MotoNews.pl
3 Rozrząd Rubike czy Rubila, zna ktoś? Pilne. (217983/45) - NT
  

Rozrząd Rubike czy Rubila, zna ktoś? Pilne.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

planuje wymianę rozrządu u siebie w fordzie MK 7 1.6 16V orientuje się może ktoś z was ile popłynę za tą przyjemność tak mniej więcej ?
  
 
ja za części (3rolki + pasek) 300pln zapłaciłem a robił mi znajomek (za 100pln) a za robociznę myślę też ze 300 mechanik weźmie.
  
 
weź pod uwage że przy rozrządzie dobrze też pompe wody wymienić. Pompa kosztuje w granicach 100/150 zł, a w razie nieoczekiwanej awarii starej pompy .. i tak trzeba będzie sciagnąc "nowy" rozrząd. Pomysl nad tym, nie warto płacic 2 razy, a pompa e essach często pada (grzeją sie strasznie ) w zestawie jest taniej ja do essiego, 1,8 16v, za komplet zapłaciłem 420zł, czeka na założenie

[ wiadomość edytowana przez: bep dnia 2008-08-17 23:18:44 ]
  
 
z tą pompą to fakt - rorząd robiłem rok temu, a pompe w zeszłym miesiącu

a odnośnie cen to mniej więcej jak koledzy już pisali - za części około 300 PLN a robocizna to już kwestia mechanika - mi wziął coś koło 200 PLN
  
 
na wiosnę robiłem 780zł z pompą i robocizną
  
 
pompa 150zł
rozrząd " motorcraft " 333zł.
poza tym, że motorcraft lubi tak świszczeć sobie ale to tak mają te rolki.
robocizna - samemu.
wystarczy patrzeć na znaki i mieć wolną noc oraz plre kluczy.
i tak od 25 000 km nic nie mówi... czasem sprawdzę naciąg ale nic się nie zmienia.
  
 
to zrób koledze
  
 
potrzeba troche kluczy i CHĘCI
  
 
w zależności od firmy, z pompa od 300 do 450 PLN

[ wiadomość edytowana przez: FAROW dnia 2011-06-20 12:11:22 ]
  
 
Denerwuja mnie te historie z wymiana pompy. Chrzanicie jak połamani, uwierzylem w te durne historie ze jak wymieniamy rozrzad to odrazu tez pompe. Wtopilem tylko kase bo stara pompa 100% sprawna orginal lezy mi w szafie i chyba ja tylko na smietnik wywale. A skad niby mam wiedziec czy mi nowa za miesiac nie padnie, oczywiscie zamiennik bo na orginal to nie wiem kogo stac zeby tak tylko profilaktycznie wymienic bo "nigdy nic nie wiadomo". Nowa jak i stara moze tak samo szybko pasc albo chodzic jeszcze latami i nic sie nie bedzie dzialo.
  
 
Bez pompy wody rozrzad możesz kupić nawqet na Allegro oryginał za 270 zł + przesyłka.
Robocizna nie wiecej niż 200 zł a pompa wody też by sie przydała looknąć i wymienić.
No i trzeba koniecznie zobzczyć czy koła nie są wytarte bo to tez istotne jestb i rzutuje na koszty
  
 
Cytat:
2008-08-18 08:41:34, RavenMOH pisze:
Denerwuja mnie te historie z wymiana pompy. Chrzanicie jak połamani, uwierzylem w te durne historie ze jak wymieniamy rozrzad to odrazu tez pompe. Wtopilem tylko kase bo stara pompa 100% sprawna orginal lezy mi w szafie i chyba ja tylko na smietnik wywale. A skad niby mam wiedziec czy mi nowa za miesiac nie padnie, oczywiscie zamiennik bo na orginal to nie wiem kogo stac zeby tak tylko profilaktycznie wymienic bo "nigdy nic nie wiadomo". Nowa jak i stara moze tak samo szybko pasc albo chodzic jeszcze latami i nic sie nie bedzie dzialo.


moja pompa przy wymianie rozrządu też była OK, a po roku... lepiej dmuchać na zimne
  
 
Cytat:
2008-08-18 09:32:24, Wuipe pisze:
moja pompa przy wymianie rozrządu też była OK, a po roku... lepiej dmuchać na zimne


Wezcie mnie nie zalamujcie, rownie dobrze mogla chodzic do dzisiaj , tego nie przewidzisz. Ale tym tokiem myslenia mozna wymienic caly silnik, bo skoro robie to to odrazu tamto i tamto i moze jeszcze to , nigdy nic nie wiadomo , moze sie popsuje i wtedy nie bede musial juz tego robic i 2 x placic. Beznadziejne podejscie. Jest wiele miejsc w aucie do ktorych jest trudny dostep ale to nie powod zeby w tych miejscach wszystko wymieniac bo moze sie popsuje.
  
