MotoNews.pl
  

6 prostych pytań. Proszę o odpowiedzi :).

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Zadam wam kilka pytań.

1. Mam problem z dywanikiem. Jest ciągle wilgotny. Dach mi nie przecieka, przyczyną jest raczej podłoga pod dywanikiem pasażera. Ona też jest ciągle mokra. To nie woda, ale jakaś lepka substancja, coś jak woda z cukrem, po dotknięciu dywanika palce są lepkie. Macie jakiś pomysł co to może być?

2. Nie działają mi lampy wstecznego. Nie świecą. Kiedy wrzucam wsteczny tylko migną. Jest też opcja że kiedy po wrzuceniu wstecznego dociskam lewarek do oporu wtedy świecą, kiedy puszczam przestają. Nie można ich uruchomić ponownym dociśnięciem, wtedy trzeba wyrzucić wsteczny i wrzucić ponownie dociskając. Wtedy znowu świecą. Ostatnio widziałem Essiego w którym też wsteczne nie działały, to jakaś przypadłość tego auta? Przy malej tylniej szybce jaka jest w Cabrio do duży problem. Mam dość cofania na przeciwmgielnym żeby cokolwiek widzieć .

3. Miernik paliwa jest mega niedokładny. Jak zatankuje pod korek to wskazówka trzyma się na maxie długi czas. A potem czym niżej jest tym szybciej leci. Do połowy jeszcze ok, ale potem to tragedia, do tego stopnia że na pierwszej ćwiartce na mierniku przejadę do 170-200km a na ostatniej ćwiartce max 50 i wskazówka udaje że w baku pusto mimo że do stacji jeszcze dojadę. Nie macie tak, czy po prostu w Escortach tak już jest?

4. I jeszcze jedno o wskaźniku paliwa. Oczywiście podnosi się dopiero po przekręceniu kluczyka, ale mam taki problem że zawsze po jeździe wieczorem gaszę auto i przekręcam kluczyk żeby na płaskim terenie wskazówka się ustabilizowała (wiadomo, nierówności i przeciążenia fałszują jej wskazania) i pokazała ile tam jeszcze mam. Ok. Ale kiedy rano znowu przekręcam kluczyk to dziwne, ale wskazówka opada wtedy z milimetr w dół, nie wiem czy to jakiś błąd i potem się podnosi bo podczas jazdy ona ciągle zmienia położenie . O co biga? Paliwo mi nie ucieka bo plamy nie ma. Może zależy to od objętości paliwa kiedy jest zimne i ciepłe, lub coś w tym stylu.

5. Od czego są te dziórki przy drążku zmiany biegów? Bo za nic do tego nie mogę dojść .

6. Ubywa mi płynu chłodzącego. Na początku poszła mi pompa wody to wymieniłem, ale dalej ubywa. Nie jakoś dużo, ale na jakieś 500km trzeba dolać pól litra, czasem nawet litr. Znacie powód?

[ wiadomość edytowana przez: PlesniaK dnia 2008-11-20 14:03:17 ]
  
 
punkt 1 polacz z punktem 6 moze cieknie z nagrzewnicy?

3 i 4 miernik w escorcie tak maja, dopiero wersja elektroniczna jest dokladniejsza

5 jakie dziurki?

2 podejrzewam czujnik wstecznego czy jak sie to tam nazywa...trzeba pewnie zmienic

ale to tylko takie rozmyslania
  
 
1. Cieknie z nagrzewnicy?
2. nie wiem, moze czujnik walnięty?
3. typowe
4. nie mam pojęcia
5. żetony, monety itp
6. patrz pkt 1, a jesli to nie to, to sprawdź czy po odkręceniu korka oleju nie masz tam takiej majonezowatej mazi - jesli niedajboże jest, to płyn idzie do oleju, czyli walnięta uszczelka pod głowicą
  
 
1. może cieknąć nagrzewnica
2. miałem to samo, uszkodzony czujnik/włącznik wstecznego w skrzyni(na szrocie 10-15zl)
3. normalne
4. też raczej nie masz się czym martwic
5. tez nie czaje o co kaman, może chodzi ci o miejsce na przycisk do ele. dachu skoro to cabrio.
6. może właśnie tak jak mówią koledzy, dziurawa nagrzewnica albo uszczelka.
  
