MotoNews.pl
  

Zamarzajacy parownik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po odpaleniu rano samochodu i po pewnym czasie gdy przejdzie na gas i troche przejedzie przy wolnych obrotach lub w czasie jazdy zgasnie i jest problem z zapaleniem nawet na bezynie ,pali dopiero po piłowaniu i dłuzszym czasie.Dzis zauwazylwm za jak zgasł to parownik był zamarzniety (oszroniony) dopiero po czasie jak sie ogrzal to obiawy ustąpiły.
Co moze być przyczyna zamarzania parownika i czy to normalne?

  
 
może za malo płynu w układzie chłodzenia
  
 
Hhmmm.... raczej na pewno malo plynów w ukladie chlodzenia, a pooglądaj jeszcze sobie tą instalke,czy przypadkiem nie masz zamonowanego PAROWNIKA wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy od plynu. a jak tak masz od samego początku to jedz do gazownika, bo na BANK coś z knocili z podlączeniami
  
 
Cytat:
a jak tak masz od samego początku to jedz do gazownika, bo na BANK coś z knocili z podlączeniami


na poczadku nie bylo czegos takiego to zaczeło sie jak przyszły chłodniejsze i mokre dni.
płynu dolałem troche (ok 0,5l) a parownik jest na wysokości zbiornika wyrównawczego

[ wiadomość edytowana przez: max230 dnia 2005-01-31 15:11:04 ]
  
 
Cytat:
2005-01-31 14:53:13, Hambi pisze:
,czy przypadkiem nie masz zamonowanego PAROWNIKA wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy od plynu.



nie moze tak być ja mam reduktor dobre 40cm wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy i nic sie nie dzieje, nigdy nie zamarzl.. wydaje mi sie nawet ze nie ma możliwość technicznej zeby był pozniżej wyrównawczego bo musiał by być poniżej miski olejowej albo wisieć pod nią dno wyrównawczego jest na wysokości dołu chłodnicy, nie wiem jak moze być inaczej, nigdy sie nad tym nie zastanawiałem. jak macie chyba ze coś zle zrozumiałem

[ wiadomość edytowana przez: mille dnia 2005-01-31 16:21:51 ]
  
 
no cóż widzę że się do konca nie zrozumieliśmy, więdz jeżeli chodzi o ten "zbiorniczek" to może napisze troszke inaczej chodzilo mi o najwyższy punkt gdzie się znajduje plyn w autku( czyli chlodnica, zbiorniczek wyrównawczy) czasami niektóre fury tak mają, że jak parownik jest najwyższym punktem w ukladzie chlodzenia to potrafi się zapowietrzać!!! chcąc pomóc pisze co mi się namyśl nasówa. i jeszcze jedno---- poprostu odpal autko (najlepiej żeby bylo zimne)na benzynie i dotykając ręką zobacz co się dzieje z parownikiem, gdy bedzie zimny to w jakiś dziwny sposób się zapowietrzyl lub jakoś nie dochodzi do niego plyn A w najleprzym przypadku te 0.5l plynu może pomoże i bedzie po sprawie! to narazie Pozdrawiam!
  
 
Witam!
Przerabialem juz zamarzanie parownika (bo nie widzialem ze mi plyn ucieka:/ ) i teraz mam problem - nie mam obrotow jalowych (nawet na ssaniu nie cieka ) i od razu gasnie a pozniej ciezko go zapalic ponownie. Co zrobic? Membrany do wymiany? Czy cos sie jeszcze da zrobic?
pozdrawiam,
  
 
ehh ale wy szukaxcie problemu nie tam gdzie trzeba. Wina jest albo wadliwy termostat, albo walnieta uszczelka pod glowica. Dziekuje, polecam sie na przyszlosc.
  
