MK6 94rok 1,6 16V - problemy z odpalaniem...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, kolejny ranek i kolejny raz mój fordzik nie chciał odpalić.
Opowiem od początku.

Mam Forda MK6 94rok 1,6 16V przejechałem 155tyś km, przerobiony na gaz. Na gazie zrobiłem 50tyś km.

Rano nie chce mi odpalić. Jak go pociągnę to opali i wtedy przez cały dzień odpala bez jakichkolwiek problemów. Zostawiam go na noc i rano... niestety nie odpala - ale bywają dni że odpali jak gdyby nigdy nic. Czyli jak go zapachnę to odpali i czasami rano również odpali. Ale jak rano nie odpali to już tylko i wyłącznie odpali na zapych.

Już od ponad pół roku zaprowadzam go regularnie do mechanika - mam już dosyć. Wymienił mi całą skrzynkę przekaźników - 1000zł (wcześniej były próby lutowania 2x po 100zł) niestety nadal nie odpala. Wymienił cewkę - uznał że to jeszcze to ma wpływ - niestety odebrałem od niego auto a rano.... nie odpala. Sytuacja powtarzała się już 10 razy....

Czy może wiecie co może być powodem tego że nie chce odpalać, ponadto proszę o namiary do dobrego mechanika od Fordów we Wrocławiu.

Pozdrwiam
Łukasz


  
 
A masz ładowanie ?? Mi to wygląda na brak ładowania
Lub wejdź pod auto i wyczyść ten oczka na kablu co idzie od alternatora do rozrusznika i śruby od a altka i rozrusznika, one lubią zaśniedzieć
  
 
Oczywiście na początku wymieniłem nawet akumulator na nowy... Sprawdzali ładowanie - jest OK.
  
 
Sprawdz czujnik połozenia wału kobrowego.
  
 
Piszcie piszcie, pozbieram wszystkie sugestie i sprawdzę wszystkie podpowiedzi. Dzięki wielkie

Dzisiaj rano znowu musiałem prosić jakiegoś człowieka o pociągnięcie - mam już serdecznie dosyć...


---------------------------------------------------

www.rzucajpalenie.pl
www.centrumit.pl
www.odczulanie.pl
  
 
Napisz czy rozrusznik rano kręci i czy kręci normalnie czy z ledwością.Druga sprawa czy pompa paliwa chodzi.Trochę więcej informacji.
  
 
Tak rozrusznik kręci, kręci bez problemów. Zapomniałem wspomnieć że wymieniałem pompę paliwową...
  
 
Kolego masz instalacje II gen? Jesli tak to mam do Ciebie propozycje, jesli mozesz i nie bedzie Ci odpalal samochod to postaraj sie go odpalic na Lpg (wiem ze nie mozna itp) ale zobacz czy zadziala jak tak to daj znac bo ja mialem podobna historie.
  
 
Właśnie jak można odpalić na gazie jak mam automat tzn zawsze odpalam na benzynie. Nie wiem jak to zrobić. Co do instalacji to nie wiem której jest generacji ale jak powiesz mi jak to sprawdzić to sprawdzę.
  
 
Prawie na bank masz II gen najprosciej zobaczyc czy nie masz wtryskiwaczy z sekwencji w bardzo bliskiej okolicy pokrywy zaworow. Zobacz czy na przewodzie idacym od puszki filtra powietrza do kolektora nie masz dostawionego badziewia do ktorego jest podlaczony przewod z gazem.
Z tego co ja sie narazie spotkalem z samochodami na lpg z II gen cz sekwencja zawsze byla opcja przelaczenia i odpalania na gazie lub benzynie lub na automat. U mnie wyglada to tak ze mam 3 pozycyjny przelacznik kiedy jest w pozycji 1 (swieci sie czerwona dioda) jest na benzynie kiedy przelacze na 2 pozycje jest automat (przelacza sie po przekroczeniu 2,5tys ob) i pozycja 3 (dioda swieci sie na zielono) odpala sie na gazie. U mojego tescia w pasacie b3 jest przyscik ktory wciskasz i dioda pokazyje w jakim trybie pracuje i jak swieci sie czerwona to jest na Pb jak wcisnie sie drugi raz i miga czerwona to jest automat a jak wcisnie sie 3 raz zielona dzioda to odpalasz na gazie.
A po co to wszystko sprawdzenie czy odpala na Lpg da ci choc cien informacji czy moze cos z ukladem paliwowym jest nie tak. Zobacz i daj znac
  
 
Niestety mam tylko przełącznik który - jak mruga to jest automat (na benzynie do określonych obrotów) jak jest wyłączony to benzyna jak zapalony to LPG - ale jak wyłączę silnik to ZAWSZE jest automat więc jak odpalam to zawsze na benzynie.
  
 
Cytat:
2008-10-16 08:52:42, zeberko pisze:
Sprawdz czujnik połozenia wału kobrowego.



Dzwoniłem do mechasa - sprawdzał to...
  
 
Kolego spróbuj na włączonym zapłonie przesunąć na benzynę i znowu na automat. Dioda powinna przestać migać i wtedy odpalisz na LPG. Pamiętaj, że wszystko robisz na włączony zapłonie. Pozdrawiam.
  
 
A o swiecach, pomyslales???

Skrzynka za 1000zl ???
  
 
za 1200zl to ja calego escora kupilem sprowadzonego z niemiec
  
 
Tak tak 1000zł - żałuję - ale na nowego Forda mnie nie stać a jeździć trzeba. Co do świec to czy mechanik byłby tak głupi aby tego nie sprawdzić? W poniedziałek jedzie na badania do samego Forda - na koszt mechanika - powiedziałem mu że 1000zł który wydałem (zapewniał mnie że to to) to max - a auto musi być sprawne.
  
 
A Ci powiem ze to tez od mechanika zalezy. Slyszalem od kumpa pewno historie co ma wulkanizacje a obok niego jest mechanik i mial auto i sie przegrzewalo no to ze chodnica, facet kupil nowa auto dalej sie przegrzewa no to ze kanaly w glowicy zatkane, przeczyscili dalej sie auto przegrzewa ogolem faceta naciaglol na koszt 1500zl a okazalo sie ze to wina termostatu. Takze diabel tkwi w szczegolach. A ja tez mam KmVI z 94r 1.6 16v i tez wlasnie walcze z bo chodzi jak V8 jakis sezon jest teraz na problemy z Essi czy co