Brak wzbudzenia na altku, kontrolka aku nie świeci - HELP

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzisiaj moje auto dopadło fatum
Jadąc autem i słuchając muzyki powoli głośniki grały ciszej, po chwili radio się wyłączyło, zatrzymałem się, silnik dalej pracował, zauważyłem że obrotomierz wskazywał 0 (ZERO) po przygazowaniu także, gdy znów ruszyłem obroty wskazywały około 4-4,5tys. pomimo tego że jechałem powoli (normalnie powinno być około 2tys.). Po zgaszeniu auta chwilę odczekałem i odpaliłem ponownie - wszystko wróciło do normy :/ Ale przed chwilą pojechałem zatankować auto - problem znów się pojawił - dodatkowo zaświeciła się kontrolka od poduszek - po zgaszeniu auta problem znikł - co to może być

Druga sprawa...
Nie zatankowałem auta bo nie mogę odkręcić korka wlewu paliwa Za żadne skarby kluczyk nie chce się przekręcić Jak zatem mam zalać paliwo ? W baku prawie sucho Jakieś rady ?

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: czyczu dnia 2008-10-15 15:01:53 ]
  
 
Cytat:
Nie zatankowałem auta bo nie mogę odkręcić korka wlewu paliwa



Co do tego jestem pewny, szlag trafil wkladke korka To samo mialem u siebie Sprobuj fuknac tam WD-40 i wez zapasowy kluczyk i sprobuj otworzyc,jesli nie pomoze to dzwon po jakiegos slusarza, a jak nie to wiertarka,wiertlo fi 8 i rozwierc zamek a potem wyciag korek ( zaznaczam ze jest to przeje**** i mozna porysowac lakier ale mi sie udalo)
  
 
Cytat:
2008-10-08 23:31:09, czyczu pisze:
Nie zatankowałem auta bo nie mogę odkręcić korka wlewu paliwa Za żadne skarby kluczyk nie chce się przekręcić Jak zatem mam zalać paliwo ? W baku prawie sucho Jakieś rady ? Pozdrawiam


musisz wymienic caly zamek. w srodku sie wyrobil i pewnie rolka blokuje. mialem taki przypadek, grzebalem i teraz mozna kazdym kluczykiem fordowskim otworzyc
  
 
Cytat:
2008-10-08 23:41:20, Sjepka pisze:
Co do tego jestem pewny, szlag trafil wkladke korka To samo mialem u siebie Sprobuj fuknac tam WD-40 i wez zapasowy kluczyk i sprobuj otworzyc,jesli nie pomoze to dzwon po jakiegos slusarza, a jak nie to wiertarka,wiertlo fi 8 i rozwierc zamek a potem wyciag korek ( zaznaczam ze jest to przeje**** i mozna porysowac lakier ale mi sie udalo)


mi wd40 nie pomoglo
  
 
Cytat:
2008-10-08 23:47:10, groobyg2 pisze:
mi wd40 nie pomoglo



No widzisz a u kumpla pomoglo,troche pogrzebal fuknal pare razy i sie odblokowal ale zaraz po tym wymienil wkladke na nowa
  
 
Dodam jeszcze że nigdy wcześniej nie miałem problemu z korkiem wlewu - otwierał się perfekcyjnie Zapasowym kluczykiem też usiłowałem - niestety nie pomogło
Jakiś tydzień temu nawalił mi jeszcze zamek od bagażnika, nie chciał się otworzyć (wcześniej było też idealnie), tak się siłowałem że przekręciłem grot w kluczyku/plastiku

A co do tej elektryki domyśla się ktoś ? Normalnie obstawiłbym ładowanie, ale ten ogrotek daje do myślenia


Ps. Kluczyki mam w stanie BDB, bo do drzwi i reszty zamków mam jeden, a do stacyjki drugi - drzwi mam na pilota więc z jednego prawie nie korzystam (poza tym jak tankuję paliwo).

[ wiadomość edytowana przez: czyczu dnia 2008-10-08 23:57:31 ]
  
 
Cytat:
2008-10-08 23:54:51, czyczu pisze:
Dodam jeszcze że nigdy wcześniej nie miałem problemu z korkiem wlewu - otwierał się perfekcyjnie



Tez tak mialem zero problemow az pewnego pieknego dnia na BP odmowil wspolpracy,chociaz nie bylo wczesniej zadnych oznak ze moze sie zaciac
  
 
Mi ostatnio też się kluczyk zaciął i to na amen. Musiałem na stacji kupić WD40 i naprawdę pomogło.
Tutaj też muszę zaznaczyć, że zamków nie smarowałem od zeszłej zimy i korek wlewu już coraz ciężej się otwierał.
  
 
Rider kolego wymien sobie wkladke za wczasu, bo bedziesz przeklinal dzien w ktorym z tego zrezygnowales
  
 
Ja tez to przeżywałem na BP ;]

Namęczyłem się jak idiota przy dystrybutorze przez 15 min jak nie dłużej i spowrotem wsiadłem w samochód i wróciłem od domu.

Ale na szczęści eokazało się że to tylko kluczyk.
  
 
Zastawcie proszę problem korka, bo to chyba najmniejszy problem
Ale co się dzieje z zasilaniem ? I co do tego ma obrotek ?
  
 
Mozesz na poczatek sprawdzic to ladowanie, chociaz same polaczenia i prad.

Moze byc rowniez problem ze skrzynką i stad te cyrki.
  