 
Ok, dzięki za wyjaśnienia co do wstecznego, płynu i mokrego dywanika. Zacznę działać jak najszybciej.

Szkoda że w takim razie nie mam elektronicznego czujnika paliwa. A co do tych dziórek to są w MK 7. Takie podłużne, 5 podajże. Z takimi chwytakami an spodzie. Tak jak pisał kolega, pewnie na jakieś monety, bo pasują tam idealnie .
  
 
Chodzi Ci o te podluzne ?



chyba sa zeby bylo bez zastosowania
  
 
ad 1 sprawdź półkę pod akumulatorem może przeżarta być.
  
 
Tak, właśnie o te.

Półka cała, choć sprawdzę. Musze to załatwić jak najszybciej.

I jeszcze jedno pytanko, miał ktoś z was styczność z obijaniem foteli i boczków. Ile to w praktyce może kosztować? Nie mam pojęcia ile by kosztowało obicie foteli i boczków skórą lub welurem. Może wy macie pojęcie.
  
 
Cytat:
2008-11-20 14:51:20, PlesniaK pisze:
Tak, właśnie o te.


Przeca pisałem, że na monety, żetony itp

Jak są np. płatne autostrady, to dobrze aby pod ręką były jakies środki płatnicze, no nie - przynajmniej tak sobie konstruktorzy w Fordzie pomyśleli
  
 
Wiem wiem, pisałem że to tylko o te mi chodziło . W sumie dobre rozwiązanie, choć pewnie bardziej ozdobne.
  
 
jeśli chodzi o punkt 5 to wydaje mi sie że to nawiew ponieważ czuje jak np leci ciepłe powietrze z tamtąd,też się nad tym zastanawiałem jakiś czas aż poczułem pewnego dnia ciepłe powietrze
  
 
A to ciekawe. Ale możliwe. Sprawdzę to. W ogóle u mnie jak porządnie przygrzeje to cały tunel mam dosyć gorący. W cabrio są mocniejsze nagrzewnice ale może wy też tak macie co?
  
 
w sumie nie dawno mi to przyszło na myśl,pewnego dnia jechałem z pracy a ze szyby były zaparowane włączyłem dmuchawe na fulla no i po pewnym czasie z tamtąd leciało ciepłe powietrze

[ wiadomość edytowana przez: barto1811 dnia 2008-11-20 21:20:37 ]
  
 
Tak jak pisałem, sprawdzę to .
  
 
Cytat:
2008-11-20 21:15:07, PlesniaK pisze:
W cabrio są mocniejsze nagrzewnice



Sa takie same jak w kazdym innym escorcie
  
 
Na pewno? Wiem że w Oplu Astrze Cabrio jest mocniejsza, i słyszałem że ogólnie w Cabrio dają mocniejsze .
  
 
Cytat:
2008-11-20 14:51:20, PlesniaK pisze:
Tak, właśnie o te. Półka cała, choć sprawdzę. Musze to załatwić jak najszybciej. I jeszcze jedno pytanko, miał ktoś z was styczność z obijaniem foteli i boczków. Ile to w praktyce może kosztować? Nie mam pojęcia ile by kosztowało obicie foteli i boczków skórą lub welurem. Może wy macie pojęcie.

chcesz obic bo masz podarte, czy chcesz skóre lub zmiane kolorystyki? bo jesli masz poprzecierane fotele, to duzo taniej wyjdzie wymiana foteli niz obszywanie calych...
  
 
Cytat:
2008-11-20 23:20:12, PlesniaK pisze:
Na pewno? Wiem że w Oplu Astrze Cabrio jest mocniejsza, i słyszałem że ogólnie w Cabrio dają mocniejsze .



ani w escorcie, ani w astrze nie ma zadnego mocniejszego ogrzewania, jest normalne. Niby w jakim celu producent mialby dac mocniejsze ogrzewanie? przeciez w cabrio przy zalozonym dachu cieplo jest zatrzymywane w taki sam sposob jak w "konserwie"

w celu rozwiania innych legend i mitow zapraszam na forum cabrio clubu
  
 
Hmm, muszę tam zajrzeć . Bo póki co nie wiem nawet z jak zbudowany jest dach Cabrio, czy ma jakieś warstwy azatrzymujące ciepło itd. Dzięki za rade .