Problem z elektryką w Espero

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam następujący problem najprawdopodobniej z alarmem, a mianowicie alarm u mnie nie działał od kiedy kupiłem autko, ale jakoś nie specjalnie go potrzebowałem, więc nie był naprawiany. Dziś otwieram drzwi, a tu kierunkowskazy zaczynają mi migać - tak gdzieś z 20 pulsów i przerwa, a po chwili od nowa cykl się powtarza. To samo dzieje się po otwarciu maski lub klapy bagażnika. Gdy otworzę drzwi i je zamkne po chwili, to kierunki migną sobie te 20 razy i jest spokój. Gdy siedzę w aucie i je odpalę, włączę światła, radio lampke wewnętrzną, dodam gazu lub ruszę cokolwiek z elektryki kierunki znów zaczynają migać. Gdy mam drzwi zamkniete, ale uchyloną szybę, to kierunkowskazy cały czas migają tymi cyklami - 20x -> przerwa -> 20x. Auto normalnie odpala i wszystko działa, tylko miga sobie tymi kierunkowskazami.
Co to może być i jak temu zaradzić?
  
 
Wyjąć żarówki ???
A tak na poważnie to może jak nie używasz alarmu to odłącz centralkę alarmu. Tylko musisz ją znaleśc
  
 
No właśnie:
Po 1. nie jestem na 100% pewien, że to wina alarmu, chociaż wszystko na to wskazuje
Po 2. wpadłem na ten pomysł z centralką, tylko nigdzie nie widzę nic, co mogło by tę funkcję spełniać - nawet nie wiem jakiej firmy to alarm - o modelu już nie wspomne
  
 
Na Pilocie nie ma nazwy ??? Powinna chyba być.
Centralka moze być umieszczona gdzieś pod kierownicą. Tam gdzie stos innych kabli. To będzie jakaś mała taka wmiary coś koło 7 cm na 5cm. Gdzies w tych granicach.
  
 
Już centralkę znalazłem - była pod dywanikiem na granicy lewego nadkola i podłogi za pedałami. Co do pilota, to nie wiem czy czytałeś moje pierwsze posty na tym forum - a mianowicie, że kupiłem Espero bardzo tanio, ale jego wnętrze wyglądało, jakby kotś świnie w nim woził - to samo tyczy się pilota (podrapany i popękany z 1 przyciskiem).
Jest inny problem - z tej centralki wychodzi chyba z 10 kabli (wszystkie czarne i o podobnym przekroju). Idą one i do akumulatora i do bezpiecznikóe i do kabli od centralnego zamka, a niektóre z nich jeszcze się rozwidlaja i np. jedno z rozwidleń łączy się z zupełnie innym kablem wychodzącym z tej centralki w zupełnie innym kierunku, a ja kurde nawet nie wiem jakiego schematu szukać.
  
 
Cytat:
2008-10-07 17:08:44, koggi pisze:
z tej centralki wychodzi chyba z 10 kabli (wszystkie czarne i o podobnym przekroju).

Jesli wszystkie czarne wychodzą z tej centralki to może być jakaś centralka z Firmy Proxima bo one tak mają specjalnie dla utrudnienia potencjalnemu złodziejowi.
  
 
Już po kłopocie - centralka wyjęta, ale nie obyło się bez elektryka. Autko śmiga aż miło. Dzięki za zainteresowanie tematem!
Mam jeszcze prośbę - może ktośmógłby mi polecić jakiś alaram z alegro taki bardziej rozbudowany (sterowanie zamkiem centralnym, antynapad, domykanie szyb i otwieranie klapy).
  
 
Do domykania szyb musiałbyś kupić jeszcze moduły i zamontować je przy wszystkich szybach.
Otwieranie klapy - wystarczy wolny kanał w centralce.
Antynapad - a po co? Do espero?
  
 
Oprócz domykania szyb miałem to wszystko przy starym alarmie, więc szukam czegoś podobnego.
  
 
Cytat:
2008-10-08 22:24:58, slawekk pisze:
Do domykania szyb musiałbyś kupić jeszcze moduły i zamontować je przy wszystkich szybach. Otwieranie klapy - wystarczy wolny kanał w centralce. Antynapad - a po co? Do espero?


zdziwisz sie
jade sobie z matka spokojnie przez miasto zwalniam-prawie staje przed skrzyzowaniem a tu mi sie jakas baba pakuje do tyłu
i mówi ze chce na rynek
az zaniemówiłem z wrazenia a potem powiedziałem "nie ma sprawy"
  
 
Cytat:
2008-10-09 16:15:52, koggi pisze:
Oprócz domykania szyb miałem to wszystko przy starym alarmie, więc szukam czegoś podobnego.



Antynapad wystarczający do złomero to w każdym alarmie chyba jest i polega na zamykaniu drzwi po X sekundach od przekręcenia kluczyka. Do klapy będzie zapewne wymagany również przekaźnik za dychę.