Mocowanie kolektor-rura wydechowa MK5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od pewnego czasu mój escort zaczął głośniej chodzić, myślałem, że pewnie w wydechu końcowym wypadła dziurka (prawdopodobnie odkręciła się jedna śruba łącząca kolektor z rurą wydechową). Po pewnym czasie stało się najgorsze . Odkręciła sie druga śruba i essie zaczął ryczeć jak V8. I teraz moje pytanie: Czy takie śruby dostane w motoryzacyjnym? W sumie to nawet nie wiem jak one wyglądają bo je zgubiłem, znalazłem tylko jedną sprężynke. Ewentualnie czy mażna by skręcić to normalnymi śrubami bez tych sprężyn.
  
 
Niestety to nie jest zwykła śruba
Wsadza się ją normalnie do kolektora i blokuje takim jakby bolcem/zawleczką. Nakrętki na tych śrubach służą do "ściągnięcia" sprężyn aby lepiej trzymały. Nie polecam skręcać "na sztywno", sprężynki mają za zadanie amortyzować telepanie
Albo szukaj używek albo popytaj w sklepie czy nie ma czegoś takiego nowego

PS. Samą śrubę idzie dorobić ze zwykłej bez większych kombinacji, zawleczkę też, pozostaje kwestia sprężyny
  
 
Sprezyny mozna smialo zalozyc zaworowe, np z ploneza czy z jakis takich sprzetow.
  
 
Jeśli chodzi o śruby które "trzymają" rurę przy kolektorze wydechowym to można je spokojnie kupić, bo też taką śrubę wymieniałem.
  
 
No właśnie u mnie chyba było to już wymieniane bo ta sprężyna wygląda jak zaworowa i z tego co pamiętam nie było na śrubie zawleczek tylko normalne śruby z nakrętkami i pod wpływem drgań musiały sie odkręcić