenie - nie bardzo łapie ile jest pomp wody w tym silniku jedna ??? Na allegro juz odrazu wyskakują dwie mam coś pod zbiornikiem wyrównawczym taka plastikowa czarna a na allegro jeszcze pokazują całą metalową. Drugie pytanie czy w tych silnikach przy zmianie rozrządu trzeba zmienic pompe wody ???
  
 
Dwie. jedna w bloku silnika napędzana paskiem a druga elektryczna pod zbiornikiem wyrównawczym zwana pompą wspomagania układu chłodzenia
  
 
Padł ci łańcuch że wymieniasz czy naciągnął się??????????? bo nie kumam -to nie pasek że co 80-100 tys się wymienia
  
 
Cytat:
2008-07-29 22:41:14, michals24 pisze:
Padł ci łańcuch że wymieniasz czy naciągnął się??????????? bo nie kumam -to nie pasek że co 80-100 tys się wymienia


No tak, tylko, że 95% TD ma przebieg licznikowy 150-200k .
A prawdziwy to pewnie x3 lub x4...
A łańcuch w X25DT to nie jest to co np. C30NE (dwurzędowy, nie do zarżnięcia )
Mi się kiedyś urwał w TD i była kupa zabawy...
Lepiej zmienić i mieć spokój, albo jeszcze lepiej - zmienić omegę na benzynową...
wiem, zaraz zostanę zlinczowany przez Fan Club TD
  
 
W sumie tak. Cholera wie co poprzedni właściciel robił. Ale to chyba duży koszt- choć mniejszy niż naprawa silnika ja mam na liczniku około 300 tkm i jest ok wydaje mi się że nikt nie zmieniał go a i ja nie mam zamiaru. Pali na dyg na ciepłym i zimnym nie ma żadnych urządzeń oszukujących coś tam żeby na ciepło odpalał nie tłucze sie to myśle że nie ma po co iść w koszty. A co do benzyny w omie to śmigałem takową 5 latek i jako kolejną wybrałem w dieslu .
  
 
Cytat:
2008-07-29 22:41:14, michals24 pisze:
Padł ci łańcuch że wymieniasz czy naciągnął się??????????? bo nie kumam -to nie pasek że co 80-100 tys się wymienia



Nie nie wymieniam wszystko jest oki, pytam tak z ciekawości.
Rozrząd robiłem przy 157 tyś to był stan licznika jak zjechała z niemiec, z tego co pamietam to był wyciągniety a przebieg to lipa wiadomo, przy takim przebiegu rozrząd na łancuszkach powinien być w stanie bardzo dobrym a niestety nie był. Pytam bo ni cholery nie zwróciłem w tedy uwage na pompe wody i wydaje mi sie że nie była zmieniana a powinna być ??? jest taka zasada nawet jak jest dobra ???
  
 
Jak jest ok tzn. nie wydaje dziwnych dźwięków nie leje i auto trzyma dobrą temp. to bym nie ruszał- może inni będą mieć odmienne zdanie ale ja właśnie tak robię. Nie ma co na siłę szukać dziury w całym. W
  
 
kiedy się włącza ta pompa obiegu wtórnego przy jakiej temperaturze jak sprawdzic czy jest dobra ?
  
 
Pompa wody napędzana jest paskiem klinowym, a nie łańcuchem i z rozrzadem nie ma nic wspólnego. Co do tej elektrycznej to już było omawiane - o ile pamiętam to włącza się przy 95st.
  
 
Pompa wody napędzana jest paskiem klinowym, a nie łańcuchem i z rozrzadem nie ma nic wspólnego. Co do tej elektrycznej to już było omawiane - o ile pamiętam to włącza się przy 95st.
  
 
A tak przy okazji czy ta elektryczna jest taka sama w 2,5 td co w 2,5 dti? chodzi mi o tą wtyczkę. Pytam bo przymierzam się do jej wymiany bo cieknie już od roku i powoli zbierają mi się chęci na wymianę pewnie to jeszcze z rok potrwa ale przynajmniej kupie tą pompkę będzie jeździć w bagażniku
  
 
Trochę odgrzeję temat - postanowiłem zmienić pompę wody. W obiegu handlowym są dwa rodzaje z metalowym wiatrakiem np Hepu p462 i plastikowym. Którą koledzy by bardziej polecali ???. Ja szukając w necie tu i tam wyczytałem że te plastikowe pękały a metalowe nie i mają zmieniony kont łopatek co podobno daje większy przepływ wody przez cały układ. Czy ktoś ma taką metalową pompę i może to potwierdzić ???
  
 
ja zmieniłem kiedyś na metalowa, różnicy nie było