Wymiana silenbloków w belce?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie pytanie czy ktoś z forumowiczów wymieniał sam owe tuleje w belce? jeśli tak to proszę o poradę jak się to robi bo patrzę na ściągę a tam potrzeba jakiegoś przyrządu? może ktoś owe urządzenie zrobił sam?czekam na sugestię i porady
  
 
do porad sie nie zaglada ?

ja niedlugo tez bede wymienial, ale mysle ze cos sie uda wykombinowac


[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2008-10-01 22:23:51 ]
  
 
Nie żebym się spierał z autorem porady, ale można to zrobić "prościej". Bez odkręcania amortyzatorów oraz rozłączaniem przewodów hamulcowych. Oczywiście w mojej wersji całość wykonujemy z kanału pod autem. Odkręcamy dwie śruby przechodzące przez tuleje metalowo-gumowe - belka będzie wisieć na amortyzatorach. Stare tuleje wystarczy uderzyć młotkiem powinny wyskoczyć bez problemu. Dalej wypadałoby oczyścić siedlisko tulei i solidnie przesmarować. (dowolny smar) A teraz najważniejsza sprawa, musimy sobie wcześniej przygotować. Pręt cało-gwintowy np. fi 12mm (ok. 20 cm), dwie nakrętki na ten pręt, podkładkę o średnicy zbliżonej do średnicy tulei oraz kawałek (10cm) grubego płaskownika z nawierconym po środku otworem. I teraz tak nakręcamy nakrętkę na koniec pręta, nakładamy podkładkę potem tuleje. Taki "zestaw" przekładamy przez siedlisko tulei, następnie płaskownik i drugą nakrętkę. Płaskownik opieramy na siedlisku i kręcimy nakrętką aż tuleja zostanie wciągnięta na miejsce. W końcowej fazie trzeba dobić tuleje młotkiem przez kawałek twardego drewna.
  
 
witam
wymieniałem takowe we wrześniu br. opisany sposób jest w zupełności poprawny. nie potrzeba rzadnego specjalnego przyrządu. po odkręceniu śrub tuleji belka wisi na amorkach i bez problemu można zabrać sie za wymianę tuleji. pręt fi 12 jest ideany. ja wyjąłem stare tuleje rozpychając je na zewnątrz za pomoca pręta gwintowanego o długości ok 1m kawałka rurki no i nakrętek z podkładkami. zakładanie nowych w taki sposób jak opisał kolega z tym że w końcowej fazie nie dobijałem młotkiem tyłko załozyłem pierścień ze starego łozyska o średnicy zbliżonej do siedziska tuleji tak aby przeciągnąc tuleje o około 10 mm, same wskakuja w siedzisko jak należy. pamiętać należy aby śruby tuleji dokręcać doopiero po opuszczeniu auta na koła aby nie pozrywało silenbloków w trakcie jazdy.
pozdrawiam i życze powodzenia