 
ja tez tak zrobilem jak pisza inni,tylko mialem na odwrot sytuacje...walnela pompa,a ze trzeba rozrzad rozebrac do tego to go od razu tez wymienilem,chociaz sie krzywilem bo to juz koszty urosly...ale po co placic 2 razy za robocizne,robocizna przy wymianie i pompy i rozrzadu wyjdzie tyle samo co samego rozrzadu,wiec moim zdaniem lepiej wymienic obie rzeczy i nie wazne czy pompa pojdzie za 2 miesiace czy za rok.....koszt w serwisie mazdy laczny wyniosl mnie jakies 450zl
Cytat:
2008-08-18 12:37:25, RavenMOH pisze:
Wezcie mnie nie zalamujcie, rownie dobrze mogla chodzic do dzisiaj , tego nie przewidzisz. Ale tym tokiem myslenia mozna wymienic caly silnik, bo skoro robie to to odrazu tamto i tamto i moze jeszcze to , nigdy nic nie wiadomo , moze sie popsuje i wtedy nie bede musial juz tego robic i 2 x placic. Beznadziejne podejscie. Jest wiele miejsc w aucie do ktorych jest trudny dostep ale to nie powod zeby w tych miejscach wszystko wymieniac bo moze sie popsuje.




[ wiadomość edytowana przez: JarcioFordzik dnia 2008-08-18 12:48:38 ]
  
 
Będę szczery i powiem wam że ja robię cokolwiek przy silniku dopiero jak padnie... nie wymieniłem jeszcze niczego na zaś. Rozrząd? - jezdzę na pasku który był założony (podobno 10000km) przed zakupem samochodu, zrobiłem nim już w ciągu niecałych 2lat ponad 42000km więc jest ponad 50000na tym pasku, jajk nie uda się sprzedać essa to zrobie jeszcze do 60000 i dopiero go zmienie bo to motorcraft i widać jeszcze jako tako napisy na nim
jak strzeli wcześniej - trudno bedzie swap.
  
 
no to nic zostaje mi teraz znaleśc w miarę dobrego mechanika który mnie nie skasuje jak za zboże dzięki chłopaki za pomoc
  
 
u mnie rozrzad juz nie wygladal zbytnio,i nie mialem zadnych info kiedy byl wymieniany o ile wogole byl...dlatego taka decyzja,jasne ze jakbym mial 50tys na nim przejechane i "widzialbym napisy" to tez bym nie zmienial...tyle ze kolega jest w lepszej sytuacja niz ja,bo musi zrobic drozsza rzecz a tansza przy okazji,ja mialem na odwrot...
Cytat:
2008-08-18 12:52:01, ArekCLX pisze:
Będę szczery i powiem wam że ja robię cokolwiek przy silniku dopiero jak padnie... nie wymieniłem jeszcze niczego na zaś. Rozrząd? - jezdzę na pasku który był założony (podobno 10000km) przed zakupem samochodu, zrobiłem nim już w ciągu niecałych 2lat ponad 42000km więc jest ponad 50000na tym pasku, jajk nie uda się sprzedać essa to zrobie jeszcze do 60000 i dopiero go zmienie bo to motorcraft i widać jeszcze jako tako napisy na nim jak strzeli wcześniej - trudno bedzie swap.

  
 
Cytat:
"widzialbym napisy"



to ,że widać napisy nie oznacza ,że pasek jest w dobrym stanie i nie wymaga wymiany
  
 
Cytat:
2008-08-18 13:01:48, arturwilli pisze:
no to nic zostaje mi teraz znaleśc w miarę dobrego mechanika który mnie nie skasuje jak za zboże dzięki chłopaki za pomoc



Byś miał bliżej to byśmy opanowali w cenie flaszeczki
  
 
Cytat:
2008-08-18 13:06:21, kamil76 pisze:
to ,że widać napisy nie oznacza ,że pasek jest w dobrym stanie i nie wymaga wymiany



ogólnie jeżeli chodzi o mój pasek to nie jest jeszcze nigdzie skruszały i nie widać żadnego pęknięcia przy którym kolwiek ząbku bo przeglądałem wszyskie...
właściwie co ile km powinno się wymieniać pasek? w przypadku paska Motorcraft?
bo na zamienniku to góra 50-60kkm z tego co wiem