 
Sprawdź na początek ładowanie. Jakie masz napięcie na zgaszonym silniku, zaraz po odpaleniu i jak popracuje chwilę. Możliwe że masz padający alternator i będzie wariował. Światła ci nie przygasają??
  
 
10KM "jechałem" prawie godzinę - wiecej stałem Tak własnie przed chwilą zachowywał się mój Es Co najgorsze - odcina mi teraz bawet zapłon - nie działa nic, ani kierunkowskazy ani światła - paranoja Nawet awaryjnych nie mogłem włączyć na skrzyżowaniu
Zauważyłem także że kontrolka pod zegarkiem sobie miga, kilka razy pod rząd i potem wcale.
Jak chwile odczekam to zapali normalnie i jedzie, ale teraz nawet po kilkuset metrach wszystko zaczyna się od początku
Co robić

PS. Korek rozwierciłem i kupiłem nowy, bo niestety wkładki na miejscu nie było Teraz z wlewem jest już wszystko OK.

[ wiadomość edytowana przez: czyczu dnia 2008-10-10 17:00:53 ]
  
 
a problemy z korkiem masz w PORADACH
  
 
Cytat:
2008-10-09 01:58:13, czyczu pisze:
Zastawcie proszę problem korka, bo to chyba najmniejszy problem Ale co się dzieje z zasilaniem ? I co do tego ma obrotek ?



obrotek na tyle wspolnego z zasilaniem/ładowaniem ze on bieze sygnał z alternatora

moze przez te ostatnie deszcze nie wiem jak u ciebie ale leje całymi dniami wkoncu jesien załało elektryke alternator zalało moze skrzynka bezp. sie wysłuzyła
  
 
Cytat:
2008-10-10 17:06:26, chalu87 pisze:
obrotek na tyle wspolnego z zasilaniem/ładowaniem ze on bieze sygnał z alternatora moze przez te ostatnie deszcze nie wiem jak u ciebie ale leje całymi dniami wkoncu jesien załało elektryke alternator zalało moze skrzynka bezp. sie wysłuzyła


Pod maską jest sucho, wszystkie kable sprawdzone - nigdzie nie są przerwane ani przepalone. Jutro przełoże skrzynkę bo mam takową z MK5 i zobaczę co będzie, choć nie wiem czy bedzie pasować ? Jak to z tymi skrzynkami jest ?
  
 
Cytat:
2008-10-10 17:15:06, czyczu pisze:
Pod maską jest sucho, wszystkie kable sprawdzone - nigdzie nie są przerwane ani przepalone. Jutro przełoże skrzynkę bo mam takową z MK5 i zobaczę co będzie, choć nie wiem czy bedzie pasować ? Jak to z tymi skrzynkami jest ?


Skrzynka powinna miec najlepiej ten sam numer, bo niby wygląda tak samo, ale jest inna. Ale może się ktoś jeszcze wypowie.

Cytat:
chalu87

obrotek na tyle wspolnego z zasilaniem/ładowaniem ze on bieze sygnał z alternatora

moze przez te ostatnie deszcze nie wiem jak u ciebie ale leje całymi dniami wkoncu jesien załało elektryke alternator zalało moze skrzynka bezp. sie wysłuzyła


bierze sygnał, ale jeśli napięcie będzie skakało (np zwieszająca się szczotka) to wszystko będzie wariować. Z reguły to zaniża obroty albo zawyża, ale np jeśli regulator napięcia padł i podaje raz 12 a raz 16V to będzie wariować.
  
 
Cytat:
2008-10-10 17:22:46, przemkowal pisze:
bierze sygnał, ale jeśli napięcie będzie skakało (np zwieszająca się szczotka) to wszystko będzie wariować. Z reguły to zaniża obroty albo zawyża, ale np jeśli regulator napięcia padł i podaje raz 12 a raz 16V to będzie wariować.


Hmm ,ciekawa teoria Od jakiegoś czasu (jakieś 3-4 miesiące) zauważyłem że podczas jazdy lekko świeci mi się kontrolka ładowania/akumulatora. Zignorowałem to bo było to sporadyczne - ale było. Wcześniej pisałem także że obrotomierz wariował - wskazywał ponad 4 000obr. choć w rzeczywistości powinno ich być nie więcej jak 2 000.
Teraz jak stracę zasilanie (rozrusznik wogle nie kręci) to nawet kontrolka się od ładowania nie zaświeci Kompletnie nic Wszystkie wskaźniki wariują podczas jazdy, a tu dioda pod zegarkiem pomruga, a tu kontrolka od poduszek się zaświeci
  
 
Po pierwsze to w 1.3 nie ma sensu brać sygnału do obrotomierza z alternatora, dlatego że silnik ten ma zapłon iskrowy i to z niego (a dokładnie z EDISa poprzez filtr dolnoprzepustowy) brane są impulsy na obrotomierz. Z alternatora sygnał brany jest tylko w Dieslu.

Czyczu - po pierwsze należy sprawdzić wszystkie przewody prądowe dające zasilanie do skrzynki. Po drugie konieczne jest sprawdzenie całej skrzynki i dokładne jej przelutowanie, ewentualnie poszukanie drugiej sprawnej. Na 99% Twoje problemy związane są ze skrzynką. Co do ładowania - jeśli kontrolka Ci się żarzyła konieczne jest sprawdzenie najpierw paska alternatora (jeśli masz wspomaganie to paska wielorowkowego), następnie pomiar napięcia bezpośrednio na zaciskach alternatora i podjęcie decyzji co dalej.