Omega A, czujnik temperatury cieczy chłodzącej (do CU)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.

Mam problemik z czujnikiem temperaturki (tak mi się wydaje).
Może ktoś z Was przerabiał temat.

wartości oporów czujnika:

~90 st. C 221 ohm (TIS podaje ~300 k ohm)
~70 st. C 367 ohm
~45 st. C 1005 ohm
~18 st. C 2890 ohm (TIS podaje ~1300 ohm dla 15 st. C)

Czujnik padł. Co o tym sądzicie?
  
 
witam,

Jeśli czujnik padł to musisz mieć problemy z odpalaniem zimnego silnika (standardowa usterka w tym wypadku). Autko odpala i bez gazu gaśnie, dopiero po ok. minucie jest OK. Co do wartości oporów to się nieorientuję. Jeśli występują u Ciebie ww objawy to zmień czujnik. W zeszłym roku zapłaciłem za niego 16zł.

pozdr.
  
 
Właśnie mi się coś takiego pojawiło.
Gaśnie po odpaleniu (pracuje jakieś 5 sek i gaśnie).
Tak też sądzę, że czujnik, dlatego mierzyłem rezystancję.

Jutro kupuję w następną sobotę montuję. Później dam znać
czy się coś zmieniło.

  
 
Czujnik kupiony całe 28 zł...
Dzisiaj montuję. Jutro dam znać czy po nocnym przestoju
coś się zmieniło w sprawie odpalania.
  
 
Czujnik wymieniony.

Problem z gaśnięciem po odpaleniu nie został zlikwidowany...

Trzeba przyznać, że równiej pracuje na zimnym silniku.
  
 
Witam.

Miałem ten sam problem w swojej "Laluni".
Również po odpaleniu silnik pracował przez parę sekund i gasł z tym, że zależało to od temperatury otoczenia - najpierw tylko przy ok. 8-13 st. C, a z biegiem czasu w każdej temperaturze. (po ponownym odpaleniu pracował bez zarzutu).
Przyczyna - nie chciałbym czegoś wykrakać, ale: ... fatalny stan techniczny silnika.
Po remoncie kapitalnym, jak ręką odjął.
  
 
Nie sądzę, silniczek bzyczy jak zawsze. Poleci jeszcze 220 na LPG.
Wydeszek też OK. Olej tak jak przez ostatnie 5 lat... (ups. ale ten czas leci).

A druga sprawa. Za pierwszym razem odpala i gaśnie... za drugim odpala i chodzi. Czas między 1 i 2 odpaleniem ~15 sek. Jak sądzisz, silnik poprawił swój stan techniczny przez ten czas?

Wybitnie to wygląda na któryś czujnik lub szczelność układu ssącego... Tak mi się wydaje. Nad ssącym aktualnie pracuję.

Problem z odpaleniem występuje od 6 miesięcy. W lato +30 st.C także gasł za pierwszym razem. Później działał OK.

Zużycie paliwka wzrosło. Sądzę, że kolejny atak wykonam na
sądę lambda...
  
 
Witam
Z pewnością po tych paru sekundach pracy nie poprawił się stan techniczny
Sądzę, na podstawie objawów (u mnie), że gaśnie ponieważ ilość mieszanki jaką komp podaje wegług pewnych "map" w nim zapisanych jest nie wystarczająca do jego prawidłowej pracy.
Natomiast po samoczynnym zgaśnięciu "zapamiętuje" ten fakt i przy następnym rozruch podaje więcej mieszanki niż by to wynikało z zakresu jej typowych ilości.

P.S.
Oczywiście są to dywagacje typowego laika
Tak czy inaczej powodzenia w szukaniu mniej stresujących przyczyn
  
 
Tak, ale jak masz padnięty jakiś czujnik to i ECU dostaje
dziwne dane i jest jak jest. Czyli jnaczej.

Problem pojawił się z dnia na dzień.
  
 
Problem z porannym rozruchem (gaśnięcie za pierwszym razem)
później chodzi OK (ale na zimnym silniku nie było tak jak wcześniej)

1. wymieniłem czujnik temperatury: nie pomogło
2. sprawdzenie układu ssącego: szczelny
3. sprawdzenie pompy paliwa: OK
4. Wymiana filtra paliwa
5. Sprawdzenie okablowania

Nie pomogło. Rano odpalałem za 2 kręceniem...

Zalalem preparat do oczyszczania wtrysków firmy STB.
Po jednym dniu przeszło jak ręką odjął.

Maszynak startuje jak trzeba. Nie ma objawów duszenia się, do czasu rozgrzania silnika.

Jest super.