 
dziekuje za pomoc
Okazało sie jednak ze to była za mała ilośc płynu w chłodnicy i zapowietrzenie układu
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-01-31 18:31:41, Voy pisze:
ehh ale wy szukaxcie problemu nie tam gdzie trzeba. Wina jest albo wadliwy termostat, albo walnieta uszczelka pod glowica. Dziekuje, polecam sie na przyszlosc.



he he Voy, a jednak szukalismy tam gdzie trzeba
  
 
no ale jak tak można!!

nie sprawdzasz poziomu w zbiorniczku wyrównawczym a tworzysz wątki?????

max230...zadbaj troche o wozidełko

peace
  
 
Cytat:
2005-02-01 18:38:33, mille pisze:
he he Voy, a jednak szukalismy tam gdzie trzeba



hehe i tak bywa... malej ilosci plynu nie wzialem pod uwage... Ale ja bym najpierw to sprawdzil a potem dopiero pytal na forum....
  
 
Cytat:
Cytat:
no ale jak tak można!!

nie sprawdzasz poziomu w zbiorniczku wyrównawczym a tworzysz wątki?????

max230...zadbaj troche o wozidełko

peace



Jak jest uklad zapowietrzony to w zbiorniczku poziom moze wskazywac dobry, a po drugie wydaje mi sie ze forum jest po to aby pomagac sobie i ten wątek moze byc przydatny dla innych uzytkowników, nie kazdy jest alfa i omega w dziedzinie motoryzacji a ty tylko zasmiecasz i powodujesz bałagan swojmi wypowiedziami które nic nowego nie wnoszą
-bez urazy
cytat:
Cytat:
hehe i tak bywa... malej ilosci plynu nie wzialem pod uwage... Ale ja bym najpierw to sprawdzil a potem dopiero pytal na forum....


Typowa maniera kiepskich mechaników - nie sprawdzaja podstawowych zeczy i najtanszych które mogą byc przyczyną tylko odrazu do wymiany lub naprawy najdrozszych, dlatego najpierw lepiej poradzic sie na forum - które jest równiez dla laików
pozdrawiam
  
 
masz racje max nie sposob sie z toba nie zgodzic Wazne ze juz wszystko gra
  
 
panowie pomocy!

mam wilopunktowy wtrysk paliwa, nie dziala mi pompka paliwa - ale nie o tym tutaj - odpalam auto na gazie, jade sobie spokojnie 10 km - na wolnych trzyma obroty - ladnie przyspiesza - nie dusi sie ani nic - w momencie kiedy osiagnie temperature - tzn wskazowka wchodzi na pole "norm" auto zaczyna sie dusic i zamarza parownik - w zbierniczku wyrownawczym jest plyn, wszystko niby ok, nie wiem czemu jak niby termostat otworzy obieg to parownik zamarza....macie jakies pomysly?
  
 
to tak jak u mnie było , musisz odpowietrzyć układ i dolać płynu, no i nie ma siły zeby w ujemne temperatury odpalac na gazie i zeby reduktor nie zamarzł, poprostu płyn nie jest na tyle ciepły zeby ogrzać reduktor
Pozdrawiam
  
 
dokładnie jak pisze max230: odpowietrz i dolej, musi pomóc..
  
 
tylko sprawa jest tego typu, ze u mnie uklad odpowietrza sie sam - tzn nalewa sie plyn na uruchomionym silniku - i tak tez zrobilem, caly pic w tymn ze on zamarza po tym jak silnik sie rozgrzeje.
  
 
Cytat:
2005-02-23 17:25:43, stasiu pisze:
tylko sprawa jest tego typu, ze u mnie uklad odpowietrza sie sam - tzn nalewa sie plyn na uruchomionym silniku - i tak tez zrobilem, caly pic w tymn ze on zamarza po tym jak silnik sie rozgrzeje.


Witam. moim zdaniem źle wpięte przewody w podgrzewania reduktora w układ chłodzenia.
jakie auto?
  
 
jutro do mechanika - auto dwa lata smigalo dobrze na gazie, diagnoza na 99% zepsuta pompa wody.