Czy istnieje w komputerze sterownik pompy paliwa?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Będąc u elektryka oświadczył on że problemem z którym się borykam to poniszczony sterownik pompy paliwa. pytanie do was koledzy: czy istnieje coś takiego w komputerze jak sterownik pompy paliwa, czy poprosty ten elektryk chciał mnie zbyć. Jeśli jest, to czy we wrocławiu jest możliwość wymiany sterownika na inny i czy w ostateczności gdy udam się do serwisu forda oni mi pomogą. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam. escort mk 7, 1995, 1.6, zetec, 90 km.
  
 
z tego co wiem, to nie ma czegoś takiego, pompa jest załączana po zapłonie i działa albo nie działa. U mnie w skrzynce kiedyś poszła ścieżka i podłączałem ją bezpośrednio z aku i też działała
  
 
sterownikiem bym tego nie nazwal, ale owszem, sam komputer pompa steruje - przy nie opalonym silniku odlacza pompe (po wlaczeniu zaplonu chodzi tylko przez 3 sekundy, i wlaczana jest dopiero przy odpalaniu silnika)

jak masz problemy to sprawdz na krotko - jak pomoze to wtedy przelutuj skrzynke bezpiecznikow, jak nei to pewnie pompa kaput.
o ile wogole to jest problem z pompa

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
A dla ciekawych problem wygląda następująco:

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=221441&c=45&f=20
  
 
W razie niesprawności mikroprocesora eec przechodzi do awaryjnego trybu pracy i wtedy jest słyszalna praca pompy paliwa po włączeniu zapłonu. Jeżeli mikroprocesor jest ok to pompa po włączeniu zapłonu powinna się wyłączyć po 1 sekundzie i włączyć dopiero gdy silnik zostanie uruchomiony. eec steruje pompą przez przekaźnik łącząc jego ujemny styk do masy (+ na przekaźniku jest podawany cały czas) możliwe że przekaźnik Ci pompę rozłącza (zbyt niskie napięcie i cewka nietrzyma)
  
 
Cytat:
2008-11-06 23:50:15, lencol pisze:
W razie niesprawności mikroprocesora eec przechodzi do awaryjnego trybu pracy i wtedy jest słyszalna praca pompy paliwa po włączeniu zapłonu. Jeżeli mikroprocesor jest ok to pompa po włączeniu zapłonu powinna się wyłączyć po 1 sekundzie i włączyć dopiero gdy silnik zostanie uruchomiony. eec steruje pompą przez przekaźnik łącząc jego ujemny styk do masy (+ na przekaźniku jest podawany cały czas) możliwe że przekaźnik Ci pompę rozłącza (zbyt niskie napięcie i cewka nietrzyma)




Reasumując proponujesz podłączyć + na przekażnik bezpośrsdnio z akumulatora.? Natomiast jeśli mikroprocesor eec jest walnięty jakie jest rozwiązanie, kupno nowego komputera z immobilizerem i kluczyka?